GDF gasmeter verwijderd

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
seb108
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/07/07, 09:30

GDF gasmeter verwijderd




par seb108 » 15/07/07, 09:43

Ik was uitgenodigd bij een nieuwe kennis en ik zag de afwezigheid van de gasmeter... Ik vroeg het hem en hij vertelde me dat hij het gas omleidde met een pasje (hij is een ketelmaker)... Ik geef toe dat ik daar op viel de ezel.

Ik ken geen stadsgas, maar een gasmeter is niet zoals een elektriciteitsmeter? moet het niet verzegeld zijn? Het ergste is dat hij behoorlijk trots is op dit principe...
0 x
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1

Re: gasmeter verwijderd




par momotopo » 15/07/07, 11:37

seb108 schreef:Ik was uitgenodigd bij een nieuwe kennis en ik zag de afwezigheid van de gasmeter... Ik vroeg het hem en hij vertelde me dat hij het gas omleidde met een pasje (hij is een ketelmaker)... Ik geef toe dat ik daar op viel de ezel.

Ik ken geen stadsgas, maar een gasmeter is niet zoals een elektriciteitsmeter? moet het niet verzegeld zijn? Het ergste is dat hij behoorlijk trots is op dit principe...


normaal gesproken zijn ze verzegeld, maar soms ook niet. Er zijn altijd kleine bedriegers. Het is niet zo moeilijk om alles klaar te maken of te vinden.

Achteraf is er natuurlijk het morele aspect, maar in onze samenleving ga ik door voor een oude dwaas. :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/07/07, 11:58

Het is heel, heel, heel lelijk!
Er is maar één kwalificatie: het is pure diefstal en bovendien als zodanig vervolgd en onderdrukt!

Dus je zou kunnen chanteren en eisen dat hij hetzelfde in je huis installeert in ruil voor je stilzwijgen..... : Cheesy:

(Ik weet het, ik ben een eikel!)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 15/07/07, 18:24

:? de dag dat hij gepakt wordt, hallo de rekening...... : Cry:

:| m eindelijk, zelfs als ik dit soort dingen niet bijdraag, slaagt iedereen erin zoals hij kan
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/07/07, 21:47

het is echt een heel groot risico nemen voor het plezier van vals spelen....
wat gaat hij doen als hij eenmaal een strafblad heeft?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/07/07, 22:12

Vraag: verkoopt hij wat door aan zijn buren? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/07/07, 12:32

Ja ! met groencertificaten! : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/07/07, 12:39

stef5555 schreef:[...] eindelijk, ook al draag ik dit soort dingen niet elke keer [...]
Ah goed, kunnen we bijdragen voor dieven? Waarvoor, voor hun pensioen? : Lol:

Benieuwd naar deze uitdrukking, niet? : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/07/07, 18:18

"abonneren" was beter geweest.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 16/07/07, 19:21

Uh "onderschrijven" liever, nee? Eindelijk in het Frans... in het Waals kan het zijn om je te abonneren... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten