De grootste bron van primaire energie, steenkool

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar

De grootste bron van primaire energie, steenkool




par jlt22 » 09/08/09, 22:56

Het is een unaniem feit, steenkool is de grootste energiereserve
basisschool ter wereld.
Er wordt ons verteld dat door het opslaan van de CO2 die het produceert, het een schone energie zal maken .......... ZIE !!!!!!

http://www.lepoint.fr/actualites-monde/ ... 4/0/322954
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/08/09, 23:48

Kolen zijn fossiele brandstoffen, dus niet-hernieuwbaar. Ik verplaats het onderwerp!
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 09/08/09, 23:50

Door het op te slaan waar en hoe? zoals mouai ... om te ZIEN
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/08/09, 10:57

Waar we ons realiseren dat het probleem niet zozeer de bron van gebruikte energie is, maar de hoeveelheid ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 10/08/09, 11:46

Houthakker schreef:Waar we ons realiseren dat het probleem niet zozeer de bron van gebruikte energie is, maar de hoeveelheid ...


Helemaal eens met jou houthakker ....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De grootste bron van primaire energie: COAL




par Christophe » 10/08/09, 11:49

jlt22 schreef:Er wordt ons verteld dat door het opslaan van de CO2 die het produceert, het een schone energie zal maken .......... ZIE !!!!!!


Pipo ... het is alleen maar om mensen "gerust te stellen" dat ... als je ziet wat de kosten zijn van geologisch herbegraven, het onzin is! Om nog maar te zwijgen van het risico op "lekken" ...

Beter een microalgenfabriek: we gebruiken het CO2 intern opnieuw om een ​​product met toegevoegde waarde te maken en geen puur verlies !!
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 12/08/09, 12:09

je moet het christophe-beleid proberen, je argumenten zijn erg overtuigend. : Mrgreen:
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/08/09, 12:12

Niet precies weet ik niet goed genoeg om te liegen : Mrgreen: : Mrgreen:

Hier is een interessant document over kolenverbranding:

Is houtskool een bevredigende brandstof?
door G. Rossier & W. Micuta

In de meeste ontwikkelingslanden houtskool is de belangrijkste brandstof De auteurs tonen aan dat, onder de voorwaarden van de Derde Wereld, moeten we op zijn minst 10 kg hout vernietigen om 1 kg van steenkool te produceren. Ze laten dat zien met behulp van een oven


Om hier te lezen: https://www.econologie.info/share/partag ... FRhZZw.pdf
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: De grootste bron van primaire energie: COAL




par C moa » 13/08/09, 14:33

Christophe schreef:Pipo ... het is alleen maar om mensen "gerust te stellen" dat ... als je ziet wat de kosten zijn van geologisch herbegraven, het onzin is! Om nog maar te zwijgen van het risico op "lekken" ...
Naast de kosten, is het probleem dat veel mensen niet weten dat concentreren van CO2 leidt tot een aanzienlijke toename van de zuurgraad van het milieu. Hoe zullen de holtes zich gedragen op een geologische schaal, weet niemand.

Beter een microalgenfabriek: we gebruiken het CO2 intern opnieuw om een ​​product met toegevoegde waarde te maken en geen puur verlies !!
+ 1 geassocieerd met een Laigret-installatie zou perfect zijn.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: De grootste bron van primaire energie: COAL




par houthakker » 13/08/09, 20:30

C moa schreef:
Christophe schreef:Pipo ... het is alleen maar om mensen "gerust te stellen" dat ... als je ziet wat de kosten zijn van geologisch herbegraven, het onzin is! Om nog maar te zwijgen van het risico op "lekken" ...
Naast de kosten, is het probleem dat veel mensen niet weten dat concentreren van CO2 leidt tot een aanzienlijke toename van de zuurgraad van het milieu. Hoe zullen de holtes zich gedragen op een geologische schaal, weet niemand.
Ik denk dat mensen die over dit soort oplossingen nadenken, "een beetje'op de vraag steunen door de reacties van de verschillende beschouwde velden te bestuderen, vind je niet? : Cheesy:

Het sluit niet uit dat ik niet gunstig ben voor dit soort projecten ... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten