Russisch gas: Gazprom Bomb G Putin (Arte Thema)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Russisch gas: Gazprom Bomb G Putin (Arte Thema)




par Christophe » 04/02/08, 13:47

Na Poetin-systeem of gas en olie (tchetchenie) werd al veel besproken, Arte overhandigt dit morgenavond (dinsdag 5 februari) met een Themafeest dat niet gemist mag worden op Arte.


https://www.econologie.com/telechargeme ... u-bombe-g/


Gazprom of de bom G
Dinsdag 5 Februari 2008 naar 21: 00
herhaalt:
Geen heruitzending
(Frankrijk, 2007, 121mn)
ARTE F

Vladimir Poetin, premier en voorzitter van de raad van bestuur van Gazprom in 2008? Waarschijnlijk. Omdat Russische koolwaterstoffen het belangrijkste wapen zijn bij de herovering van een wereldmacht die sinds de val van de USSR verloren is gegaan. Van een ongekend onderzoek naar de gasreus tot de afslachting van de oliemaatschappij Yukos, "Thema" legt de werking van Poetins strategie bloot.


Er is zelfs de trailer beschikbaar (eindelijk een van de gelukkigen waarin het te zien is): http://www.arte.tv/fr/semaine/244,broad ... =2008.html

1-onderdeel

De wereld volgens Gazprom
Dinsdag 5 Februari 2008 naar 21: 00
herhaalt:
20.02.2008 om 03: 00

Sterke punten, uitdagingen, strategieën ... Tussen het Westen en Azië, een grote ongepubliceerde enquête over Gazprom, een kolossaal bedrijf gedreven door het Kremlin dat regeert op een derde van de gasreserves in de wereld en nu zijn verlangen naar macht toont.


http://www.arte.tv/fr/semaine/244,broad ... =2008.html

2ieme-onderdeel:

De gevangene van het Kremlin
Dinsdag 5 Februari 2008 naar 22: 30
herhaalt:
Geen heruitzending

De gevangene van het Kremlin
(Frankrijk, 2007, 26mn)
ARTE F
Regisseur: Philippe Lagnier

Hoe het Kremlin de meest succesvolle oliemaatschappij in handen kreeg door zijn ambitieuze en "overdreven kritische" CEO, Mikhail Khodorkovsky, in de gevangenis te gooien.


http://www.arte.tv/fr/semaine/244,broad ... =2008.html


3ieme-onderdeel:

De drie kamers van melancholie

Dinsdag 5 Februari 2008 naar 23: 00
herhaalt:
14.02.2008 om 09: 55

(Finland, Duitsland, 2004, 104mn)
ZDF
Regisseur: Pirjo Honkasalo

Hoe, in Rusland, Ingoesjetië en Grozny, de oorlog in Tsjetsjenië het leven en de blik van jonge kinderen en adolescenten heeft verwoest door zijn verborgen geweld. Een opmerkelijk essay en een onbetwistbare aanklacht, uitgereikt op vele festivals


http://www.arte.tv/fr/semaine/244,broad ... =2008.html

Jean63 wil niet dat je naar het bos wilt gaan? 8)

Bewerken: zie ook Poetin-systeem medias/le-systeme-poutine-documentaire-ce-soir-sur-france2-t4362.html
Dernière édition par Christophe de 26 / 06 / 08, 08: 21, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 04/02/08, 14:31

Ah ja, Christophe, je doet er goed aan me eraan te herinneren ... ik zag dat in tv-magazine ...

Ik denk dat dit een groot moment van Russische autocratie gaat worden en dat mensen dat zullen begrijpen in plaats van voor de Russen voor gas te knielen, het is beter om al onze rijkdom aan biomassa en zonne-energie te ontwikkelen, die Frankrijk kan verwarmen 100 keer meer dan Poetin ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/02/08, 15:46

Bedankt voor de info.

Ik ga het niet missen ... we hadden al een idee met Arte's vorige docu over Poetin.

Gelukkig komt niet al ons gas uit Rusland; Ik had de storing op de ADEME-site gevonden, geloof ik, maar ik weet niet meer waar ... ik moet zoeken met de "zoek" -functie.
1 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/02/08, 15:48

Remundo schreef:Ik denk dat dit een groot moment van Russische autocratie gaat worden en dat mensen dat zullen begrijpen in plaats van voor de Russen voor gas te knielen, het is beter om al onze rijkdom aan biomassa en zonne-energie te ontwikkelen, die Frankrijk kan verwarmen 100 keer meer dan Poetin ...


Het is niet goed voor de economie, omdat kortsluiting minder gemakkelijk belastbaar is (om maar te zwijgen over de marges) ... : Mrgreen: enfin : Cry: meer ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/02/08, 16:17

Dag

de show is als laatste voorbij. Hij toont ons het rijk van deze onderneming en de manier waarop het de gazoeduc van de dubieuze satellietlanden omzeilt, een onder de zwarte zee, de andere onder de Noordzee
om de alllemangne ​​te versnellen ..

Hier is het tegenovergestelde, leidingen en elektrische leidingen lopen naar onze zuiderburen. voor uranium gemakkelijker te vervoeren .. Rust het verse water om te dragen : Lol:

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/02/08, 16:27

Jean63 wil niet dat je naar het bos wilt gaan?

Ik heb je reactie niet gezien !!

Voor nu is mijn gasboiler nieuw (3 jaren), dus ik zal proberen uit te vinden waar het gas vandaan komt. Ik denk niet dat het Russisch is, eerder Zuid (Algerije?) Of West via LNG naar Nantes (Noors?). Ik had al gekeken maar onthoud meer.

Het is duidelijk dat gas erg praktisch is: zeer kleine wandketel, niet luidruchtig, automatische toevoer (wij zorgen nergens voor), het is schoner dan hout (uitstoot op de grond) .... behalve dat het "boem" kan maken en dat het fossiel is (jammer).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/02/08, 16:31

Hihihihihih, het was om je te plagen : Cheesy:

Voor de herkomst interesseert het me sterk, maar ik veronderstel dat het niet erg is om nee te variëren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/02/08, 16:44

Hé, om de afhankelijkheid van Rusland te verminderen, heeft Gaz De France zojuist een overeenkomst getekend met Roemenië voor een gaspijpleiding die gas transporteert vanuit het Midden-Oosten (het riekt naar een nieuwe "economische koude oorlog" Europa - Rusland ", maar het Midden-Oosten het is nauwelijks beter !!)


GDF wordt "geassocieerd" met de gaspijpleiding tussen het Midden-Oosten en Europa, belooft de Roemeense president

Nicolas Sarkozy en zijn Roemeense tegenhanger Traian Basescu, de 4 februari 2008 in Boekarest

Gaz de France zal worden "geassocieerd" met het bouwproject van de Europese Nabucco-pijpleiding, maakte de Roemeense president Traian Basescu maandag bekend tijdens een gezamenlijke persconferentie met zijn Franse tegenhanger Nicolas Sarkozy.

"We zijn overeengekomen dat het Franse bedrijf Gaz de France zal worden geassocieerd met het Nabucco-project en Roemenië zal zijn deelname steunen", zei de heer Basescu.


http://www.boursorama.com/infos/actuali ... ws=5110388
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/02/08, 17:11

GuerRWat bedoel je? Goede stop zwarte humor om te con ...

Er is niets meer te zeggen dan wat Remundo hierboven zei:

het zou beter zijn om al onze rijkdom aan biomassa en zonne-energie te ontwikkelen, die Frankrijk 100 nog vele malen kan verwarmen dan Poetin ...


Ik ben van mening dat iedereen die de keuze heeft om af te zien van geïmporteerd gas, dat ook moet doen... behalve hout als alternatief zie ik niet ...

Anders kunnen ze allemaal als een deel van hun verantwoordelijkheid worden beschouwd in de politiek van poutine ...

Het is niets persoonlijks tegen jou Jean en ik zeiden: wanneer we de keuze hebben!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/02/08, 17:19

Christopher zei:

Het is niet goed voor de economie, omdat kortsluiting minder gemakkelijk belastbaar is (om maar te zwijgen over de marges) ...


Niet goed hier, Christophe, om te twijfelen aan de efficiëntie en de verbeeldingskracht van onze belastingdienst! : Mrgreen:
Hoe dan ook, het zwarte geld of de besparingen komen altijd in de economie terecht en worden belast in de vorm van btw, loonbelasting, enz. En het heeft het grote voordeel dat ze in de meerderheid van het land blijven.

zeg eens en voor altijd dat zelfs als je rolt en je opwarmt in de lucht, de staten altijd een manier van belastingheffing zullen vinden!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 229-gasten