Nationale actie ten gunste van (?) BIOfuel.

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Nationale actie ten gunste van (?) BIOfuel.




par Christophe » 31/07/06, 16:42

Bericht ontvangen vanmorgen, ik vind dat een beetje te veel "geef ons geld", utopisch (50%) en vooral ontbreekt het actieplan ... geef geld ok maar om te doen wat?

Ik stuur u echter nog steeds de informatie


MILIEUSOLSTICE
Associatiewet 1901
98, rue de Canteleu
59000 RIJSEL
Tel: 03 20 09 64 73 en 06 08 34 15 99
E-mail: dana.visca@wanadoo.fr

NATIONALE ACTIE VOOR BIOBRANDSTOF.

De SOLSTICE Association onderneemt een grote nationale actie ten gunste van biobrandstof

Momenteel bestaat biobrandstof. Het is ontwikkeld en zeer effectief. Ethanol, gemaakt van bieten, maïs, raapzaad, tarwe, zonnebloem, enz. Komt al in de samenstelling van benzine op basis van 1% toevoeging. In 2008 zal de Europese Commissie deze toevoeging verplicht stellen tegen een tarief van 5%. De staat heeft zich net verbonden om de productie van ethanol aan het begin van 10 op 2010% te brengen en het publiek in staat te stellen zijn brandstof te kiezen. Onze campagne heeft tot doel het publiek aan te moedigen zich te oriënteren op wat is afgesproken, de energie van de toekomst en de staat aan te moedigen om zich nog meer aan dit programma te binden.

Biobrandstof moet absoluut zo snel mogelijk 50% van het verbruik bereiken. Momenteel is de productie van biobrandstof nog niet winstgevend vanwege het gebrek aan gebruikers. Daarom moeten we deze productie, die uiteraard de energie van morgen is, ondersteunen en helpen.

DE VOORDELEN VAN BIOFUEL:

- Vermindering van giftige gasemissies en vermindering van het broeikaseffect.
- Energieonafhankelijkheid van olieproducerende landen.
- Heropleving van de landbouw.
- Alternatief voor nucleair.
- Hernieuwbare energie

Deelnemen aan de ontwikkeling van biobrandstof door de inzet van SOLSTICE te ondersteunen.

LIDMAATSCHAP 2006

NAAM :
VOORNAAM :
VOLLEDIG ADRES:
Telefoon:
E-mail:
deelname:
Bedankt voor het schrijven van uw ondersteuningscheques te betalen aan SOLSTICE.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/07/06, 18:10

De overheid is niet erg gemotiveerd om het dossier vooruit te helpen.

Hij loopt achter op de Europese richtlijnen en tijdens de laatste rondetafel over dit onderwerp waren de vertegenwoordigers van de landbouwwereld niet uitgenodigd.
Alleen aanwezig voor de ministers: de olietankers, de bouwers.

Het lijkt er dus op dat het dossier geen betrekking heeft op de agrarische wereld, noch op consumenten !!!

Tegenwoordig laten burgers dingen gebeuren (zie: zaak Villeneuve sur Lot).
Wanneer er voldoende gebruikers zijn, heeft het gebruik de kracht van de wet, zoals voorzien in de Franse wetgeving.

Wat lobbies niet bevalt, is zichzelf bevrijden van schommelingen in de prijs van zwart goud. Schommelingen waarover zij ten onrechte speculeren, evenals de regeringen, op de rug van de burgers ...

Er gaat zelfs een gerucht dat de tankers een additief hebben toegevoegd aan de dieselbrandstof die bedoeld is om "illegaal gemengde" olie te precipiteren. Het gerucht gaat dat gebruikers van plantaardige olie door dit additief injectiepompbreuken zouden hebben gehad ... om te controleren
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/07/06, 19:25

Hallo Citro
Ik vulde gewoon een blikje diesel bij Shell zoals gewoonlijk
dieselpompen zijn er niet veel hier in Quebec 1/10 van de stations, ik merkte dat de kleur moest veranderen voordat deze wit, lichtgeel was, nu en fluorescerend geel,
Ze hebben zojuist aangekondigd dat vanaf september een nieuwe diesel zal worden gegeneraliseerd op de pomp die het zal zijn (zonder zwavel)
ook zal het meer kosten.
is het waarschijnlijk hetzelfde sap als thuis, een beetje chemicus om een ​​goedkoop recept te vinden om het niet mengbaar te maken met olie? Ik controleer of het slechts een gerucht of een realiteit is. Maar het is de stijl van onze leiders om ons uit de bomen te halen.
Hoe dan ook, een benzinemengsel geeft zulke goede resultaten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 31/07/06, 19:28

Ethanol met koolzaad en zonnebloem? eh ..... :|
50% biobrandstoffen? re-uh ... :? (onthoud WYD-benchmarks: 1 ton per hectare en consumptie = 95 miljoen ton / jaar ...)

Bovendien moet men de actie van de olieachtige gemeenschap en de Villeneuve-sur-Lot CC betreffende de HVB niet verwarren met de standpunten en acties van de staat op het niveau van wat men in "biobrandstoffen" opneemt ": het is niet dezelfde wereld ...

Voor geruchten over het additief en de olie is er een bericht dat erover praat en we zullen gemakkelijker informatie vinden over Oliomobile ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 31/07/06, 19:28

Andre schreef:is het waarschijnlijk hetzelfde sap als thuis, een beetje chemicus om een ​​goedkoop recept te vinden om het niet mengbaar te maken met olie? Ik controleer of het slechts een gerucht of een realiteit is. Maar het is de stijl van onze leiders om ons uit de bomen te halen.
Hoe dan ook, een benzinemengsel geeft zulke goede resultaten.

Andre


Als je de test zou kunnen doen en ons zou vertellen dat ik deze pagina zou kunnen voltooien olie en dieselmengsel :)
dank u André :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 31/07/06, 19:30

Houthakker schreef:Ethanol met koolzaad en zonnebloem? eh ..... :|
50% biobrandstoffen? re-uh ... :? (onthoud WYD-benchmarks: 1 ton per hectare en consumptie = 95 miljoen ton / jaar ...)


Het is om deze reden dat ik deze actie van de meest LUID vond !!
Maar hey ik geef door om de verschillende initiatieven rond biobrandstoffen te laten zien ... en ze zijn niet noodzakelijk allemaal "eerlijk" ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 278-gasten