mijnbouw en energie van de maan? helium 3

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

mijnbouw en energie van de maan? helium 3




par Christophe » 21/07/09, 10:44

Ik denk dat je het hebt gemerkt: we praten nu veel over de maan ...

Gisteren kwam ik een zeer interessant rapport over ARTE tegen (dat de afbeeldingen veranderde die we sinds 1-week hebben gezien) dat sprak over een mogelijke mijnbouw van de maan. Het is volledig realistisch en verre van Science Ficton.

Het meest interessante element zou zijn ... Helium 3 dat het mogelijk maakt om een ​​kernfusie te maken door de uitstoot van neutronen in de reactor grotendeels te verminderen (80% denk ik) (wat blijkbaar het belangrijkste huidige probleem is van fusie op l 'H2). Verschillende bedrijven zijn al ter plaatse ... gepland in 2020.

Er is ook gezegd dat we water kunnen krijgen (!!) door het maanstof te verwarmen tot meer dan 800 ° C (hé Remundo je moet je zonneconcentrator aanbieden aan NASA !!) ... en dat ze bevatten massaal 40% van O2!

Dus als we voldoende water en O2 hebben, zijn 2 grote problemen met de installatie van een bewoonde basis opgelost!

Ik zal proberen de documentaire te vinden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/07/09, 11:00

Hier is de documentaire in kwestie:

http://www.arte.tv/fr/semaine/244,broad ... =2009.html

Het is niet beschikbaar op Arte + 7 VOD maar er is er een die ook het onderwerp oproept: http://plus7.arte.tv/fr/1697660,CmC=2754926.html

Hier is nog een uitzonderlijke documentaire: http://plus7.arte.tv/fr/1697660,CmC=2754928.html

Het is een moon rush-montages, tussen Apollo 11 en Houston, zonder enig "commentaar" (die soms zwaar begint te worden ...)

Kortom, de maan zoals het grote publiek hem nog nooit heeft gezien ...

Uiteraard rijst de volgende vraag: nadat we de aarde hebben geplunderd, pakken we ... het "vervolg" aan? Zou een beter beheer van onze landbronnen geen slimmere oplossing zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 21/07/09, 11:50

Ja, maar op de verborgen ruimte waken de huidige huurders over het goede graan ...

8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/07/09, 11:55

Ah ah ah, komisch gaat!

Hier is nog een samenvatting van de Moon for Sale doc.

http://www.bbcfrance.fr/A-propos-du-doc ... e,263.html

Hij keert terug naar Arte op: 01.08.2009 tot 14: 00
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 21/07/09, 16:58

Dag
dat is duidelijk! Na het rotten van de aarde, nu de maan ... zullen de huidige huurders schreeuwen en ze zullen gelijk hebben!
Veel succes en @ +!
0 x
fbertran
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/05/09, 16:31




par fbertran » 07/10/09, 19:59

Hallo, ik ben op zoek naar een evaluatie van dit programma over de exploitatie van helium 3 op de maan, ik weet niet meer of het werd uitgezonden op france5 of arte.

Kunnen we het nog steeds vinden?

Misschien kon ik het met de titel van de documentaire vinden. Wat was de titel als je je dat herinnert?

dank u
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/10/09, 21:44

Eindelijk goed nieuws! Hopelijk is dit geen leeg project (sic!).

A priori zijn al diegenen die waarschijnlijk geïnteresseerd zullen zijn in de exploitatie van de maan de meest koppige vernietigers van onze planeet en hun ballingschap (of althans die van hun schadelijke inspanningen!) Zal ons een welkome afwisseling brengen!

Het is een beetje vergelijkbaar met wat er gebeurde tijdens de kruistochten, waarbij de meest groezelige van de twee kampen werd uitgeroeid. Wat een opluchting voor degenen die thuis zijn gebleven! : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/10/09, 22:55

hallo
we hoeven niet langer te weten of er rijkdom is of niet op de maan (er is ac aan)
wie is de maan?
het lijkt erop dat we op weg zijn naar dezelfde wetten als voor "de nieuwe wereld":
wie het eerst komt het eerst maalt ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 08/10/09, 08:41

Als ik het goed begrijp, zijn de toekomstige oliekoning het type dat stukken van de maan op een veiling kocht, zoals jaren geleden het geval was. Daar denk ik echt in het hoofd :| .
We passen dingen toe die nooit van ons zijn geweest, dat wisten we al, maar daar gaat het sowieso ver (letterlijk en figuurlijk), binnenkort verkopen we misschien een stukje verre melkweg, of een passerende asteroïde hier :?, om nucleair afval op te slaan of om rijkdom te exploiteren.
Arme mensheid :| .
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 08/10/09, 19:57

Oké, ik ga een beetje Troll spelen.

Nou, we maken geen omelet zonder de eieren te breken .......

Ik zou zeggen waarom de maan niet exploiteren, of is het probleem als het werkt, natuurlijk als het een stormloop is, is het waar dat het niet veel zin heeft.

Mijnbouw is altijd een bron van problemen en uiteindelijk ook de aanwezigheid van de mens, maar daar heb je mee te maken.

En ik denk dat dit allemaal verantwoord doen de enige oplossing is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten