Denemarken: een model om te volgen?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
The Passing
x 17

Denemarken: een model om te volgen?




par The Passing » 21/06/06, 23:40

Ik ben bij Danemark om professionele redenen, en ik ben onder de indruk van de hoeveelheidwind gevestigd in dit land !!! We doen geen 10 km zonder het te ontmoeten, het is gek.

Maar dat is niet alles, tussen de Duitse grens en Randers is een windmolenfabriek en lijkt op volle snelheid te draaien. Ik kwam op de weg een groot aantal vrachtwagens tegen die delen van windturbines naar Duitsland en andere landen leverden.

Aan de kant van de weg, een mooie productie-installatie voor biogas, zonnepanelen komt veel voor bij particulieren en bedrijven (ook warmte- dat fotovoltaïsche).

Vanmorgen, toen hij de klant ging bezoeken, wiedde een persoon zijn land niet met behulp van chemicaliën, maar bij ...gastoorts, het gebruik van chemicaliën is verboden voor wieden.

Auto's worden belast tot 180% HIER. Dus voor een "slechte basis VW golf TDI" kost het ongeveer 50 € ...:schok:

Het zet je aan het denken en soms ook schande de inspanningen zien belachelijk gemaakt door ons land in vergelijking ... :( We doen de minimale unie die door Europa wordt geëist, maar vooral niet meer.

Door met een Deense collega te praten, leerde ik dat in sommige hoeken de windturbines offshore zijn geplaatst. En het geluid van windturbines lijkt mensen niet te storen, nieuwsgierig, toch? Ah, maar ik vergat, de Fransen hebben veel gevoeliger oren dan die van andere mensen op aarde;)

Maar wat zijn onze leiderschap stop nu met denken naar rechts / links en heb alleen de geest in gedachtenmilieu als een hoofdbekommernis?

Mijn wens is dat 2007 het einde markeert van de splitsingen van rechts / links / midden enz ... en het begin is van een wereldwijd bewustzijn voor onze omgeving en onze energieverbruikende gewoonten, aangezien blijkbaar de kandidaten die zich al bekend hebben gemaakt lijken niemand te motiveren, of ze nu aan de ene of de andere kant staan.

Hier was het, mijn "tirade" op een avond :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/06/06, 01:01

Mijn wens is dat 2007 het einde markeert van de splitsingen van rechts / links / midden enz ... en het begin is van een wereldwijd bewustzijn voor onze omgeving en onze energieverbruikende gewoonten, aangezien blijkbaar de kandidaten die zich al bekend hebben gemaakt lijken niemand te motiveren, of ze nu aan de ene of de andere kant staan.


...... je kunt altijd dromen. Ik kijk naar "culturen en afhankelijkheden" met Sarkosy, Max Gallo, Maurice Druon, enz ... en ik kan je vertellen dat er geen vraag is (Islam, relatieproblemen in de wereld, immigratie bp , .etc); het fundamentele probleem van ecologie wordt niet eens aangestipt. We zijn op een aarde die draait en werkt ... wijs .... de echte zorgen liggen ergens anders.
Wanneer in Denemarken, een pluim voor hen ... en voor de Duitsers, maar het zal voor Denemarken veel gemakkelijker zijn om energieonafhankelijkheid te hebben door hernieuwbare energiebronnen (klein land) dan Duitsland - een enorm, energieverslindend industrieel land; ze zullen met de liberalisering van energie komen om de elektriciteit te kopen die door de Franse kerncentrales wordt geproduceerd !!!!

Auto's worden hier tot 180% belast. Dus voor een "slechte basis VW golf TDI" kost het ongeveer 50 € ...


Is dat wanneer u een gebruikte auto koopt? hier is het om iedereen te walgen om zo'n voertuig te kopen. is het omdat het een oude diesel is?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
The Passing
x 17




par The Passing » 22/06/06, 12:42

jean63 schreef:...... je kunt altijd dromen. Ik kijk naar "culturen en afhankelijkheden" met Sarkosy, Max Gallo, Maurice Druon, enz ... en ik kan je vertellen dat er geen vraag is (Islam, relatieproblemen in de wereld, immigratie bp , .etc); het fundamentele probleem van ecologie wordt niet eens aangestipt. We zijn op een aarde die draait en werkt ... wijs .... de echte zorgen liggen ergens anders.

Ik heb het gevoel dat ik ergens anders ga wonen als dit circus doorgaat :)

jean63 schreef:Is dat wanneer u een gebruikte auto koopt? hier is het om iedereen te walgen om zo'n voertuig te kopen. is het omdat het een oude diesel is?

Voor een nieuwe auto, maar de belasting moet ook bestaan ​​op een tweedehands auto, zwakker wens ik ze.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/06/06, 15:40

Zullen goedkope fusiecentrales zonder splijtingsproducten, straling of afval dit niet veranderen?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/06/06, 15:49

Cuicui schreef:Zullen goedkope fusiecentrales zonder splijtingsproducten, straling of afval dit niet veranderen?


Waarom niet ... de dag dat het zal werken.

Denk aan Super phenix die op basis van dit principe miljoenen euro's heeft opgeslokt zonder ooit iets te produceren ...

En, ik herhaal, maar waarom zou je koste wat kost proberen te "produceren" door atoomcentrales wanneer de natuur ons genoeg biedt (wind, getijden, stroming van rivieren, zon, biomassa).

In plaats van miljarden te investeren in het proberen om planten te bouwen die ons hypothetisch energie over 50 jaar zullen geven. Waarom niet investeren in het herstel van deze vele natuurlijke energieën die al beschikbaar zijn ???
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/06/06, 16:19

Ik denk dat Super Phoenix gebaseerd was op splijting, niet op fusie.
Als we de resultaten van de Z-machine, de fusiecentrales, beoordelen, is het binnenkort, niet in 50 jaar.
Het zou natuurlijk ideaal zijn om tevreden te zijn met natuurlijke energieën ...

Voor info herinner ik het bericht van Logan van de 12 June 2006

Misschien weet je niet wat de Z-machine is, een revolutionaire ontdekking die kernfusie schoonmaakt binnen ons bereik volgens onze Jean-Pierre Petit-nationalist.
Op zijn site heeft hij al een aantal tickets geschreven die de zaak verklaren.
Ik heb je links naar artikelen in chronologische volgorde geplaatst:
http://www.jp-petit.com/science/Z-machi ... chine1.htm
http://www.jp-petit.com/science/Z-machi ... chine2.htm
http://www.jp-petit.com/science/Z-machi ... v_MHD0.htm
http://www.jp-petit.com/science/Z-machi ... es_MHD.htm
Bij Jean-Pierre zijn er altijd verschillende zaken in de zaak. Het is daarom verrassend dat de internationale media niet over deze ontdekking hebben gesproken. In Frankrijk zou dit verband houden met de overheersing van het ITER-project, maar elders! Blijkbaar wordt iedereen een beetje gemist, niet alleen Franse journalisten ...
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten