Motor hout en stoom!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16

Motor hout en stoom!




par A2E » 09/12/08, 11:49

Hallo allemaal !
Ik kom hier om dit onderwerp te creëren waarvan ik geloof dat het niet bestaat (geen resultaten met de zoekfunctie van het forum) d.w.z. elektriciteit opwekken met een eenvoudige houtkachel.
Maar laat me eerst snel het heel simpele uitleggen:
gebruik een houtkachel om te verwarmen, produceer warm water via een spoel onder en rond de haard als wisselaar in een ballon, maar ook een andere spoel, dit keer in de haard in direct contact met de vlammen om stoom te produceren die een motor aandrijft, maar niet de originele stoommachine omdat het in dit geval een 2- of 4-takt thermische motor is die hier wordt gebruikt en in plaats van de traditionele fossiele brandstof is het de stoom die deze motor zal aandrijven en laten draaien en niet te vergeten een voldoende grote voertuigkoelradiator te gebruiken om condenseert deze damp tot water om het opnieuw in het circuit te injecteren.
Natuurlijk zit er aan het einde van de as van deze motor een generator of een waterpomp of een naaimachine of wat je maar wilt! : Mrgreen:
Ik wacht op jullie reacties en jullie ideeën over dit systeem dat er vrij "eenvoudig" uitziet, maar wees voorzichtig met de gevaren van stoom! : Idee: :|
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 09/12/08, 13:28

je doet er een stirling voor in de plaats en je hebt niet langer het probleem van het gevaar van stoom onder druk. : Cheesy:
Ik, die de bergen beoefen, heb lang nagedacht over een hout+stirlingkachel voor afgelegen locaties.
het zou de batterijen in de schuilplaatsen vermijden, batterijen die bovendien niet van de kou houden.
want wanneer heb je licht nodig in een berghut? de avond!
nou dat is goed, het is ook op dit moment dat de houtkachel draait : Cheesy:
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 09/12/08, 13:37

Ja ik had ook aan de stirling gedacht (net als jij Christophe) maar de kosten ervan vergeleken met de kosten van een bergingsmotor :schok: Je ziet wat ik bedoel :? :| het hele probleem is daar: de kosten! :|
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten