Artikel over "het echte olieprobleem"

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Artikel over "het echte olieprobleem"




par bham » 21/05/07, 16:05

gezien on:
http://www.boursorama.com/conseils/deta ... ws=4216336

Veel commentatoren blijven de gevolgen op de middellange termijn betreuren van de ongebreidelde groei van de Chinese vraag naar grondstoffen in het algemeen en olie in het bijzonder. Maar is dit het juiste debat?... Zelfs als de Chinese vraag naar ruwe olie de afgelopen jaren inderdaad snel is gegroeid, vertegenwoordigt het Middenrijk momenteel slechts 8% van de wereldconsumptie, vergeleken met 18% voor Europa en vooral 25% voor de wereldconsumptie. Verenigde Staten...
Bovendien en vooral verbruikt iedere Chinees gemiddeld slechts twee vaten olie per jaar, terwijl de gemiddelde Europeaan er twaalf en de Amerikaan 12 verbruikt!...

U zult mij vertellen dat de levensstijlen niet vergelijkbaar zijn... Zeker, maar feit blijft dat het Westen in het algemeen en de Verenigde Staten in het bijzonder aanzienlijke energiebesparingen kunnen realiseren. Als Amerikaanse automobilisten bijvoorbeeld voertuigen van het Europese type zouden gebruiken, zou de mondiale consumptie met 4 miljoen vaten per dag dalen, het equivalent van de Iraanse productie! En als we op wereldschaal de minst zuinige auto's zouden gebruiken, zou de besparing 10 miljoen vaten per dag vertegenwoordigen, het equivalent van de productie van Saoedi-Arabië...

We hebben daarom aan de ene kant China met zijn 8% van de wereldconsumptie en aan de andere kant potentiële economieën die ongeveer het dubbele vertegenwoordigen... We moeten de zondebok niet verwarren...

Hoe dan ook, nu de wereldoliereserves volgens de president van Eni – die zijn onderwerp kent... – naar verwachting over zeventig jaar zullen zijn uitgeput, is het de hoogste tijd om een ​​einde te maken aan het beleid dat we de kop in het zand steken. en de jacht op afval heropenen...

Het begint door te dringen!
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 21/05/07, 17:58

Nee ik droom!!!

Boursorama werd aangevallen door een Oleocene peaknik? Hebben ze medicijnen gebruikt? Of hebben ze een hersentransplantatie ondergaan?

Verdomd, dit moet nu stoppen! Wie houd ik voor de gek als economen beginnen te vergeten dom te zijn??!!
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Boursorama die dit publiceert, hebben we dan alles gezien?? Wanneer zijn de echo's? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/05/07, 20:43

Nou, je kent de economie, de vooruitgang en de beschaving zijn als wanneer je op een matras loopt: delen zinken, andere stijgen.
Als uw olievoorraden dalen, investeer dan in windenergie, zonnepanelen, auto's die weinig brandstof verbruiken, enz. :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 22/05/07, 03:48

De olie begint op te raken, het wordt te duur. Hoe kunnen we voorkomen dat degenen die tot nu toe niet veel hebben geconsumeerd, meer gaan consumeren?

De oorlog om de schaarse olie is feitelijk begonnen, het tijdperk van Mad Max is nog maar net begonnen. De vervuiling doet ons niet onze vroegere gulzigheid vergeten in deze voorheen goedkope energie die we in minder dan 300 jaar hebben verbruikt, wat niet veel is op de schaal van de aarde, vooral als we weten dat we tussen de 70 en 100 miljoen jaar nodig hebben om de energievoorraad weer aan te vullen. voorraad.

Iedereen zal op jacht zijn naar de laatste druppel van deze kostbare vloeistof. De angst om terug te keren naar de tractie van dieren houdt iedereen bezig. De sterke vraag naar olie uit de opkomende landen maakt westerlingen bang. ‘Homo Sapiens’ is vergeten wijs te zijn door niet verder te kijken dan het puntje van zijn neus.

“Verkoop van grasmaaiers, minder dan 46 decibel van het merk Koe of Schaap, zeer weinig gebruikt” Dit is het soort advertenties dat we binnenkort zullen tegenkomen, als iedereen dat wil!
Op dit moment, als het erg koud is, is er een liter diesel nodig om een ​​salade te produceren en te vervoeren, daar zijn we met deze verdwijnende energie aangekomen.

Laten we niet nog een keer dezelfde stomme dingen doen met hernieuwbare energie, anders eten we het huis op (de aarde, op de schaal van de mensheid). Je hoeft alleen maar slap te luisteren naar de economen die het probleem ontdekken... :?
0 x
Bagnoles branden in de buitenwijken, het is immers alleen van zelfvernietiging:
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/05/07, 13:58

Goed gezien Jaf

Dit zal allemaal vanzelf in evenwicht komen.

als de vraag groter wordt dan de mogelijke productie, zal de prijs van een vat stijgen en zullen er oplossingen in overvloed aanwezig zijn in de richting van een grootschalige economie. de ontwikkeling van alternatieve energieën zal in volle gang zijn!

we moeten dus zoveel mogelijk consumeren om de olieprijs te verhogen!! : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/05/07, 19:13

Bonjour à tous

jaf schreef:
“Verkoop van grasmaaiers, minder dan 46 decibel van het merk Koe of Schaap, zeer weinig gebruikt” Dit is het soort advertenties dat we binnenkort zullen tegenkomen, als iedereen dat wil!


Het probleem is dat koeien die flatuleren (natuurlijk!) methaan vrijgeven, wat zeer slecht is voor de ozonlaag. Ik las een zeer ‘serieus’ artikel waarin onze vreedzame herkauwers werden bestempeld als ‘gevaarlijke’ vervuilers… Allemaal gek : Mrgreen:

Econologisch van jou
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 326-gasten