Hoe extraheren we koolwaterstoffen

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
catouni
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/06/07, 18:30
Plaats: Amboise

Hoe extraheren we koolwaterstoffen




par catouni » 18/06/07, 18:17

Hallo, ik moet kinderen uitleggen hoe je na het boren koolwaterstoffen kunt winnen. Dan zeg ik: "Als de productieputten eenmaal zijn geboord, stromen de koolwaterstoffen vaak naar de oppervlakte. Een systeem van kleppen, de "kerstboom" genaamd, maakt het mogelijk om hun stroom te regelen. De koolwaterstoffen worden getransporteerd door ondergrondse of luchtpijpen naar een scheidingsstation. Daar worden de olie en het gas gescheiden en dan wordt elk naar zijn bestemming verscheept" (ik ben ook van plan het over straalpompen te hebben).
Ik geef toe dat ik zelf veel moeite heb om het onderwerp, dat complex is, te begrijpen. Als iemand mij zou kunnen helpen.
dank u
Catouni : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/06/07, 11:15

0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
catouni
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/06/07, 18:30
Plaats: Amboise




par catouni » 21/06/07, 13:05

Hallo Capt Maloche, de site waarnaar je me stuurt, spreekt over raffinage, maar niet over koolwaterstofwinning, jammer. Als je iemand kent die me kan vertellen of de kleine tekst die ik heb geschreven juist is, zou het leuk zijn, anders bedankt in ieder geval voor het beantwoorden van mij.
A+
Catouni : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/06/07, 13:21

:schok: Het is een vrij groot onderwerp.

Als je het over extractie wilt hebben, zou je het ook over prospectie kunnen hebben...

En dan zijn er verschillende extractietechnieken, zowel op het land als op zee (offshore), afhankelijk van of de olievlek onder druk staat en afhankelijk van de kwaliteit van de koolwaterstof.

De afzettingen kunnen gas, lichte en zware koolwaterstoffen, bitumen... en zelfs bitumineus zand bevatten.

Ten slotte raken veel afzettingen op en worden de extractiemethoden aangepast om de nog resterende zware koolwaterstoffen te onttrekken.
De extractiemethoden variëren afhankelijk van de diepte en de aard van de grond...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/06/07, 23:46

Yup, onze vriend Wiki zegt er al veel over, vooral een geschiedenis

http://fr.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9trole
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 22/06/07, 03:52

Over het algemeen spuit de olie aan het begin van de extractie onder druk naar buiten.
Als we het einde van de levensduur van de oliebron bereiken: om alles eruit te halen wat er gewonnen kan worden, injecteren we water in de oliezak. Deze zakt naar de bodem omdat hij zwaarder is dan de ruwe olie.

Als het geïnjecteerde water onder druk staat, blijft het uitgangsdebiet van de olie constant.
0 x
Bagnoles branden in de buitenwijken, het is immers alleen van zelfvernietiging:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten