Goede vooruitgang in fossiele brandstoffen in 2006

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
mike_eco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/06/07, 12:52

Goede vooruitgang in fossiele brandstoffen in 2006




par mike_eco » 15/06/07, 12:59

Bp heeft zijn volledige gegevens voor 2006 gepubliceerd, met goede vooruitgang voor fossielen, vooral steenkool.
http://www.echo-nature.com/inf/actu.cgi?id=2679
ou
bp.com
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/06/07, 00:44

Hallo, mike_eco, welkom bij Econologie : Mrgreen:

Hé, heb je besloten ons te demoraliseren in je eerste bericht? : Lol:

In ieder geval een zeer interessante link. Dankjewel.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
mike_eco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/06/07, 12:52




par mike_eco » 17/06/07, 10:28

Hallo Targol

Nee, het doel was niet om het moreel te verlagen, maar ik merk dat er steeds meer een kloof gaapt tussen de aankondigingen die we doen en de realiteit als we rekening houden met de mondiale aard van de problemen en behoeften...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/06/07, 11:26

Er werd gezegd dat de ontwikkeling zoals die nu is (puur financiële rentabiliteitsberekening zonder rekening te houden met de milieukosten) van HE op zijn best in staat zal zijn om de toename van de vraag te compenseren...Deze curve bevestigt dat ze daar niet eens komen.

En ik wil hieraan toevoegen dat het planten van windturbines hier om steenkool verder weg (beter) te verbranden (concreet voorbeeld: Duitsland) absoluut nutteloos is! :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten