Alles over de Z-Machine: uitleg en werking

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Alles over de Z-Machine: uitleg en werking




par Cuicui » 30/01/07, 00:08

Heb je gehoord van z machine ?
Dit is een experimentele opstelling oorspronkelijk bedoeld om een ​​grote hoeveelheid röntgenstralen, gebruikt om de afscherming kernkoppen te veroorzaken.
In 2005, dit montage leverde de onverwachte temperatuur 3,7 miljard graden, veel meer dan nodig is om waterstof boor fusie, die vrijwel geen radioactiviteit oplevert die worden gebruikt om elektriciteitscentrales bouwen veroorzaken elektrische goedkoop en niet-vervuilende, in de relatief nabije toekomst, met de huidige technologie.
Dit onderwerp is hierop aan de orde gekomen forum par Logan.
Dernière édition par Cuicui de 30 / 12 / 10, 13: 52, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/01/07, 00:19

Sommigen kunnen worden gevraagd wat is het verschil tussen een z-machine en de ITER toekomst.
ITER wordt een tokamak (term van het Russisch), waarin magnetische energie wordt gebruikt voor het hete plasma bevatten doorlopend in een ringvormige leiding (torus). Dit is technisch magnetische opsluiting. De Franse JET werd onlangs de grootste tokamak in de wereld. TORE SUPRA kleiner is, maar het is uitgerust met supergeleidende magneten, efficiënter maar kwetsbaar. Met de toekomst ITER is een tokamak met reusachtige supergeleidende magneten ook, hopen we op een dag naar een plasma opgesloten lang genoeg bereiken om een ​​deuterium-tritium fusie behouden doorlopend en trek energie. Maar dit brengt moeilijke problemen, en bovendien, de reactie niet aneutronic produceert radioactief afval, hoewel dit minder dan centraal uraniumsplijting.
In de z-machine wat rustiekere en goedkoper, wordt magnetisme gebruikt heftig (pinch) een plasma comprimeren gedurende een zeer korte tijd. Dit is de magnetische snufjeDie kunnen worden gebruikt om fusie reacties veroorzaken batchgewijs (Kleine explosies in serie). De hoge temperaturen verkregen door de z-machine Sandia kunnen veronderstellen bijna Aneutronic Fusion waterstof boor, die nauwelijks afgeeft geladen deeltjes die direct kunnen worden ontvangen elektriciteit zonder bewegende delen, die vermindert nog steeds kost.
Dit is de reden waarom we hebben gezegd dat tussen de tokamak en z-machine een verschil enigszins vergelijkbaar met die tussen de stoommachine en de interne verbrandingsmotor.
Dernière édition par Cuicui de 31 / 05 / 08, 15: 01, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/01/07, 00:33

Voor degenen die graag meer weten over de z-machine en de techniek van de z-knijpen, hier chronologisch, verwijzingen naar de reeks van artikelen die de fysicus Jean-Pierre PETIT gepubliceerd op haar site en te leren dat de informatie hem bereikte.
Bedenk dat de Z-machine bij Sandia Laboratories in Albuquerque, New Mexico, de VS, geproduceerd deze hoge temperaturen in 2005, en deze resultaten werden gepubliceerd in februari 2006, en door JPP genomen in mei. Het is fris ...
JPP artikelen zijn een must, want dit is helaas de Franse wetenschapper alleen heeft het initiatief genomen om te publiceren op haar website de resultaten van haar analyse genomen:
29/05/06 http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... chine2.htm
30/05/06 http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... #reactions
11/06/06 http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... es_MHD.htm
15/06/06 http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... _armements
17/06/06 http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... _bavay.htm
25/06/06 http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... ements.htm
25/06/06 http://www.jp-petit.org/science/Z-machi ... Haines.htm
01/08/06 http://www.jp-petit.org/Presse/la_grande_epoque.htm
Veel leesplezier!
Dernière édition par Cuicui de 04 / 02 / 11, 16: 17, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/01/07, 10:23

Uitstekend, ik weet wat we nu spreken (maar ik at 2h werk : Cry: )

Nou, als we vertragen het ITER-project (en jammer voor de profiteurs) ten gunste van een Z-machine?

We moeten een leesbare boodschap te verspreiden voor het grootste aantal en het belang van deze ontdekking voor de verkiezingen.

Cuicui kan misschien een model in te dienen, en wanneer het klaar is, zullen we de massa sturen op het net;

oke? niet mee eens?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/01/07, 10:54

Capt_Maloche schreef:Uitstekend, ik weet wat we nu spreken (maar ik at 2h werk : Cry: )
Nou, als we vertragen het ITER-project (en jammer voor de profiteurs) ten gunste van een Z-machine?
We moeten een leesbare boodschap te verspreiden voor het grootste aantal en het belang van deze ontdekking voor de verkiezingen.
Cuicui kan misschien een model in te dienen, en wanneer het klaar is, zullen we de massa sturen op het net;
oke? niet mee eens?

Capt_Maloche dank u voor uw interesse.
Wow, maar wat gebeurt er ineens? Ik voelde dat voor altijd te praten in het lege wachten om me te tikken op het ...
welkom LoganJullie die de informatie op deze site gelanceerd en brachtten mij om mij te informeren. Petities, is er al: Mezigue, JPP ... Misschien kunnen we proberen om het korter, eenvoudiger en duidelijker te maken. Ik zal erover nadenken.
Dernière édition par Cuicui de 21 / 09 / 08, 23: 15, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 31/01/07, 00:57

Cuicui dank je ... : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/02/07, 00:49

Z-MACHINE: IK GELOOF, geloof ik niet ...

- Ik geloof! Dit is onverwacht! Het probleem van de energie op aarde is eindelijk opgelost!
- Ik kan het niet geloven! Het is hoax, wishful thinking, science fiction en Co! Kernfusie is niet voor morgen!


onvoorwaardelijke geloof of systematische ontkenning binnen zeker respectabel overtuigingen, maar niet erg interessant in de mate dat er net zoveel als mensen op aarde.
Wat interessant zijn de feiten. En de beste manier om te weten is om te proberen.
De kwestie van z-machine is zodanig dat het controle rechtvaardigt.
Z machine krachtiger dan die van de Amerikaanse macht, volgens de natuurkundige JP Petit, worden gebouwd in minder dan een jaar, tegen een lagere kostprijs heeft 1 / 200 th ITER, bij voorkeur in samenwerking met andere landen.
Een nog eenvoudiger oplossing zou zijn om SPHYNX, de Franse z-machine Gramat te verbeteren, als de militairen waren bereid om te lenen aan burgers.
Dat dit geheel de resultaten van Sandia bevestigd of niet, in ieder geval een groot onderzoeksinstrument onbekende gebieden van de fysica verkennen. We hebben alles te winnen en niets te verliezen.
Dernière édition par Cuicui de 03 / 02 / 12, 10: 50, 10 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/02/07, 00:57

Een nog eenvoudiger oplossing zou zijn om SPHYNX, de Franse z-machine Gramat te verbeteren, als de militairen waren bereid om te lenen aan burgers.
Dat dit geheel de resultaten van Sandia bevestigd of niet, in ieder geval een groot onderzoeksinstrument onbekende gebieden van de fysica verkennen. Dus we hebben alles te winnen en niets te verliezen.


Hij denkt zij te Chirac, Hulot, Janco, Voynet, Lepage, Bové en ook Sarko, Sego, Bayrou .... enz. en zetten ze het in hun programma in aanvulling N.Hulot pact !!!! dat is veel om te slikken voor april 2007 !!! : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/02/07, 01:12

Geen nieuws van Jancovici?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/02/07, 01:40

Houthakker schreef:Geen nieuws van Jancovici?

Nee, de totale radiostilte van mijn 2ème e-mail. Schade, jammer.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 287 gasten