Bonus voor de tank verhoogd naar €200, bonus voor de oplichting?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Bonus voor de tank verhoogd naar €200, bonus voor de oplichting?




par Christophe » 07/09/08, 21:46

De minister van Economie bevestigde zondag dat de "tankbonus" van de regering ten gunste van de meest bescheiden huishoudens wordt verhoogd van 150 naar 200 euro voor brandstofleveringen tussen juli 2008 en eind maart 2009.

Een anti-economische maatregel...Welk budget vertegenwoordigt dit op nationale schaal (dat in de zakken van oliemaatschappijen terechtkomt (en via belastingen in die van de staat) of in plaats van in hernieuwbare energiebronnen)?

Dit is volledig in tegenspraak met de groene lening: https://www.econologie.com/forums/pret-ecolo ... t6014.html
Dernière édition par Christophe de 07 / 09 / 08, 23: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
leeuweldb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/09/08, 23:29

onzin premie??




par leeuweldb » 07/09/08, 23:08

Voor mijn moeder, die 77 jaar oud is en een heel klein pensioen heeft, is het geen onzinbonus... hoewel €200 op haar totale verwarmingsbudget niet veel is (oud huis in een koude regio). je moet ook een beetje verder denken dan zijn gemeenschap van verantwoordelijke ecologen die de middelen hebben om het beter te doen, als ik het zo mag zeggen...
0 x
Centrale verwarming op gas, gelijkvloerse woning zonder kruipruimte, eerste prijs dakraam, open haard, Rhaa... Ik moet iets doen!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 07/09/08, 23:12

In België weet ik het niet, maar in Frankrijk zijn tankbonussen een druppel in de oceaan van brandstofaccijnzen. Het is eigenlijk een munt die wordt teruggegeven aan consumenten die toch grote rekeningen achterlaten.

Vergeet niet dat de marges van tankers maar een paar eurocent/liter zijn, al geef ik toe dat ze genoeg hebben om van te leven. Laat ze er hun voordeel mee doen, het zal nog een generatie of twee duren, daarna magere koeien ! :D
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: onzin bounty??




par Christophe » 07/09/08, 23:38

lioneldyb schreef:Voor mijn moeder, die 77 jaar oud is en een heel klein pensioen heeft, is het geen onzinbonus... hoewel €200 op haar totale verwarmingsbudget niet veel is (oud huis in een koude regio). je moet ook een beetje verder denken dan zijn gemeenschap van verantwoordelijke ecologen die de middelen hebben om het beter te doen, als ik het zo mag zeggen...


Ik ken de voorwaarden voor toegang tot deze bonus niet, ik hoop dat deze is gereserveerd voor de meest bescheiden huren, maar:

a) als je moeder deze 200€ zou steken in een verbetering van de isolatie zou ze deze 200€ de komende jaren niet meer uitgeven aan stookolie... daar blijft deze bonus mensen afhankelijk maken...

b) het is dus aradoxal met de zogenaamde Grenelle van het milieu... en het beleid van energiebesparing.

Het is een noodmethode.
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 08/09/08, 02:05

goedenavond

voor lioneldyb zal een kleine rondleiding over dit onderwerp de staat meer dan 200 € besparen

https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t5172.html

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 08/09/08, 02:10

Oh ja helemaal mee eens maar als je begint te praten over vergeten of verachte technische innovatie zijn we nog niet klaar!!

We noemden alleen het financiële aspect...belasting/subsidie...
0 x
leeuweldb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/09/08, 23:29

onzinbonus?




par leeuweldb » 08/09/08, 07:54

- Ter verbetering van oliebranders: op een oliekachel...? Weet jij hoe een oliekachel werkt? Nee, dat vind ik niet van toepassing.

- Het huis van de moeder (waar ze niet uit wil en dat is begrijpelijk op haar 77e) zal gesloopt moeten worden om echt werk te kunnen maken van de isolatie. Aan het plafond van de kelders hebben we steenwol aangebracht en aan het plafond van de woonkamers dubbele isolatie. Nu zal het nodig zijn om de ramen te veranderen, maar het is een heel groot budget. Dit werk wordt gefinancierd door de kinderen die ook gezinnen en huizen hebben en niet noodzakelijkerwijs hoge salarissen. De premie van € 200 blijft voor de brandstofbezorger. Als we het werk in huis doen dat we kunnen financieren, is het mijn moeder die haar stookolie betaalt om het bewustzijn te vergroten. Tja, soms moet je helpen.

- Ouderen stoken niet op 19°C. Bij 24° en drie pulsen hebben ouderen het soms koud. Econologie is de minste zorg van alleenwonende ouderen. We moeten al overleven. We gaan de oude mensen toch niet neerschieten?

Nou, ik hoop dat dat genoeg is voor de meest radicale hiervan forum en blijf thuis goed werk leveren, denk aan degenen die dat niet kunnen. Ik probeer hetzelfde te doen.
0 x
Centrale verwarming op gas, gelijkvloerse woning zonder kruipruimte, eerste prijs dakraam, open haard, Rhaa... Ik moet iets doen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 08/09/08, 10:02

We zijn niet radicaal ... we zijn realistisch ... en de realiteit is niet per se goed om te horen.

Het heeft geen zin om te discussiëren over de zaak van je moeder. Ik zal u als tegenargument geven dat er zonder twijfel huishoudens zijn die profiteren van deze bonus terwijl ze 50 tv-zenders via de kabel en 5 gsm-abonnementen hebben...

Deze maatregel is een noodmaatregel die niets met duurzaamheid te maken heeft en indruist tegen een energiebesparingsbeleid.

Dat is alles wat ik wilde zeggen.

ps: verwar "to the con" en "for the idiots" alstublieft niet
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 19/09/08, 08:50

Hallo,

Ik ben het met lioneldyb eens, want als je in een oud huis woont, heeft het geen zin om massaal te investeren in de isolatie ervan.Tenzij je de middelen hebt, maar vandaag, met alle problemen die zich aan beide kanten voordoen; Ik geloof dat het de bedoeling is dat huishoudens en mensen in financiële moeilijkheden toegang hebben tot de oliebonus.
Het is inderdaad anti-econologisch, maar het helpt tenminste een beetje.Niet voor lang maar het helpt.
Nu lijkt het me belangrijk om nog een nogal belangrijk ding te bespreken.
Econologie.com is een forum van discussie bedoeld voor de verantwoordelijke burgers, maar het lijkt mij dat men vergeet dat het niet met econologie.com is dat de verantwoordelijkheid teruggeeft voor een systeem van leven gebaseerd op de winst.
Het doel van de site is om te informeren, mensen te laten begrijpen en te onderwijzen, maar op geen enkele manier om politiek te spelen.

Ik verwijs hiernaar: een anti-economische maatregel ... Het vertegenwoordigt wat budget op nationale schaal (dat in de zakken van oliemaatschappijen terechtkomt (en in die van de staat via belastingen) of in plaats van in de hernieuwbare)
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 173 gasten