2013, het einde van olie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
nytros
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 15/03/06, 21:40

2013, het einde van olie




par nytros » 12/05/06, 18:01

Vanavond fictiedocument op RTBF

2013, het einde van olie

vrijdag 12/05/2006; De Ene (RTBF1) 22:45

2005

We zijn in 2013, een liter benzine kost 3,5 euro aan de pomp en dan wordt plotseling aangekondigd dat de oliebronnen zijn opgedroogd en de wereldreserves op zijn. Een paar aanslagen, de leugens van de oliemaatschappijen en de regeringen van de producerende landen hebben de weg gevonden van deze afnemende energiebron. Als we deze gebeurtenis, waarvan we de onvermijdelijkheid al sinds het begin van de eeuw wisten, hadden voorkomen, als we hadden geïnvesteerd in onderzoek en gediversifieerde energiebronnen, zou de situatie niet zo dramatisch zijn geweest. Maar toen wilde niemand het zien of weten. Deze fictie, afgewisseld met getuigenissen van deskundigen, spaart de media, politici of oliemaatschappijen niet. Het scenario is geenszins overdreven. Heeft George Bush in zijn toespraak van 31 januari over de Staat van de Unie niet verklaard dat zijn land de olie-import de komende twintig jaar met 75% moet verminderen?


Bewerken, je kunt het hier volledig bekijken: https://www.econologie.com/docu-fiction- ... -3662.html
https://www.econologie.com/docu-fiction- ... -3663.html
https://www.econologie.com/docu-fiction- ... -3664.html
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

Televisie andere media




par AVEVA » 12/05/06, 19:05

AVEVA doet wat het kan, een site die niet erg gebruiksvriendelijk is maar die het fenomeen van uitputting en nog ergere opwarming van de aarde goed aan de kaak stelt.
AVEVA raadt de vereniging van alle bewusten aan om vanaf vandaag de publieke opinie te sensibiliseren voor een noodzakelijke aanpassing.
Politici "willen het niet zien of weten" en de anderen ook niet, het is zo enorm om je een wereld zonder olie voor te stellen dat niemand het wil geloven!
Wanneer JM. Jancovici verklaart aan "kruiswoordraadsel" dat olie een grondstof is waarvan de exploitatie 150 jaar geleden vanaf nul begon, dat de exploitatie een maximum zal passeren voordat het tot nul zal dalen, geen enkele spreker in het debat brengt het ter sprake, iedereen vraagt ​​zich af wat dit verlicht!!
Sorry, misschien vroeg iemand hem hoe hij dat kon weten!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 12/05/06, 19:11

Ik ga naar deze fictie kijken!

Is er de mogelijkheid om de streaming video op hun site te herstellen?
0 x
nytros
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 15/03/06, 21:40




par nytros » 12/05/06, 20:52

Nee, ik denk niet dat dat mogelijk is.
het enige dat we weten te hebben is de JT (en nogmaals, ik probeerde het, het werkte niet)
En om het op te slaan, geen tv-acquisitiekaart op de computer.

Als iemand er een heeft, kom dan a.u.b. opdagen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 13/05/06, 14:20

Wanneer JM. Jancovici verklaart aan "kruiswoordraadsel" dat olie een grondstof is waarvan de exploitatie 150 jaar geleden vanaf nul begon, dat de exploitatie een maximum zal passeren voordat het tot nul zal dalen, geen enkele spreker in het debat brengt het ter sprake, iedereen vraagt ​​zich af wat dit verlicht!!
Sorry, misschien vroeg iemand hem hoe hij dat kon weten!!!


Hij kon nauwelijks praten, maar hij heeft nog steeds een glimlach die alles zegt. Over een paar jaar, als hij er nog steeds is, zal hij veelgevraagd en zeer beluisterd zijn op dit soort shows, maar daar houden ze hem voor een gek! : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 17/08/06, 22:19

Een rapport over de winsten van olieproducenten.
op FR2, 20u nieuws:
http://jt.france2.fr/20h
Klik op SUPER WINST OLIE PRODUCERENDE LANDEN
in het rechtermenu.
----------
Je moet Carole's toon zien om dat aan te kondigen!
Terwijl wij lijden, profiteren de Arabieren ervan als ze niet weten wat ze met hun geld moeten doen.
Ze proberen plaats te maken voor een toekomst, aldus deze bron.
Vreemd georiënteerde toespraak... wat over een tijdje aankondigen? :onheil:

We vergeten dat er onder de producenten de VS, Rusland, het Verenigd Koninkrijk, Mexico, Venezuela, Nigeria zijn ....
Boven zijn er de raffinaderijen en de hele sector die nog meer verdienen, en boven de staten die veel meer verdienen, en boven de klootzakken die consumeren.
Ze zouden Edf, de aandelenmarkt, enz. kunnen kopen, maar dat doen ze...
Aan de andere kant begrijp ik niet waarom de staat die meer dan 80% van de eindprijs wint, Edf niet kan houden?
: Mrgreen:
0 x
geko
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/10/06, 16:20
Plaats: Millau




par geko » 07/10/06, 16:30

Het PLANETE-kanaal schijnt woensdag 2013 oktober 11 2006 uit te zenden, het einde van de olie. Maar ik heb dit kanaal niet. Is het mogelijk om die ergens te downloaden?

A+, Sylvain.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/10/06, 20:36

er is nog een andere mogelijke oorzaak van een plotselinge schaarste aan olie, het is een nucleaire oorlog in het Midden-Oosten. Israël werpt zijn arsenaal op de Arabische landen, plotseling staat het hele gebied verglaasd en stopt de oliewinning dood.
Vandaag kunnen we alleen maar zien dat de kans op een dergelijk scenario toeneemt...
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Re: 2013, het einde van olie




par freddau » 07/10/06, 20:38

nytros schreef:Vanavond fictiedocument op RTBF


vrijdag 12/05/2006; De Ene (RTBF1) 22:45


2005

Deze fictie, afgewisseld met getuigenissen van deskundigen, spaart de media, politici of oliemaatschappijen niet. Het scenario is geenszins overdreven. Heeft George Bush in zijn toespraak van 31 januari over de Staat van de Unie niet verklaard dat zijn land de olie-import de komende twintig jaar met 75% moet verminderen?


mmh?
Ik had destijds een artikel gelezen, ja het is mij een keer overkomen. In een artikel na een ontmoeting tussen olieproducerende en -consumerende landen.
Prod-landen riepen andere landen op om te diversifiëren.....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 05/11/06, 22:51

Het gebeurt nu op Planete voor degenen die het hebben.

2013: HET EINDE VAN OLIE

Door interviews met experts te vermengen met een fictie die met een knal wordt uitgevoerd, tekent Stéphane Meunier een geloofwaardige rampenfilm over een van olie verstoken Frankrijk.

Het uitgangspunt: oliemaatschappijen overschatten hun zwarte goudreserves sinds de jaren 80. Ze claimen technologische vooruitgang die het mogelijk maakt om nieuwe deposito's te exploiteren en hebben hun reserves tot 50% opgeblazen. De producerende landen hebben hetzelfde gedaan: in 1984 kondigde Saudi-Arabië dus 166 miljard vaten aan, in 1988 258 miljard. Door de cijfers te manipuleren hebben sommigen hun beursaandelen zien stijgen terwijl anderen voordelige leningen hebben gekregen. Ondanks de stijging van de olieprijs hield het systeem stand tot 2013. Dat jaar sneed een terroristische actie de aanvoer van zwart goud af en in tien dagen tijd zonk de wereld weg in chaos. Want niet alleen de benzine raakt op, olie wordt ook in andere sectoren gebruikt. Een groot deel van de bevolking is technisch werkloos; de petrochemie, de farmaceutische industrie of de textiel zijn in de war. Dit geloofwaardige scenario is gebaseerd op talloze interviews die Stéphane Meunier vermengt met fictie. Nicolas Sarkis, directeur van het tijdschrift Pétrole et Gaz Arabe, bevestigt zo dat "de OPEC-landen in de jaren tachtig volkomen onverwachte en aanzienlijke revaluaties van hun bewezen reserves hebben doorgevoerd" en onderstreept dat "er geen onafhankelijke instantie is die de gepresenteerde cijfers verifieert". Jeremy Rifkin, directeur van de Stichting Economische Trends vraagt ​​zich af of “de neergang rond 1980 zal beginnen zoals de pessimisten denken of in 2010 zoals de optimisten denken? » Yves Cochet, afgevaardigde van Parijs, onder het label van Groenen en Jacques Attali van Planet Finance, bevestigen de daling van de oliereserves rond 2040, wat een brute verandering zal veroorzaken in het systeem waarin we leven... als we geen andere energiebronnen ontwikkelen en we ons geen economie voorstellen die anders werkt.
Dernière édition par Christophe de 01 / 06 / 11, 12: 50, 1 keer bewerkt.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten