Kernenergie: schone energie? Niger, Cogema en straling...

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Kernenergie: schone energie? Niger, Cogema en straling...




par Christophe » 05/06/07, 14:01

We kenden de problemen in verband met kernafval, dat tienduizenden jaren nodig heeft voordat het onschadelijk wordt. Na Tsjernobyl zijn we ons ook terdege bewust geworden van het gebrek aan veiligheid van kerncentrales. Dit alles weerhoudt de Franse leiders er echter niet van om vandaag de dag nog steeds te beweren, zoals Alain Juppé doet, dat kernenergie een energie van de toekomst is.

In deze onlangs op internet gevonden documentaire laten journalisten de effecten zien die worden veroorzaakt door een uraniummijn van het Franse bedrijf Cogema-Areva (ken je dat?) in Niger. Ik nodig je uit om het te bekijken:

http://bellaciao.org/fr/article.php3?id_article=48813


Bekijk de 2 video's:
http://www.dailymotion.com/peamak/video ... u-niger-12
http://www.dailymotion.com/video/x1c4ah ... u-niger-22
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 05/06/07, 15:25

Ehhh ja, wat weegt het leven van een paar Afrikanen als de winsten en het merkimago van een multinational op het spel staan???
Beeld

...en met de bouw van het EPR zal het niet stoppen...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/06/07, 19:00

en bovendien zou het in deze zeer arme landen niet zo moeilijk moeten zijn om de munt naar de ambtenaren te schuiven, zodat zij... :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 05/06/07, 19:50

elephant schreef:en bovendien zou het in deze zeer arme landen niet zo moeilijk moeten zijn om de munt naar de ambtenaren te schuiven, zodat zij... :onheil:


Deze opmerking is des te meer waar omdat ze in het rapport een ambtenaar ondervragen die verantwoordelijk is voor het meten van de radioactiviteit in het dorp naast de mijn.
Wanneer de ambtenaar waarden van 0,8 schokken/s geeft, meet de NGO-vertegenwoordiger 400 schokken/s :schok:

Het is tenslotte maar een verhouding van 1 op 500 :frons:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 05/06/07, 20:16

elephant schreef:en bovendien zou het in deze zeer arme landen niet zo moeilijk moeten zijn om de munt naar de ambtenaren te schuiven, zodat zij... :onheil:


welkom

bij ons is het hetzelfde; het is gewoon de grootte van de bachish die verandert.

Voorbeeld: ik plunder een Afrikaans land; Ik deel een rol uit aan de president en een paar dollar aan de controleurs. Als er daarna een paar duizend mensen sterven, maakt het niet uit.

Hetzelfde in Europa; Ik medefinancier een verkiezingscampagne en ik kan alles bouwen wat ik wil, zelfs tegen het advies van de bevolking in, en als hun kinderen sterven maakt het niet uit. gezien de vertragingen in de proeven zullen we al lang dood zijn (zie Papon 50 jaar voor Bordeaux, dood en nog steeds niet beoordeeld voor Charonne).

Ik heb niemand genoemd : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 05/06/07, 20:47

zac schreef:welkom

bij ons is het hetzelfde; het is gewoon de grootte van de bachish die verandert.

Voorbeeld: ik plunder een Afrikaans land; Ik deel een rol uit aan de president en een paar dollar aan de controleurs. Als er daarna een paar duizend mensen sterven, maakt het niet uit.

Hetzelfde in Europa; Ik medefinancier een verkiezingscampagne en ik kan alles bouwen wat ik wil, zelfs tegen het advies van de bevolking in, en als hun kinderen sterven maakt het niet uit. gezien de vertragingen in de proeven zullen we al lang dood zijn (zie Papon 50 jaar voor Bordeaux, dood en nog steeds niet beoordeeld voor Charonne).

Ik heb niemand genoemd : Lol: : Lol: : Lol:

@+


Zac, voorzitter, Zac, voorzitter!!!
: Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 05/06/07, 21:49

Um,

Nou, voor ons is het hetzelfde met kernenergie
Ik werk in de buurt van de energiecentrale van Cattenom en vreemd genoeg merkte een oude man dat er veel kanker rond de energiecentrale zit. Hij vroeg het aan zijn dokter, die niet wilde uitweiden...

Voila voila
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/06/07, 22:02

GOED ! ....Ik zie dat we elkaar allemaal begrijpen! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Remundo en 258 gasten