Sarkozy: Frankrijk om een ​​nucleaire reactor aan Gaddafi bieden

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Sarkozy: Frankrijk om een ​​nucleaire reactor aan Gaddafi bieden




par Christophe » 25/07/07, 23:27

Ik hoorde dit net in Soir3...Ik ben gespannen, vooral gezien de 'Iraanse affaire'...maar laten we ons niet voor de gek houden, het is in ruil voor gas en olie...

Ik zoek een bevestiging van de informatie...
Dernière édition par Christophe de 18 / 03 / 11, 18: 34, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 25/07/07, 23:29

Frankrijk en Libië hebben een memorandum van overeenstemming ondertekend over civiele kernenergie, dat voorziet in de levering van een kernreactor waarmee Libië zeewater kan ontzilten.
Deze overeenkomst “heeft tot doel Libië te voorzien van een kernreactor die de levering van drinkwater mogelijk maakt” door zeewater te ontzilten, zei de secretaris-generaal van het Franse presidentschap, Claude Guéant, tegen journalisten.


http://relatio.blogspirit.com/archive/2 ... beill.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/07/07, 19:34

en om te zeggen dat er zulke eenvoudige systemen zijn die op zonne-energie draaien, waar dit land vol van is
(het lijkt op kassen)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 26/07/07, 20:10

Maar met zonnekassen is het lastig om bommen te maken. : Cry:
Christophe, wat is de Iraanse kwestie? Heb je een link?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 26/07/07, 20:19

Welnu, Libië heeft vooral “te veel” gas en olie...

Dit is precies wat we tegen Iran zeggen om zijn ‘civiele’ kernenergie niet te ontwikkelen: je kunt kernenergie ontwikkelen omdat je andere energiebronnen hebt…

Om te geloven dat Sarko de regio wil destabiliseren of dat Franse bedrijven controle hebben over het Libische water??? Suez is al goed ingeburgerd in China, dus...

ps: de Iraanse affaire is waar Bush het al 2 jaar over heeft...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/07/07, 23:07

Bulgaarse yoghurt.
Je moet het ontdekken jongens!
Ik leg het uit omdat ik boos ben vanavond.

Onze president moet onder voogdij worden geplaatst, anders verdwijnt...
Europa komt al acht jaar in actie voor de bevrijding van de Bulgaren. De affaire stond op het punt te worden afgerond.
Omdat de affaire beter leek dan het fiasco in Colombia, waar een leider van de Farc, een gevangene, werd vrijgelaten zonder I. Betancourt te bevrijden, sprong Nicolas op de kar. Monding van de Europese onderhandelaars... Gaddafi, sluw als een jakhals, ging op dat moment verder.
De affaire eindigde, zoals het had moeten eindigen met de voorgaande onderhandelingen: compensatie vanuit Europa, gezinnen en monitoring van zieke kinderen.
Maar uiteindelijk beloofde Sarkozy, om in het uiteindelijke beeld te komen, een kerncentrale, we hebben het over een snelweg, de modernisering van ziekenhuizen... Dit alles zal uit de zakken van de Fransen komen. spoedig...
Een opportunistisch mens, die zich weinig bekommert om ethiek, moraliteit, Europese teamgeest, de Franse begroting halfstok, de belastinggiften die hij al heeft toegekend, en de groeiende schuldenlast, door zijn eerdere beloften te ontkennen.
Al deze houdingen zijn bedoeld om mogelijk de aanvoer van koolwaterstoffen veilig te stellen, maar vooral om te profiteren van een aura tijdens de vrijlating van de Bulgaarse gevangenen. Verachtelijk.
Net zoals zijn aankomst zittend op het dak van een auto (meneer verkeersveiligheid?), 50 meter achter de winnaar, ontsnapte uit een etappe van de Tour de France. Het is verachtelijk om de schijnwerpers en de overwinning van een atleet te stelen aan het einde van zijn race.
Net zoals zijn vrouw als ongekwalificeerde afgezant, op zoek naar erkenning, de baan stal van de minister van Buitenlandse Zaken wiens baan het was. (Het is waar dat Kouchner voorheen druk bezig was met het eisen van voorbeeldige sancties tegen Iran, omdat het land civiele kerncentrales durft te bouwen met het oog op het verrijken van uranium voor de vervaardiging van een bom).
De Amerikanen hebben lang gezocht naar luizen in het hoofd van Gaddafi die zichzelf verdedigde met zijn middelen (terrorisme en vernietiging van 2 burgervliegtuigen tijdens de vlucht/talrijke doden). Hij is hun stokpaardje en ook voor de Engelsen (ook voor Israëliërs). De Engelsen probeerden hem te vermoorden tijdens een bombardement, dat boven Frankrijk vloog (toestemming aan Mitterrand), en dat het leven kostte aan leden van zijn familie, waaronder een dochter (haat moet altijd aanwezig zijn).
Verbannen uit landen, was hij op zoek naar bekendheid; hij vond een gelukkige vriend die dezelfde doelstellingen heeft.
Wat mij stoort:
In Frankrijk is er sprake van een buitensporig veiligheidsdiscours en van aanzienlijke surveillance- en registratiesystemen, die de dagelijkse vrijheid en het vrije verkeer belemmeren en ons dagelijkse moreel om onszelf te beschermen tegen mondiaal terrorisme irriteren. Vigipirate is al meer dan tien jaar een wijdverspreid fenomeen; Mevrouw Alliot-Marie is zojuist begonnen met de installatie van videobewakingscamera's overal, ook in Engeland.
Buiten wordt een guerrillaleider vrijgelaten en wordt een kerncentrale aangeboden aan een despoot, op zoek naar erkenning, die zich in het verleden bezighield met terrorisme en twee burgervliegtuigen neerschoot, Engels en Frans. Wat vinden de families van de slachtoffers?
We hebben een door Chirac gebouwde kerncentrale in Irak gebombardeerd en twee oorlogen begonnen om te voorkomen dat Saddam zich op gevaarlijke wijze zou bewapenen, zo lijkt het?
De Amerikanen riepen de Noord-Koreanen op om te stoppen met hun kernproeven.
Ze zijn dichtbij de Clash om te voorkomen dat de Iraniërs hun uranium produceren. Veel landen willen het ook.
Wat vindt u van deze presidentiële actie?

NS is een fervent verdediger van een groter Europa en doet er alles aan om ons zonder referendum een ​​miniverdrag op te leggen. We merken echter op dat hij solo speelt, wanneer hij maar wil, wanneer hij tussenbeide komt in deze onderhandelingen die succesvol zouden worden.
Geen teamspirit, onverantwoord gedrag.
Hij belooft een renovatie van ziekenhuizen in Libië. Terwijl in Frankrijk ziekenhuizen failliet zijn. Verpleegkundigen zullen 39 uur moeten werken zonder compensatie.
De sociale zekerheid vertoont meer dan een tekort (ondanks de aantijgingen van Xavier Bertrand, toen hij het aantal artsen in het eerste kwartaal op schandalige wijze verhoogde, voordat hij zich bij de NS-campagne aansloot). Onlangs, voor een grote brandwond aan een arm, waren alle verplichte verbanden mijn verantwoordelijkheid...

Laatste officiële verklaring: de kerncentrale zal worden gebruikt om drinkwater te produceren.
De goede zaak!
Weet u dat Libië, dankzij de Duitse technische expertise, grote diepten van putten heeft geboord om water te plunderen uit een zeer zuivere en zeer oude watervoerende laag onder de buurlanden in het zuiden, oosten en westen, dankzij schuine boringen en via pijpleidingen terug naar de kust. Water zal de cruciale kwestie van deze eeuw zijn, en Libië gedraagt ​​zich nu al als een bandiet (het is niet de enige).
Mensen hebben een kort geheugen en houden hun misleide politici niet ter verantwoording.
Het is zielig.
Tegenwoordig lijkt doping in de Tour de France Cycliste enorm belangrijker…
De tegenreactie zal alleen maar heviger zijn.
----
Onder de Bulgaarse affaire die ons krankzinnig lijkt: hoe kunnen we zorgverleners in samenwerking de schuld geven van het hebben van besmette kinderen? Het is ondenkbaar! En toch…
De Italianen en de Bulgaren in een door hen gebouwd ziekenhuis in Libië, ontwikkelden op basis van een Bulgaars vaccin tegen tuberculose, een vaccin tegen AIDS, dat ze op de bevolking testten, en dat niet erg succesvol bleek te zijn, aangezien 400 kinderen zijn besmet en verschillende zijn overleden of zullen...
Dit is de kern van het verhaal: lobby's testen hun farmacologische proeven op niet-Europese bevolkingsgroepen (voornamelijk Afrikanen), goedkoop, onder de dekmantel van gezondheidszorg en samenwerkingsontwikkelingen met landen die geen technische expertise hebben.
De gevangengenomen verzorgers werden verantwoordelijk gehouden voor de vergiftigingen.
Ze werden allemaal gemarteld (gegene).
Gaddafi's verontwaardiging was legitiem, maar hij hield ondergeschikt personeel gegijzeld; andere doelen nastreven en bereiken.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 27/07/07, 09:00

Um,

Ik weet niet waar je dat gevonden hebt.
Maar wat de sociale zekerheid betreft, had ik gehoord dat de staat betalingsachterstanden had die twee tot drie keer zo groot waren.

Dus... ga uitzoeken wat waar is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 27/07/07, 09:09

Waaw Gegyx laat los :)

Wat betreft het gat en er zijn twee feiten die mij meer van streek maken dan de andere...

1) Artsen en chirurgen hebben uitgebreide studies afgerond en zijn daarom logischerwijs gepassioneerd over hun werk...

Pkoi zouden ze om 35 uur zijn? In de praktijk zijn maar weinig ingenieurs...

2) De stakingen van chirurgen die € 7000 per maand betalen en die schreeuwen om hun koopkracht of andere stijgende verzekeringspremies maken me aan het lachen...

3) Maar vooral dit beroemde gat is nooit gecompenseerd door de belastinginkomsten (en andere inputs, niets anders dan bijvoorbeeld BTW...) die door de zorg worden gegenereerd...ken jij de gemiddelde omzet van een apotheek? Het is behoorlijk monsterlijk...
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 27/07/07, 09:54

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Gernot Erler, heeft in een interview met het dagblad Handelsblatt, dat op vrijdag 27 juli zal verschijnen, kritiek geuit op het Frans-Libische memorandum van overeenstemming over kernenergie, waarin hij waarschuwt voor het risico van proliferatie. “Politiek gezien is deze zaak problematisch”, verklaarde de sociaaldemocratische minister. Hij verduidelijkte dat “bovendien het risico op proliferatie toeneemt met elk land dat kernenergie gebruikt.”


Gernot Erler bekritiseerde ook de Franse regering omdat zij tegen de Duitse belangen in handelde, in die zin dat “Duitsland al voorstellen had gedaan” aan Libië om de duurzame energiesector daar te ontwikkelen, voorstellen “waarop het niet reageerde”.

“RISICO PROLIFERATIE NIET”

Washington van zijn kant steunde woensdag het Frans-Libische akkoord. Woordvoerder Sean McCormack van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei tegen verslaggevers: “De Franse regering zal zeker zeer oplettend zijn om ervoor te zorgen dat elke [definitieve] overeenkomst de internationale overeenkomsten respecteert. “Wij steunen het vreedzaam gebruik van kernenergie en kernenergie als alternatief voor koolwaterstoffen. moet gebeuren op een manier die geen risico op proliferatie inhoudt”, voegde de woordvoerder eraan toe.

Sean McCormack benadrukte echter dat "de Libische regering vrijwillig afstand heeft gedaan van haar kernwapenprogramma's." “Met de juiste garanties denk ik dat we moeten zien hoe Libië kan profiteren van civiele kernenergie”, concludeerde hij.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 27/07/07, 09:56

Kortom, zoals al gezien en gelezen hebben we een neocon of gewoon een idioot, op het Elysée.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 362-gasten