Olie gezien door financiers

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Olie gezien door financiers




par jean63 » 13/11/07, 15:42

Nieuwsmanagers op 13-11-2007 15:05 uur
AXA Gold and Commodities: "Olie zal blijven stijgen"

(Newsmanagers.com) - AXA Gold and Raw Materials is een bevek die belegt in beursgenoteerde effecten in de goudwinning- en grondstoffensector.

Over drie jaar staat het op de vijfde plaats van de 18 fondsen in het Franse universum Standard & Poor's, grondstoffensector, met een cumulatief rendement van 124,41%, tegen 102,26% voor het gemiddelde van zijn categorie.

"Ons indexfonds streeft ernaar de prestaties van onze referentie-index, die voor een derde uit de FTSE World Oil & Gas en voor tweederde uit de FTSE World Mining bestaat", geeft Jamal Benerroua aan, die aangeeft dat de doelstelling van tracking error , de "tracking error", is maximaal 2%. "We bekijken elke wijziging binnen de index nauwkeurig", benadrukt de beheerder. Bovendien "gebruiken we het ontvangen dividend om nieuwe aandelen te kopen".

De portefeuille, die tussen de 100 en 130 lijnen heeft voor een totaal uitstaand bedrag van 112 miljoen euro (op 8 november), brengt alle geografische gebieden samen en richt zich op de grote blue chip-sectoren.

Eind september waren de drie grootste posities in Axa Gold en Raw Materials BHP Billiton (11,02%), Anglo American (7,40%) en Rio Tinto (7,19%).

Jamal Benerroua blijft vol vertrouwen over de vooruitzichten voor mijnbouw- en oliemaatschappijen: "Deze bedrijven worden gedreven door verschillende factoren. OPEC-landen hebben de afgelopen tien jaar niet genoeg geïnvesteerd en zullen daarom de sterke vraag naar olie niet kunnen bijbenen met een aanzienlijke productie". Dit is een primaire ondersteuningsfactor voor prijzen. "Bovendien de sterke economische dynamiek van de opkomende landen, met name India en China, zal de betrokken sectoren blijven ondersteunen, en dit op lange termijn", voegt hij eraan toe. "Gezien het potentieel voor een economische inhaalslag in deze landen, de prijs van olie kan alleen maar exploderen. Ik denk dat de stijging doorzet, en wel in ieder geval tot het einde van het jaar”, besluit Jamal Benerroua.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/11/07, 16:23

Yup, gisterenochtend op BFM presenteerde de journalist ook olie als financieel product;
Hij kondigde aan dat het vat de grens van $ 100 zou passeren en dan snel zou dalen met de "maandelijkse" winst die deze waarde zou aannemen.

Voor de rest is een vat van $ 100 een liter stookolie van € 1, d.w.z. duurder dan elektriciteit, en het is de deur die openstaat voor alternatieve energiebronnen.

Het is ook waar dat de oliemaatschappijen er niet om geven dat de ontwikkelde landen minder consumeren met de explosie van consumptie in India en China...

Wacht "einde" zien!

Sinds de tijd dat ik je vertel dat energie niet duur genoeg is :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 13/11/07, 16:27

Capt_Maloche schreef:Sinds de tijd dat ik je vertel dat energie niet duur genoeg is :D


En jij denkt dat je de enige bent? : Mrgreen:

Ik geloof dat dit de gemene deler is van alle ecologen en alle ecologen die een beetje verder kijken*!
(ik heb het niet over de milieuvriendelijke pipo's van de groene stijl die de TIPP even wilden verminderen...:schok: )

*: d.w.z. de ecologen die uit gierigheid geen ecologen zijn...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 13/11/07, 16:31

Anders, om op het onderwerp terug te komen: het is heel normaal, hoe duurder de olie, hoe meer het de oliemaatschappij opbrengt en om te zeggen dat de De huidige Franse minister van Economische Zaken DURFT HET TEGENGESTELDE TE BEWEREN in een tv-interview... :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

Afbeeldingsbewijs hier: https://www.econologie.com/forums/video-mote ... t4283.html
Dernière édition par Christophe de 13 / 11 / 07, 16: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/11/07, 16:32

Christophe schreef:*: d.w.z. de ecologen die uit gierigheid geen ecologen zijn...


Je zou ze een briefje moeten schrijven om ze eraan te herinneren : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 13/11/07, 16:36

Nou... ik durf niet... ik ben bang om nog meer vijanden te maken dan ik al heb : Cheesy: maar kijk liever naar de video in plaats van onzin te verkondigen :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 170 gasten