Een petroleumgasfornuis

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Een petroleumgasfornuis




par Lietseu » 07/11/08, 21:36

Ik vertel je over dit spul, omdat ik ze in India heb zien werken (of ze zijn nog steeds in gebruik)
Ik had het geluk niet lang geleden er een op internet te vinden op een bekende veilingsite!

Alleen helaas heb ik een probleem, het lijkt erop dat er een onderdeel ontbreekt (dat naar mijn mening een conische vorm moet hebben en voor de uitlaat van het mondstuk komt te worden geplaatst ...)

Als iemand me kan vertellen waar ik het onderdeel kan vinden, laat het me dan weten.

Hier zijn de foto's:

Beeld

Beeld

Het werkingsprincipe is vrij eenvoudig, kerosine (escence?) Wordt ingebracht in het onderste deel, de tank, een pomp die je niet of gedeeltelijk op de foto kunt zien, maakt het mogelijk om lucht te pompen en zet de vloeistof onder druk ...
Aanvankelijk komt de vloeistof door het mondstuk in een kleine fontein naar buiten en valt terug in de onderste beker die je op de foto ziet, in dit stadium, zolang de beker half gevuld is met vloeistof, openen we de zuivering om de onder druk staande lucht en de vloeistof in de kleine beker worden ontstoken.
Dit heeft tot gevolg dat de dubbele U-vormige structuur wordt verwarmd, als deze structuur eenmaal is verwarmd, wordt de container weer onder druk gezet en wordt het gas dat erboven uitkomt ontstoken ...
Ik denk dat het hier getoonde model ongeveer 3 kW moet leveren.

Als iemand mijn kaars kan aansteken met betrekking tot het ontbrekende stuk, laat het me dan weten.

Met de groeten van Lietseu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 07/11/08, 21:58

hallo, ik heb een fornuis, ik heb het nog nooit geprobeerd, de mijne werkt als de stroomvoorziening van een kleine stoommachine, dat wil zeggen dat we voor het opstarten de beker vullen en het is de hitte daar vlam van de beker die de olie gas maakt en dan werkt de warmer alsof hij op gas staat.

Ik weet niet of het helpt, ik kan er een foto van maken als je wilt.
Dus een bijna onderzoek op het net zijn er veel kachels met het onder druk zetten van de vloeistof, ik wist het niet.
anders vond ik dat
http://www.pelam.de/index.php?cPath=43&language=fr
het geeft de naam van elk stuk.

en dus degene die je mist is de keteldop http://www.pelam.de/product_info.php?cP ... cts_id=327

BeeldBeeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/11/08, 22:37

Bedankt voor de info!

Ik blijf zoeken naar het model dat ik bezit, een Primus N ° 100, van BAH JORTH & CO Stockholm Zweden.

Ik zie op andere sites dat het apparaat waarvan de Engelse naam Kerosine-kachel is, dat er ongelooflijke hoeveelheden zijn ...

Is het passend voor mij om in deze apparaten te branden, wat is kerosine (kerosine?) Of kerosine?

Ik weet dat sommige moderne exemplaren op loodvrije benzine rijden, dus ik ben op zoek naar het onderdeel dat u op de hoogte zal houden als er vragen zijn over de machine ... :?

Nogmaals bedankt en goedenavond allemaal :P
Dernière édition par Lietseu de 07 / 11 / 08, 22: 45, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 07/11/08, 22:40

in feite is het minder mooi zo ziet het eruit
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/11/08, 22:49

Ja, ik vermoedde het, deze modellen zijn minder luidruchtig maar verwarmen ook minder sterk, de hitte van de drukapparaten is ongelooflijk, ik heb mensen daar heel vaak mee zien koken, en de potten van grote gezinnen daar, het is geen kleine 2 liter, maar eerder modellen van 10 of zelfs 15 liter in aluminium ... :D

Ik vond dit: hier: http://www.milesstair.com/kero_fuel_primer.html

Wat me doet denken dat benzine niet kan worden gebruikt en ook geen brandstof, de ene gevaarlijk de andere te vet, uiteindelijk op de Belgische of Franse markt, er is alleen kerosine, maar ik niet weet niet waar het ontstekingspunt is ...

Brandstof soortelijk gewicht vlampunt
Kerosine 0.79 - 0.81 102 - 104 F.
Stookolie # 1 (rode kleurstof) 0.81 102 - 108 F.
Geurarme minerale dranken 0.80 104 F.
Vliegtuigbrandstof (Jet A) 0.78 102 - 104 F.
Stookolie # 2 .95? 126 F.
Klean-Heat 142 F!
Diesel # 2 0.82 - 0.85
Benzine 0.71 - 0.72 - 45F


Een idee van Captain Maloche ???

Hartelijk dank aan alle :P
Dernière édition par Lietseu de 07 / 11 / 08, 23: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/11/08, 23:26

:pijl: Ik ken dit model niet in het bijzonder, en het is lang geleden dat ik in de bergen heb gewandeld ...
Het merk PRIMUS is goed bekend bij liefhebbers van ritten op grote hoogte.

Het principe van de onder druk staande benzinekachel is om het verlies aan verbrandingsefficiëntie te compenseren als gevolg van de verdunning van lucht op hoogte als gevolg van de lage atmosferische druk.

Dit soort kachel werd ook op het platteland (en elders) gebruikt in een "thuis" -versie. De interesse was toen om een ​​kachel te hebben die een tank nodig had die minder omvangrijk, minder zwaar en ... goedkoper was dan een gasfles, met de keuze van de leverancier als bonus. Inderdaad, ik herinner je eraan dat als je naar X gaat met een Y-fles, hij weigert het van je terug te nemen en je een nieuwe aanbetaling verkoopt ...

De beperkingen van deze kachels, op dagelijkse basis, zijn:
- Ontsteking een beetje vervelend dan met gas.
- Vullen van de brandstoftank.
- Geur tijdens het vullen en bij het in- en uitschakelen.
- Pompen om benzine onder druk te zetten.

Afgezien daarvan is het een zeer krachtig materiaal, en niet alleen in India ... :D

Volgens hetzelfde principe zijn er ook lampen met verbluffende prestaties, The PETROMAX.
Deze wonderen combineren het principe van druk, verdamping en katalyse. 8)
Omdat ik het uit elkaar had gehaald, ontdekte ik dat het werkingsprincipe verontrustende overeenkomsten vertoonde met ... EEN PANTONE-REACTOR ... : Arrowl:
Dit geeft een "kerosinelamp" die 300W verlicht en slechts een liter olie verbruikt voor 8 tot 12 uur werking ... als bonus kunt u er uw maaltijd mee opwarmen. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/11/08, 23:57

Geweldige info bedankt citro!

Ik ben de trotse eigenaar van dit model, maar er ontbreekt een onderdeel
voor brandstoffen vond ik dit: http://www.bushwalking.org.au/FAQ/FAQ_FuelNames.htm

Ik ben op zoek naar een wederverkoper die het onderdeel zou hebben waarnaar ik op zoek ben ...

Bedankt voor de info, ik wil erop wijzen dat de huidige meest bekende leverancier Coleman is die lampen en kachels maakt die op loodvrije benzine werken ...

Bedankt voor de info om te komen ...... :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/11/08, 00:27

En hier is de afbeelding van het ontbrekende stuk, op een afbeelding gevonden op het net ...

Beeld

het lijkt meer op "een klavertje 4" dan de gieter op de foto hierboven ... :?

Ik blijf op zoek naar een wederverkoper die nogal te maken heeft met een fabrikant van een Indiase of Chinese kopie ...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/11/08, 00:29

:pijl: Wat betreft Coleman, dit Amerikaanse merk krijgt niet alle stemmen ...

Als deze producten sterke punten hebben, zoals geïntegreerde ontsteking ...
De keuze voor ongelode 95-brandstof heeft soms veiligheidsrisico's opgeleverd. Het lijkt erop dat sommigen een scheet lieten in de gezichten van hun gebruikers ... Ik heb gehoord dat het beter was om ze niet neer te halen ...

Heb je erover nagedacht Wikipedia.
Het merk primus bestaat nog steeds, je moet je geluk vinden, er zijn veel verzamelaars of gepassioneerde gebruikers.
Deze apparaten zijn geschiedenis. Ze waren de trouwe metgezellen van soldaten, avonturiers, in de slechtste gebruiksomstandigheden ...
0 x
basiliek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/02/21, 06:43

Re: een kachel op vloeibaar petroleumgas




par basiliek » 22/02/21, 08:05

hallo Lietseu

Ik heb deze Primus, die bovenaan de pagina staat, al meer dan 70 jaar in mijn familie. Niet in India, maar in Frankrijk
Campingvakanties met mijn ouders in de jaren vijftig, ik was heel klein, dus niet veel geheugen, alleen deze prachtige blauwe vlam die me fascineerde. En soms mijn vader die het mondstuk ontstopt.

Die van ons hadden toen nog niet zo'n bronzen bakje om de potten op te zetten. Alleen de ijzeren staven. Tenzij het was gereserveerd voor "premium" -modellen?

Dit is de Primus nr. 25, gemarkeerd met vele talen, waaronder Russisch.

primus.jpg
primus.jpg (292.81 KiB) 9235 keer bekeken


1) Ik begrijp niet over welke kamer je het hebt, om bij de uitlaat van het mondstuk te plaatsen. De onze heeft, op de eerste bel geplaatst zoals degene die u laat zien, een gesloten bel. Maar vreemd genoeg is deze bel niet gemarkeerd met Primus, maar met AzuréA. Een concurrerend merk?

kachel.jpg
Réchaud.jpg (218.15 KiB) 9235 keer bekeken


De sproeierhouder zelf is gemarkeerd met Selus

DSC00390.jpg
DSC00390.jpg (308.88 KiB) 9235 keer bekeken


2) Wat betreft de klavermunt waar je het over hebt, ik weet het niet. Een evolutie? Een aanpassing van een ander merk?

om terug te komen naar mijn Primus. Hij heeft 40 jaar geleden onder de wreedheden van de kelder van mijn ouders en daarna 30 jaar op mijn zolder. Ik probeerde het gewoon aan te steken, zonder het principe echt te kennen, gewoon een voorgevoel

- Ik heb het droge leer van de pomp in petroleum gedrenkt om de soepelheid te herstellen
- Drukopbouw
- Een beetje alcohol in de beker, zoals mijn vader altijd deed, en hier begint hij.

onberispelijk

Behalve dat het de volgende dag is dat ik niet meer begrijp hoe het werkt. Ik was ervan overtuigd dat het principe petroleumgas is dat door het mondstuk wordt gesproeid, gas dat door de klokbrander gaat, naar buiten komt door zijn kleine gaatjes en pas dan brandt.

Ik zie nu echter dat het geen gas is dat uit het mondstuk komt, maar een straal, die onmiddellijk verbrandt. En bijna geen vlam (of heel zwak) bij de uitlaat van de klokbrander.

Wat is er mis?
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, gegyx, Remundo en 306 gasten