Dossier de race naar de schone motor / fabriek nieuw

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Dossier de race naar de schone motor / fabriek nieuw




par freddau » 06/03/08, 09:18

Ik zal de afbeeldingen later plaatsen

Maar hier is een interview met Michel Forissier / Directeur "voortstuwingsrendement" van Valeo.

Usine Nouvelle: de thermische motor heeft nog een mooie toekomst voor de boeg, waarom ??
De voortstuwing zal de komende twintig jaar nog steeds afhankelijk zijn van aardolie.
We kunnen de verbrandingsmotoren nog steeds optimaliseren. Bij Valeo kunnen we tot 40% besparen.

Waar zijn de productiviteitswinsten?
Een dergelijke verhouding kan worden bereikt door een technologiepanel te implementeren. Afhankelijk van het land, de regelgeving en de cultuur van de fabrikant, kiest elke fabrikant voor downsizing, voor hybridisatie of voor een energiebeheeroplossing.

Wat zijn de extra kosten van groene technologieën?
Bij Valeo stellen we voor om de CO40-uitstoot van een motor met 2% te verminderen voor een gemiddeld mandje dat geschat wordt op € 1500 voor benzine. Het Stop & Start-systeem biedt 80% van de voordelen van hybriden voor slechts 20% van de kosten.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 06/03/08, 09:25

Dit zijn de verschillende verbeteringen die door het tijdschrift worden vermeld:

Essentie:
injectie per milliliter: winst 5-7%
Geoptimaliseerde elektriciteit: 4-5%
Elektronische kleppen: 15-20% looptijd: 2011
Kleine verplaatsing met turbocompressor: 5-7%
Dubbel embryo en verlengde geslachtsgemeenschap: 4-6%
Hybride op alle verdiepingen: 6-15%
Onmiddellijke ontsteking: 15-20% 2015

diesel:
Gedifferentieerde injectie: 15%, NOx-uitroeiing
Trap Nox: 94% minder Nox, erg duur
Gerecycled uitlaatgas: limiet Nox-winst 5-7%
Nox ureum: 90% minder Nox
Deeltjesfilters: 99% van de fijne deeltjes.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 06/03/08, 09:26

+1 voor inkrimping, maar we wachten nog steeds op ECHTE inkrimping (inkrimping met motoren van 200 pk ... hoe zeg je dat ... : Roll: )
aan de andere kant is de rest een beetje van alles. Ik hoop dat de rest van het interview serieuzer is ...

Het Stop & Start-systeem biedt 80% van de voordelen van hybriden voor slechts 20% van de kosten.


:schok: :schok:

Wie is deze clown? Een van de belangrijkste troeven van de hybride is het terugwinnen van remenergie ... voor zover ik weet staat de start & stop het niet toe ... Een andere regisseur die niet geeft om journalisten / consumenten en Wie gelooft dat 100% van de Fransen Parijzenaars zijn en 10 km per dag reizen in de file?

Dergelijke opmerkingen zijn bedrieglijk en beschamend van de kant van een "regisseur" ...

Dan is het geen 20 jaar maar minstens 50 jaar ... en hij weet het heel goed ...

ps: voor de 40% zon voorzien van een pantone?
: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 06/03/08, 09:28

freddau schreef:Dit zijn de verschillende verbeteringen die door het tijdschrift worden vermeld


Ah, ik kan niet wachten om de scan te zien :) :)
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 06/03/08, 15:53

Christophe schreef:+1 voor inkrimping, maar we wachten nog steeds op ECHTE inkrimping (inkrimping met motoren van 200 pk ... hoe zeg je dat ... : Roll: )
Een van de belangrijkste troeven van de hybride is het terugwinnen van remenergie ... voor zover ik weet staat de start & stop dit niet toe ...


De 200 pk Mahs verkleinde driecilindermotor is slechts een technologische demonstrator en zal nooit in serie worden geproduceerd ... Voor een kleine zuinige auto zou de verkleinde motor van ~ 75 pk ~ de grootte hebben van Lombardini-cartmotoren (die met een licentie , motor tot 25 pk) ...

De op de C2 en C3 gemonteerde S&S Valeo recupereert de remenergie niet, maar het door BMW ontworpen systeem wel (het is geen dynamostarter), maar inefficiënt en uiteindelijk van weinig nut, de accu wordt niet gebruikt voor voortstuwing ... het ideaal zou het Dynalto-systeem zijn geweest dat door Citroën in 1988 werd bedacht, maar uiteindelijk werd weggegooid omdat het te duur was ... vreemd genoeg ziet het systeem dat op Honda-hybriden wordt gebruikt eruit als een broer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/03/08, 16:35

Jammer dat de framing slecht is: een deel van de pagina's ontbreekt aan de linkerkant.

Freddau : zou je deze pagina met een goede framing aan de linker STP kunnen plaatsen?

In de alinea (linksonder) "Uitlaten laten niet alleen CO2 vrij", het moet worden geschreven"La France blijft de slechte student ....... op het gebied van vervuiling ..... "maar het interessante stuk ontbreekt ... Ik zou graag willen lezen wat ik me had voorgesteld om er zeker van te zijn dat we elkaar ooit ontmoetten meer gedistingeerd !!

Op deze pagina las ik ondanks alles dat de normen alleen rekening houden met de CO2-uitstoot en niet met Nox, deeltjes ... voornamelijk uitgestoten door dieselvoertuigen. Er moeten echt beslissers zijn (degenen die beslissen over vervuilingsnormen) die dit soort vervuiling niet willen ZIEN (druk van lobby's zoals PSA bijvoorbeeld ...).

Er staat ook 'rechtsonder): "het ideaal zou zijn om de soberheid van diesel te mengen met de netheid van benzine".... en hier is een bekentenis dat diesel" vies "is (vooral gevaarlijk voor de gezondheid van degenen die zijn uitlaten inademen). Het staat voluit geschreven op de pagina's van de Usine Nouvelle ... wat een bekentenis ! maar wat doet Boorlo?
https://www.econologie.info/share/partag ... ZQuUs9.pdf

Hebben we echt effectieve oplossingen om deze dieselvervuiling te bestrijden? dit is wat we denken te lezen HIER:

https://www.econologie.info/share/partag ... XcPVoA.pdf

.. op voorwaarde dat de fabricage- en onderhoudskosten worden verhoogd .. (om de NOx te verwijderen, raden ze aan om elke 5 km een ​​platina cata-pot te regenereren !!! heb ik dit correct gelezen?)

1 - HCCI-dieselmotoren: + 300 tot 1000 euro.

2 - NOx-onderdrukking: aanzienlijke extra kosten per platina potvanger.

3 - Recycling van uitlaatgassen in de geïnjecteerde lucht: meerprijs 200 tot 300 euro. Lijkt dit niet een beetje op een EGR-klep?

4 - NOx-onderdrukking: ureum SCR-systeem met Adblue-adjuvans dat al wordt gebruikt op vrachtwagens.
bijkomende kosten: 400 tot 600 euro.

... en deeltjes; zou de FAP effectief zijn?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 07/06/08, 01:37

De depollutie van Nox door ureum (ja ja, plassen), het lijkt een echt probleem te zijn. Ik heb een vriend die eraan werkt met een auto-onderaannemer.

Door nadelen geen idee van het principe.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 07/06/08, 10:33

Rulian schreef:Door nadelen geen idee van het principe.


https://www.econologie.com/adblue-antino ... -2807.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 07/06/08, 15:10

het is in overeenstemming met het beleid van onze beste besluitvormers, waarom zou je het simpel houden als je het ingewikkeld kunt maken? :onheil: : Mrgreen: en dit alles zal niet toegankelijk zijn voor de gemiddelde consument en zonder de vervuiling stroomopwaarts van deze "nieuwe technologie" te tellen

Geo;).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten