Lees alstublieft "Opvullen".

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Lees alstublieft "Opvullen".




par nonoLeRobot » 21/08/06, 16:02

ik vind gratis Jean Marc Jancovici uitstekend!

Voor degenen die dit lezen (voor andere, lees de : Mrgreen: ) Ik wil weten wat ze denken, fouten die aurraient zijn etc.

Ik vind uiteindelijk optimistisch (voor een keer een boek over energie is niet volledig deprimerend), terwijl de resterende realistisch en vooral door slim.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 21/08/06, 16:19

Ik weet Rulian lezen ... Ik JVE niet ... het is niet goed voor het moreel ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 21/08/06, 16:22

Niet alleen mijn moraal heeft een licht herstel, is er hoop, zal ik u lenen als je wilt :-) maar het bed !!! :onheil:
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

vol




par AVEVA » 21/08/06, 16:56

Reactie op nono (van Manicor ...)

Wie niets doet geen fouten maakt, luidt het gezegde. We "vol" en dus ook schreef enkele nonsens! Hier zijn de fouten die moeten worden gecorrigeerd (paginanummers verwijzen naar de originele paperback, niet de komende paperback editie). Dit erratum natuurlijk niet respecteren de "gaten", dat is het jammer te vinden in dit boek, omdat de eindigheid van de wereld geldt ook voor het aantal ideeën die kunnen worden blootgesteld in een boek van 200 bladzijden.


***

Pagina 50: sterfte op Aarde staat op het punt de dagelijkse sterfgevallen 150.000 (iets minder dan 1% van de wereldbevolking sterft per jaar), niet 50.000 (INED bron). Dit komt neer op iets meer dan 6.000 doden per uur, en dus Katrina vertegenwoordigt slechts 10 minuten extra sterfte (niet 30 minuten), en tsunami 2005 een grote dag van overtollige doden (niet 4 dagen) .
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 21/08/06, 18:12

Ik heb het gelezen.

Humm, is het niet per se pessimistisch na het lezen.
Wat ik miste in het boek is dat het vliegt over de alternatieven die worden genoemd als technologische gadgets. Of ik moet herlezen ??
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

vol




par AVEVA » 21/08/06, 18:41

Alternatieven zijn goed begrepen in het boek "Het leven na de olie» Jean-Luc Wingert Ed. Anders
Hebt u opgemerkt dat 'de Full "zal verschijnen in paperback, het boek prijs zal waarschijnlijk lager 18 €!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 21/08/06, 19:19

freddeau schreef:Humm, is het niet per se pessimistisch na het lezen.
Wat ik miste in het boek is dat het vliegt over de alternatieven die worden genoemd als technologische gadgets. Of ik moet herlezen ??


Dit is wat er (eindelijk vond ik) is dat het nogal optimistisch en uiteindelijk het geeft hoop, het verlangen om deel te nemen aan projecten etc ... Wanneer de alternatieve technieken I denk dat het doel van het boek is te laten zien dat ze nuttig zullen zijn slechts als men de wil om minder te verbruiken en ontwikkelt hoe dit zal zijn niet hoe we dat doen zodra de (econology is prima voor de oplossingen zodra we de wil hebben).

Want het is hetzelfde oude probleem als we een auto die minder tijd verbruikt hadden 2 we zouden meer rollen dan 2 keer (effect bekend rebound effect )
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 21/08/06, 21:11

Ja, het boek is goed en de oplossing ", zelfs al belast is dat fossiele brandstoffen is de oplossing:" Ik kan het niet geloven.

De pas weg tegenover de lobby, de snelweg, bouwers en ga zo maar van de beste.

Tenzij je nu al beginnen voor 2007, is er de overtuigingskracht te hebben.

Ik hoorde op het nieuws dat Segolene gepleit voor de vrijlating van de olie in hier is een goed idee.

Wat betreft het boek "Het leven na de olie", vind ik het best omdat het de minst nauwkeurige cijfers van de oppositie opgeroepen door de 'technologische snufjes "M Jancovici diskrediet te brengen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 21/08/06, 21:44

Ik weet het niet, ik zou kunnen zijn, zodat hij ziet er interessant uit. Maar de oplossing lijkt niet zeer verschillend:
pandrecht Dit is een verplaatsing van markten. Produceren in de buurt van de plaatsen van de consumptie. En dat is zo snel mogelijk, "de belasting van olie," zegt de auteur: 30% van de revolutie in de richting van soberheid te financieren. Het is dus een echte ontwaken ... Maar vandaag alle politieke en economische systemen blijven leven alsof het zwarte goud was onuitputtelijk.
0 x
bioman14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 26/11/05, 01:24




par bioman14 » 22/08/06, 00:36

Christophe schreef:Ik weet Rulian lezen ... Ik JVE niet ... het is niet goed voor het moreel ... : Cheesy:


er is nogal een humoristische twist, zelfs als de achtergrond is triest om te huilen, maar ik wist het al.

saaiste, naar mijn mening, is dat hij geschild de economische indicatoren van onze '(pseudo) wellness "BBP soort aan te tonen dat ze volledig worden verstoord door het gebrek aan aandacht van de verkwisting van ons erfgoed gemeen hebben is dat de beperkte natuurlijke rijkdommen van onze unieke omgeving.
c is een veel formulering ecolo-soixanthuitard speech, geslacht greenpeace, die een breder publiek gevoeliger voor wiskundige analyse kon bereiken die op kleine bloemen.

maar het heeft ook niet van invloed op iedereen .... mijn vrouw vinden het erg technisch en daarom hermetische. maar we waren in conflict over het onderwerp op dit moment, ik denk dat ik het heb afgebogen ....
de uitdaging is er: niet beroofd.

a+
0 x
als ik zeg een domheid, vertel me, maar vriendelijk en beleefd.

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 408-gasten