zeer belangrijke ontdekking methaanhydraat in China

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23

zeer belangrijke ontdekking methaanhydraat in China




par carburologue » 24/10/09, 13:37

wat denk je daarvan ???
een schatting zegt dat ze het equivalent van 225 miljard vaten olie zouden hebben ontdekt ...
anderen verkondigen luid dat het 25 keer meer zal vervuilen dan conventionele methaan ...
En ervan uitgaande dat ze de techniek hebben om dit gas te extraheren, zouden het andere fabrieken nodig hebben om het in olie te veranderen of kan dit worden bereikt via conventionele fabrieken ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 24/10/09, 20:24

Hallo kunt u uw bronnen citeren om uit te vinden waar deze methaanhydraten zijn ... Op zee? Onder ijs?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 24/10/09, 20:37

http://www.rfi.fr/actufr/articles/118/article_85754.asp

is dat de pipo, ik weet het niet maar hij spreekt van officiële pers dus ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/10/09, 11:26

dus de prijs aan de pomp verlagen? =)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 27/10/09, 11:27

Weten we hoe we deze hydraten moeten "oogsten"?
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 31/10/09, 10:40

Christophe schreef:Weten we hoe we deze hydraten moeten "oogsten"?


Ik veronderstel dat ja, omdat het gas gevangen zit in ijs ... nu is er een haalbare methode, ik weet het niet, maar in een ander artikel las ik dat ze een hoeveelheid 5 kg als voorbeeld ... hoe ... ik weet het niet, maar het moet wel haalbaar zijn, anders zie ik het er niet over om erover te praten ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/10/09, 11:34

Oh, je kent de paperbacks ... ze houden van chatten ...

Als ik zeg dat we "weten", bedoelde ik "correct en op grote schaal" en zonder 50% van het methaan in de atmosfeer af te geven ...
0 x
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 31/10/09, 19:36

Hallo iedereen,

Er zijn al meer dan 10-jaren die ik heb gehoord over methaanhydraat of methaancathraat en als mijn herinneringen getrouw zijn, herinner ik me dat de wereldwijde reserves van deze energie aanzienlijk zijn. (Minstens zo belangrijk als de opgehoopte olie en steenkool) en dat ze meestal rond het Amerikaanse continent zijn.

Net als olie, geeft zijn verbranding aanleiding tot het beroemde CO2 broeikasgas. Dus als onze gekozen functionarissen in staat zijn om het uit olie te halen, wat niet onwaarschijnlijk is, wordt het niet voor de planeet gewonnen.

Enkele problemen met betrekking tot Clathrates:

Een van de methoden om ze te extraheren is om het ijs te verwarmen om het te laten smelten en het methaan dat het bevat vrij te geven, met het risico zakken te creëren die kunnen ontsnappen en de atmosfeer verlaten (methaan is een gas voor krachtiger broeikaseffect dan CO2)

Een ander risico (altijd van geheugen) is dat een slechte behandeling risico's met zich meebrengt om een ​​kettingreactie uit te lokken, dus een mega-explosie van een bank van dit carbo-ijs met de oprichting van een verwoestende tsunami. Tussen haakjes (toen) had ik fragmenten gezien van een film die over dit onderwerp werd gemaakt. Terroristen hadden een extractieplatform gekaapt en per ongeluk het zeereservaat ontploft, wat resulteerde in de overstroming van een deel van Engeland ... Maar ik heb deze film nog nooit gezien?

Ik had ook gehoord dat het opwarmen van een paar graden van de oceanen gevolgen had voor het smelten van dit ijs en dus een versnelling van het broeikaseffect ...

Nog steeds in het gas herinneren degenen in mijn maag me eraan dat het tijd is om te gaan zitten voor een goed bord met zelfgemaakte pesto-pasta; -)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 31/10/09, 21:11

Het is dus duidelijk dat de exploitatie van dit methaan gevaarlijk zal zijn ... :?

Er is dus een parallel te maken met, het methaan dat massaal naar voren komt uit alle uithoeken van de planeet die opwarmt en dit-inclusief- op zee .... : Mrgreen:

Als het £ μ% * § # ² van Chinees is om dit aan te pakken, zal het niet nog gevaarlijker zijn omdat het op grote hoogte wordt geplaatst? :?

Lang leve de inwoners van het land van Songtsen Gampo de almachtige :D


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/11/09, 13:18

Inderdaad zijn methaanhydraten relatief onstabiel.
Minimale druk- of temperatuurvariaties zorgen ervoor dat ze desintegreren en methaan afgeven.
De methaanafgifte vindt plaats in de Noordelijke IJszee ((bron)), bewijs dat het opwarmen van 1 of 2 ° C schade kan veroorzaken met een rampzalige wegloper.
Sommigen speculeren dat de verdwijning van sommige schepen in de beroemde Bermudadriehoek gerelateerd kan zijn aan het breken van deze clatraten door de drukgolf van het schip, waardoor een kettingreactie en de plotselinge opkomst van luchtbellen ontstaat. Het zeewater wordt omgezet in schuim waarop het schip niet kan drijven en verdwijnt zonder sporen na te laten.
Kortom, voor mij is het in de huidige stand van zaken proberen de methaanhydraten te exploiteren als het willen rollen van een nitroglycerine solex met zijn volle tank nitro en op een verharde straat ...
Gek en gevaarlijk ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten