Supergeleiders in de auto-industrie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
laurenzo441
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/02/08, 23:08

Supergeleiders in de auto-industrie




par laurenzo441 » 20/02/08, 23:19

Goedemorgen allemaal. Ik zal een vraag hebben op een moment dat de olie meer dan € 100 per vat bedraagt. Ik ben al niet zo lang geïnteresseerd in energieën en ik heb geleerd wat supergeleiders zijn.

Deze technologie lijkt veelbelovend en zou het grootste probleem van de "autonomie en afhankelijkheid van kernenergie" van elektrische auto's kunnen oplossen.

Ik ben op zoek naar papers over studies over dit onderwerp. Is de energiebalans goed? Een overweldigende en zuinige elektromotor? Ik ben een nemer.

Er zijn supergeleidende accumulatoren. Waar zijn we nu?

Ik nodig je uit om het te bespreken en alle documenten zijn welkom.
0 x
is overleden de lobby's.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/02/08, 23:23

De balans van supergeleiders is niet goed omdat ze bij kamertemperatuur nog niet bestaan.

Desalniettemin is er in de VS al een bedrijf dat cryogene kabels voor supergeleiders maakt, dus het moet nog steeds winstgevend zijn.

Voor uw vraag, ik weet niet meer, maar het vat is verre van 100 € ... het is momenteel dichter bij 65 € ... Ja, de $ blijft dalen, wat gemakkelijk de stijging van olie- exclusief geciteerd in $
0 x
laurenzo441
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/02/08, 23:08




par laurenzo441 » 20/02/08, 23:44

Dankjewel. Maar het systeem is juist gebaseerd op een zeer lage temperatuur. Ongeveer - 150 °.

Het kan ook worden gebruikt voor generatoren in energiecentrales omdat een HTS-draad een zeer sterk magnetisch veld genereert. : Idee:
0 x
is overleden de lobby's.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 21/02/08, 00:00

Ja maar op een auto is het niet voor morgen ... want de kou is niet gratis ... het is zelfs duurder dan de hete ...
0 x
laurenzo441
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/02/08, 23:08




par laurenzo441 » 21/02/08, 14:46

Ik geloof dat voor de perfecte auto vanuit ecologisch oogpunt, we er slecht aan toe zijn. :onheil:
0 x
is overleden de lobby's.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 21/02/08, 15:24

Hallo iedereen,

Pas op, verwar een supergeleider en een energiebron niet ...

Bovendien is het in de praktijk erg duur om een ​​lichaam in de supergeleidende toestand te houden (minimaal -250 ° C), tenzij het zich in het interstellaire vacuüm van Pluto bevindt ...

Aan de andere kant kunnen supergeleiders toepassingen hebben in magnetohydrodynamische voortstuwing ... maar dit is weer een groot debat met een ietwat "sciencefiction" -neiging.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/02/08, 17:29

Remundo zei:

Bovendien is het in de praktijk erg duur om een ​​lichaam in de supergeleidende toestand te houden (minimaal -250 ° C), tenzij het zich in het interstellaire vacuüm van Pluto bevindt.


Hallo! Er is daar een idee!

Ik denk dat het record op - 120 ° C staat. Let ook op, van een bepaalde magnetische flux, meer supergeleiding. Maar dat gezegd hebbende, we zullen erover moeten nadenken voor onze toekomstige intergalactische reizen.
Het andere probleem is de koudebestendigheid van de materialen: de jongens die de nieuwe CERN-hadronversneller in elkaar zetten, worstelen omdat de steunen van de 2 ° K-buizen breken!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 22/02/08, 23:48

Christophe schreef:Ja maar op een auto is het niet voor morgen ... want de kou is niet gratis ... het is zelfs duurder dan de hete ...

Je moet het aan Guy Nègre vragen, zijn auto produceert kou voor goedkoop lijkt het : Lol:
0 x
laurenzo441
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/02/08, 23:08




par laurenzo441 » 23/02/08, 04:48

Lol maar wat vreselijk is, is dat als we het hebben over een auto die niet op petroleum rijdt, we de indruk hebben dat we het hebben over sciencefiction. Er zijn echter oplossingen, maar het is waar dat het veel geld kost om een ​​auto te ontwikkelen.

MDI hebben ze tenminste de verdienste om het te proberen, het is niet zoals die verliezers van PSA die de HDI-hybride hebben laten vallen. Om te volgen met Bolloré en Dassault.

Maar om terug te komen op supergeleiders: ik weet dat er een supergeleidende batterij is voor auto's. Een 0.0000001 hom-motor is verschrikkelijk, nietwaar?

Een kleine batterij voor maximaal vermogen en autonomie.
0 x
is overleden de lobby's.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten