Aanklacht Kom uit de nucleaire

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Aanklacht Kom uit de nucleaire




par Christophe » 16/05/06, 21:37

Opgeladen door de DST een woordvoerder Réseau "Sortir du nucléaire"


Vanmorgen om 8 uur heeft het Directoraat Territoriale Veiligheid (DST) een zoekopdracht uitgevoerd in het appartement van Stéphane Lhomme, woordvoerder van het netwerk "Sortir du nucleaire" en auteur van het boek "Nucleaire onveiligheid. Binnenkort een Tsjernobyl in Frankrijk? ' (Edities Yves Michel).

Sinds vanmorgen is Stéphane Lhomme voor onbepaalde tijd in hechtenis op het centraal politiebureau van Bordeaux. Hij wordt ervan verdacht een vertrouwelijk verdedigingsdocument te hebben waaruit de kwetsbaarheid van de EPR-kernreactor blijkt bij een zelfmoordvliegtuig. De zaak is in handen van de antiterroristenafdeling van het parket van Parijs.

Het "Sortir du nucleair" netwerk hekelt deze arrestatie en vraagt ​​de onmiddellijke vrijlating van zijn woordvoerder.

Het netwerk "Sortir du nucleair" had in september 2005 een brief gepubliceerd van een EDF-functionaris (niet gedekt door het verdedigingsgeheim) met vermelding van dit vertrouwelijke verdedigingsdocument (zie: http://www.sortirdunucleaire.fr). Tijdens het openbare debat over de EPR dat begin april 2006 eindigde, heeft de CPDP (Nationale Commissie voor openbaar debat) een passage in de schriftelijke bijdrage van het netwerk "Sortir du nucleair" gecensureerd, onder vermelding van dit vertrouwelijke verdedigingsdocument.

http://www.sortirdunucleaire.org/
0 x
Chuwee
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 05/05/06, 23:49




par Chuwee » 16/05/06, 21:48

Geen enkele kerncentrale is ontworpen om de crash van een vliegtuig te weerstaan ​​(waarschijnlijk veel lager dan de crash van een cessna waarvoor ze zich moeten verzetten) ...
Zeker is dat bij een omleiding de kansen veranderen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 17/05/06, 10:13

Chuwee schreef:Geen enkele kerncentrale is ontworpen om de crash van een vliegtuig te weerstaan ​​(waarschijnlijk veel lager dan de crash van een cessna waarvoor ze zich moeten verzetten) ...


Dat dacht ik ...

Nieuws van de dag:

Einde bewaring van de politie voor de woordvoerder van "Réseau Sortir du nucleair"

Defensief vertrouwelijk document over de EPR
Stéphane Lhomme, die dinsdagochtend vroeg door de politie van het directoraat Territoriale Surveillance (DST) was gearresteerd, werd na XNUMX uur in hechtenis genomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tomy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/04/06, 22:16




par tomy » 25/05/06, 19:44

Laten we het niet eens hebben over de koelingsproblemen van de Blaye-centrale (Gironde) tijdens de storm van december 1999 ...

Dit feit alleen al toont de relatieve onveiligheid van kerncentrales, zelfs bij het stationeren van soldaten en raketten.
Praten over terrorisme is niet nodig ... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten