Vlamtemperatuur van een aansteker

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Vlamtemperatuur van een aansteker




par Christophe » 19/09/06, 13:21

Zoals verwacht en naar aanleiding van een vraag over een ander onderwerp, heb ik (met de ITC-777 K-sonde) de vlamtemperatuur van 2-aanstekers gemeten:

1) "Normale" gele vlamaansteker: vlamtemperatuur tussen 800 en 1000 ° C. De hoogste T ° is, in tegenstelling tot wat men zou denken, niet bij de "blauwe" basis maar in het bovenste gele deel van de vlam.

2) Blauwe vlam "storm" aansteker: 900 tot 1000 ° C.

In beide gevallen wordt de K-sonde na 2 tot 3 seconden "Rood".

De "storm" aansteker is navulbaar met een gasspiraal die butaan is. Ik neem aan dat dit dezelfde brandstof (of mengsel met propaan) is voor de andere aansteker.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/09/06, 15:59

Dag
1) "Normale" gele vlamaansteker: vlamtemperatuur tussen 800 en 1000 ° C. De hoogste T ° is, in tegenstelling tot wat men zou denken, niet bij de "blauwe" basis maar in het bovenste gele deel van de vlam.


Het grootste deel van de vlamtemperatuur bevindt zich aan het einde van de steek
in mijn vlammetingen (kogelbrander) gebruik ik het thermokoppel in de vlam en het is altijd tegen het einde van de vlam dat de hoogste temperatuur is.
een andere methode voor degenen die geen thermokoppel hebben
het is om een ​​draad in de vlam te steken en het punt te zoeken waar het verlicht wordt als een gloeidraad.
Een opmerking dat het geen blauwe vlam is die de meeste warmte afgeeft, het is aan het einde van de transparante gele vlam, afhankelijk van de brandstof ...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 03/02/12, 19:47

Hallo allemaal, ik kijk uit nieuwsgierigheid, de temperatuur die kolen zouden kunnen bereiken?
Niet-geforceerde verbranding, gebruik van het type "vuurpot" of kachel en tocht tot een minimum beperkt essentieel ...

Wetende dat: zijn PCI (Lower Calorific Power) tussen 9 en 9.7 kWh / kg ligt en die van droog hout van 5kWh / kg

Met dank aan wie mij kan antwoorden

miauw :P

Voor Christophe wilde ik geen post maken voor deze vraag, ik probeerde in iets te glijden dat dicht bij het onderwerp stond, kus!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/02/12, 20:15

het is niet de calorische waarde die de maximale temperatuur bepaalt: het is de concentratie van de verbrandingszone

hout heeft bijvoorbeeld een calorische waarde in de buurt van houtskool, maar maakt niet een zeer hoge temperatuur: het maakt een grote vlam niet geconcentreerd

omgekeerd maakt de houtskool geen vlam: alle warmte komt punctueel vrij, en nog beter hoe meer u de luchtstroom verhoogt, hoe meer het vermogen toeneemt ... in tegenstelling tot hout dat uitgaat als u te hard blaast

houtskool smelt ijzer door hard genoeg te blazen

met de steenkool is het hetzelfde: het geeft geen hoge temperatuur: het moet worden gedistilleerd om cokes te maken die zich als houtskool gedraagt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 03/02/12, 20:59

Bedankt voor de leuke info, maar dat beantwoordt mijn vraag niet echt ...

Dus wat zou de oppervlaktetemperatuur zijn van een stuk steenkool dat in een huis brandt ???

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/02/12, 21:19

Kat lees! : Mrgreen:

Bein zeg het, het loont ... Gelukkig Nieuwjaar!

Je miste de draad van evolutie en toeval ... Ik dacht dat je zou ingrijpen : Cry:

Bienreviendu :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 03/02/12, 21:36

geen zorgen, we zullen je binnenkort vaker zien, hoop ik en hoe dan ook ...
.... GELUKKIG NIEUWJAAR VOOR ALLE EN LANGE LEVENSDUUR
tot ................................................. .................................................. ................. ECONOLOGIE !!!


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/02/12, 22:47

voor maximale houtskooltemperatuur, afhankelijk van de luchtsnelheid

als de onderkant van de haard volledig wordt geblokkeerd door Ik weet niet wat en dat de hele diepgang door een klein gaatje gaat, kan het oplopen tot 1500 ° C

gelukkig is het in een normaal huis redelijker, maar het is ook de reden waarom een ​​huis toch niet moet worden gedaan

met de kleur kan de temperatuur worden geschat:
gewoon fel rood in het donker is het 500 ° C
rood oranje dit is 1000 ° C, stroming met goede diepgang
wit 1300 ° C uitzonderlijk in een gewone open haard
oogverblindende 1500 ° C ... smeltend ijzer ... loopt in mijn plaatbrander, met elektrisch blazen ... het vitreert de as
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 06/02/12, 09:55

Het voelt als het antwoord op mijn vraag daar!

Maar ik moet erop wijzen dat ik gebruik echte kolen, antraciet om precies te zijn, het kan meer worden gepolijst, maar het verwarmt ook zeer sterk, met 9 op 9.7kWh / kg tegen 5 voor hout ...
Een ander voordeel, de kool brandt continu tijdens 16H00 continu (voor een antracietbelasting van 10kg)
De kachel bereikt meestal 250 ° C aan de oppervlakte! (meting uitgevoerd met een worteltermometer in barbecue-oliebad)

De as verglaasd dit en vormt daarom volgens jou "klinker" bij 1500 ° C!
Dus de steenkool warmt daar het vaakst op, dus afwezig tijdens 10h00 en de as is niet door mij afgevoerd, ik heb een spuug en ik moet het vuur laten sterven om schoon te maken al het fornuis :?

Het doet zich ook voor aan het einde van de verbranding van de steenkool en in de toestand van "in de as gesuspendeerde steenkool" een fenomeen van oververhitting van elk pakket steenkool dat lijkt op het uitdoven van een zon (poëtisch, niet?? ?) En dat is wanneer de temperatuur stijgt - elk stuk steenkool bereikt zijn piek van hitte - in een indrukwekkende witgele gloed

Zouden we op dat moment 2000 ° bereiken ????

De ijzeren maché is erg hard, glanzend, bros zoals glas, snijdt net zo veel en magnetiseerbaar (zij het zeer licht) en bevat allerlei soorten kristallen van verschillende kleuren en maten, wat zeer nieuwsgierig is om te observeren!

Bedankt en miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/02/12, 13:53

de klinker treedt op bij een lagere temperatuur afhankelijk van de chemische samenstelling van de as, geen behoefte aan 1500 ° C

het wordt kauwen genoemd omdat het het ijzer vernietigt door het op te lossen en te smelten op een temperatuur waar het ijzer niet zou moeten smelten

Ik zag industriële ketels waar we opzettelijk de asbak hebben overstroomd, zodat de as in het water valt en stoom maakt, waardoor de temperatuur van de haard wordt beperkt en wordt voorkomen dat de roosters te snel worden vernietigd

de damp verliest geen energie, het absorbeert energie op het niveau van het rooster om te ontleden in waterstof, en maakt deze energie een beetje hoger in de vlam of de waterstof brandt
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten