OPEC: voorspelling van het olieverbruik voor 2007

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

OPEC: voorspelling van het olieverbruik voor 2007




par jean63 » 20/01/07, 01:21

lees het artikel

en dat is geen zorg als voorspelling:

IEA Executive Director Claude Mandil heeft zojuist China opgeroepen om zijn energie-efficiëntie te verhogen, waarbij hij benadrukte dat de huidige trends het risico liepen te leiden tot een "onaanvaardbare" situatie: "Als er niets verandert, zal het verbruik van energie zal tussen 50 en 2005 met meer dan 2030% toenemen met dominante fossiele brandstoffen ”.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/01/07, 02:34

Dit is het meest vreselijke van mij:
"Als het brandstofverbruik voor transport toeneemt, is dat niet voldoende om een ​​lager verbruik van huisbrandstof te compenseren" in een tijd waarin het verbruik normaal "het hoogst is", merkt de OPEC op.


Niet dezelfde wereld ... :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 20/01/07, 09:24

Houlà, je werkt overuren !! slapeloosheid? : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/01/07, 11:29

Houthakker schreef:Niet dezelfde wereld ... :?


Hey nee ... maar dat wisten we toch al?

Dus als de IFP en hun bondgenoten de fabrikanten zeggen dat ze het maximale doen ... neem me niet kwalijk maar: Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/01/07, 16:26

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Niet dezelfde wereld ... :?


Hey nee ... maar dat wisten we toch al?

Dus als de IFP en hun bondgenoten de fabrikanten zeggen dat ze het maximale doen ... neem me niet kwalijk maar: Beeld
Sorry maar ik zal je nog steeds niet volgen over dit onderwerp ... Kijk naar de versnelling van het slipje van de "Grote Drie", denk je niet dat het is? een beetje ook gekoppeld aan een te uitgesproken desinteresse in de problemen van energieverbruik?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/01/07, 16:41

:?

Ik heb de term Big Three nooit gehoord ... : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/01/07, 16:53

De drie belangrijkste Amerikaanse fabrikanten ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/01/07, 17:00

Ah :) Ik vermoedde het ...:)

Het spijt me nog steeds, maar ik denk dat er geen verband bestaat tussen het hoge verbruik van ricaanse auto's en de daling van de verkoop ... Het is waarschijnlijk meer een probleem van externe concurrentie of een koopkrachtcrisis. .

Ik hoop ook dat de Amerikanen misschien (een beetje) het beu worden om krediet op krediet te nemen en om de 2 jaar van fonds te wisselen ... Met andere woorden: zouden ze duurzaam gaan denken.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten