Hittegolf: afname van nucleaire productie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Hittegolf: afname van nucleaire productie




par Christophe » 19/07/06, 10:31

Electrabel vermindert zijn elektriciteitsproductie

De kerncentrale van Electrabel in Doel zal zijn elektriciteitsproductie binnen enkele dagen tijdelijk verminderen. Vanwege de aanhoudende hitte kan de plant het water niet koud genoeg houden. Water wordt gebruikt om de warmte te koelen die ontsnapt tijdens de productie van elektriciteit. Omdat het koelwater na gebruik in de Schelde wordt geloosd, kan het geen temperatuur van meer dan 33 graden bereiken. Te warm water kan inderdaad de flora en fauna van de rivier beschadigen.

De Schelde is een koude rivier, met vegetatie en een dierenpopulatie die niet is aangepast aan warm water. Bovendien kan te heet water de algengroei stimuleren. Deze zouden het risico lopen te veel zuurstof te verbruiken en de Schelde tot een onherbergzame rivier te maken. De vermindering van het productieproces mag volgens Electrabel geen probleem zijn voor klanten. "Het algemene elektriciteitsverbruik is sowieso lager in de zomer en veel industriële bedrijven zijn gesloten", legt de woordvoerder van Electrabel uit. (belga)

http://www.7sur7.be/hlns/cache/fr/det/a ... RPArtikels

Bewerken, lezen ook: https://www.econologie.com/centrales-nu ... -3101.html

Andere bron: https://www.rtl.fr/actu/debats-societe/ ... 7794318981

Cattenom.jpg
Cattenom.jpg (236.71 KB) 5875 keer bekeken
Dernière édition par Christophe de 17 / 05 / 11, 01: 13, 2 keer bewerkt.
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 19/07/06, 15:50

Ja ja Mijnheer Electrabel, minder verbruik in de zomer.

Mijnheer Electrabel of zijn we in de verkoop van airconditioners en andere fans? warmtepompen?

Mr Electrabel zomer duurt slechts een maand voor industriëlen? de maand van betaalde vakantie?

En natuurlijk in uw regio, mijnheer Electrabel, zijn absoluut alle bedrijven de hele zomer gesloten!

Mouahahaha wat een culo !!! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 19/07/06, 16:33

Nou vooral dat er bijna geen elektrische verwarming is in België .... maar goede airconditioning bij individuen die nog niet op straat loopt (en gelukkig) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 19/07/06, 17:48

Zoals kernenergie zeker niet het juiste antwoord is op de opwarming van de aarde, omdat de koelzone steeds wreeder zal worden gevoeld, omdat regeringen niets doen om het te stoppen!
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 19/07/06, 18:11

Een beetje hoger dan dat ik eigenlijk de draad wilde trekken, is dat we met de zomer niet minder energie verbruiken, maar zoveel, zo niet meer, en daarom weigeren we nog meer warmte in de sfeer.
Om tegen hitte te vechten is het nodig om koud te zijn, koud zijn kost energie.
joules verliezen, joules verliezen.
We gaan een zeer vicieuze cirkel in en ik twijfel er niet aan dat de opwarming van de aarde versnelt.

Hoe warmer het is, hoe meer energie het zal verbruiken, hoe meer energie het zal verbruiken, hoe warmer het zal zijn.
Naast het energieverbruik in de winter, wordt het zomerverbruik toegevoegd.

Dus waar is het juiste initiatief?

Ik zie er maar één, verbruik de warmte om het in elektrische energie te herstellen en stop met het vrijgeven van warmteverliezen uit het fossiel.

Het energiebeleid van de wereld is naar mijn mening een ecologische onzin. Kernenergie levert alleen energie in overvloed en verwerpt warmte in overvloed.
Er is een overvloed aan verspilling.
30% de output van een kerncentrale.
30% elektriciteit, 70% restwarmte
Is het economisch gezien rendabel?
Christophe gaf ons een angstaanjagende figuur over wat de warmte vertegenwoordigt die verloren is gegaan door een enkele elektriciteitscentrale in Frankrijk.
Zoiets als het equivalent van warmte 1 M. van huizen ...
Breng me terug als ik het mis heb Christophe.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 22/07/06, 21:05

Net als op France-Info radio, kondigden ze elektriciteitsverbruik in Frankrijk aan, een stijging van 3%, sinds de hittegolf, dankzij de fans zeiden ze ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/07/06, 23:46

Er zijn manieren om het zonder airconditioners te doen.

Ik woon in Marseille en mijn huis is niet voorzien van airconditioning. Maar het is waar dat dit een actief beheer van openingen vereist.

Overdag sluit u de luiken en ramen aan de zijkant in de zon en opent u de anderen om een ​​tocht te maken.

'S Nachts alles openen zodat het huis maximaal koelt.

De isolatie van het dak (steenwol) is verdubbeld met een dunne isolator die de warmte teruggeeft en de zolder die tot nu toe een oven was in de zomer, is lauw geworden! Het huis is in de winter een paar graden gestegen en heeft deze zomer veel verloren ...

Op dezelfde manier isoleerde ik het interieur van de metalen luiken en toegangsdeuren met dezelfde isolatie. Beoordeling, het warmt minder op ...

De temperatuur is niet langer verstikkend zoals de vorige 7 zomers ...

Voor degenen die een terras en een tuin hebben, bedek het terras met dekzeilen, ren klimplanten (mijn wijnstok - witte chaselas geeft me schaduw en de druiven zijn snel rijp - de mussen zijn begonnen het te proeven ).

Op dezelfde manier geef ik de tuin midden in de nacht, rond middernacht 1 uur, en 's morgens, als er geen wind is, plaats ik een grote parasol om een ​​groot deel van mijn kleine tuin.

Andere tips, als het heet is, gebruik je de dweil om de vloer 's middags te wassen en een goed dutje te doen (niet crapabel, het verwarmt het lichaam ...).

Tot slot, laatste tip, gebruik een laptop! Het verwarmt minder! Ik vermijd overdag het gebruik van de desktop-pc omdat deze te heet wordt ...
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 23/07/06, 01:47

Zonder zelfs maar zo'n werk te doen, is het principe van de Canadese bron geweldig.

Ik zeg dat, want waar ik momenteel woon, ga vanuit de kelder 4 open haarden.
Deze open haarden communiceren met alle appartementen.
Het zal je niet verbazen als ik je vertel dat de open haarden zijn verdeeld en moeilijk, op alle niveaus, zelfs in de kelder.
Het is belachelijk, het laat zien hoeveel domheid een deel van de bevolking is binnengevallen.

Zodat ik in plaats van de echt frisse lucht uit de kelder te halen om het hele gebouw te koelen, en door het ook te ventileren, mezelf in een gesloten volume bevind, met alleen luchtstroom, een warme toevoer van buiten bij de ramen. Kortom, een auto, raam open maar niet bewegend. Ik kan de hitte bestrijden en blokkeren, niets helpt, het is het hele gebouw dat de warmte absorbeert en er is niets om het te koelen, het enige uitwisselingsoppervlak is het plafond van de kelder, baksteen, dus isolerende pluto ...
Voor de rest accumuleert het alleen maar warmte.

Ik denk dat het hetzelfde is voor de winter, omdat het feit dat ik het gebouw niet kan verwarmen door de hitte van de aarde (deze keer warmte in vergelijking met de buitenkant), me verplicht om een ​​hoeveelheid van aanzienlijke energie om de warmte te brengen die de aarde mij had kunnen bieden.

Ik heb eindelijk ...
Lang leve EDF en zijn con advies.
Moet geïsoleerd zijn, moeten geïsoleerd zijn, zeggen ze ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 23/07/06, 11:45

RRhhhhhaaaaaaa !!! Ik ben pissig. :onheil: :onheil: :onheil:

Ik heb zojuist vanmorgen vernomen dat de staat zojuist edf toestemming heeft gegeven om in de rivieren warmer water te lozen dan de norm om de daling van de elektriciteitsproductie te voorkomen.

Ik ben echter absoluut voor kernenergie (en in theorie). wees voorzichtig, begrijp me niet verkeerd, ik weet dat deze energie een gruwel is die zo snel mogelijk moet worden opgegeven, maar het is momenteel ons krachtigste wapen om de CO2-uitstoot te verminderen, die voor veel meer problemen zorgen op korte termijn dan nucleair afval.
maar daar vind ik het moeilijk om niet te huilen om de rivieren van Frankrijk.
: Cry:

B ... EL DE M ..... IN DE NAAM WAARVAN IS DE FRANSE STAAT TOEGESTAAN EEN WET TE SCHENDEN DAT HET ZELF UITVOERDE? IN NAAM VAN WELKE SACRIFIES HET LEVEN VAN ONZE RIVIEREN VOOR HET VOORDEEL VAN BURGERCOMFORT? :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

hoe kunnen we onze regering vertrouwen als we dat zien? weet iemand hoe we kunnen handelen? kunnen we een klacht indienen voor het in gevaar brengen van het milieu? Ik wil iets doen, maar ik weet niet wat ik moet doen of hoe ik het moet doen, ik weet niet eens of ik het kan : Cry: : Cry:

Ik hoop dat je me kunt vertellen wat ik moet doen, ik wil niet nutteloos verontwaardigd zitten. deze keer niet.

Pollux
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 23/07/06, 11:59

Pollux schreef: IN NAAM VAN WELKE SACRIFIES HET LEVEN VAN ONZE RIVIEREN VOOR HET VOORDEEL VAN BURGERCOMFORT?
Voor het comfort van medeburgers, maar ook voor burgers van andere landen (zoals België, dat zijn energiecentrales beperkt omdat het zijn afwijzingstemperaturen respecteert).
Met KW verkocht tegen goudprijzen ...
Het is vooral het financiële comfort van EDF, het enige leidmotief ...
Dat vinden we opnieuw de nucleaire lobby is een staat binnen een staat.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 215-gasten