Video: kruiswoordpuzzel over de oliecrisis ...

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

Video: kruiswoordpuzzel over de oliecrisis ...




par Rulian » 08/05/06, 01:46

Gewoon om erop te wijzen dat we zullen hebben Maandag 8 mei om 22:35 uur een "kruiswoordraadsel" getiteld: "Olie, in afwachting van de droge afbraak..."
Het wordt gepresenteerd door de uitstekende Yves Calvi die ook "C dans l'Air" doet.

Dus over een paar dagen zul je dit nummer zeker online kunnen zien! Trouwens, als iemand dit allemaal zou kunnen opnemen om te publiceren dan... zou dat geweldig zijn!!

Bewerken: zie hier: https://www.econologie.com/mots-croises- ... -2932.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/05/06, 09:13

Yep Rulian, het is in het nieuws :)

Als het op de site is gearchiveerd, hoeft u het niet op te slaan, we kunnen de stream herstellen, denk ik...

Anders hoop ik dat er iets meer "inhoud" zal zijn dan de Ripostes, want zelfs als het een goede show was, miste het nog steeds de presentatie van alternatieven en ik veronderstel dat Crosswords ongeveer hetzelfde type persoonlijkheid zal uitnodigen (politieke groenen, oliemannen, oliedistributeur...)...

Maar laten we niet al te blij zijn, voor een keer gaan we een 2 uur durende show hebben die een ECHT fundamenteel probleem van onze samenleving betreft...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/05/06, 00:15

Het was net afgelopen, het was niet slecht...maar ik vond Ripostes iets minder rommelig (Calvi was niet al te zelfverzekerd in vergelijking met zijn gewoonten...)....Jancovici moet in totaal 5 minuten hebben gesproken, dat is jammer...

We zullen proberen de video te herstellen om deze voor later op econo op te slaan...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 09/05/06, 00:19

Uitstekend daar was Janco!!
Jijhouuuuuuu!!!!!

Toch is het leuk om weer een show te zien die eindelijk praat over de ECHTE INZET!!

Overigens wil ik erop wijzen dat de enige potentiële presidentskandidaat die deze kwesties duidelijk en eerlijk aanpakt, is Yves Cochet aanwezig in het programma "Riposte"

Als hij de Groene voorverkiezingen wint, staat mijn stem bijna vast : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/05/06, 00:22

Juist Cochet was veel beter dan de plaatsvervanger van de groene "Benamihas" (of zoiets) vanavond... Lepage daarentegen zei wat aardigs...

In ieder geval vergaten ze een overheersende factor in het zoeken naar "economische" oplossingen: industriële traagheid en de invloed van drukkingsgroepen die innovatie belemmeren...

ps: jammer dat niemand zei: "Stel je de situatie voor, olie aan 3€/L met auto's die 2L/100 verbruiken..."
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/05/06, 00:30

Nou, ik heb het opgenomen vanuit de freebox, maar het uiteindelijke bestand is 1,33 GB. Het is veel te groot om online te zetten!

Het is een .mpg. Ik zal iets moeten vinden om het te verkleinen.

Als iemand dit soort dingen eerder heeft gedaan, kun je me dan helpen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 09/05/06, 00:35

Ik zag een man (Pascal Bonifatius, Directeur van het Instituut voor Internationale en Strategische Betrekkingen-IRIS), intelligent hoofd van dubbelagent, die in al zijn argumenten de stellingen en redeneringen van de "Voice of America" ​​naar voren bracht, met de Franse officiële saus...
(Een voorbeeld van hoe de VS besloten de media van opkomende landen te beheersen, zoals ze dat thuis zo goed deden...)
--
Lepage, zegt vaak aardige dingen...
--
Wees blij omdat Grand Marabout Yves Cochet wil 100 op de snelweg, 60 op de hoofdweg en 30 in de stad... om het verbruik met 10% te verminderen...
--
DIV delen door tien...
Dernière édition par gegyx de 09 / 05 / 06, 18: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/05/06, 00:42

gegyx schreef:intelligent hoofd van dubbelagent, die in al zijn argumenten de stellingen en de redeneringen van de "Voice of America" ​​naar voren bracht, met de officiële Franse saus...


Uh... ik weet niet zeker of ik dezelfde show heb gezien als jij...

gegyx schreef:DIV delen door tien...


Nee, alleen met 3 wanneer u begint met .mpg dat al is gecomprimeerd...tenzij het mpeg2 is (standaard dvd-indeling)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 09/05/06, 00:43

Anders is er een zekere "Sociaal evenement"de forum oleoceen die het heeft opgeslagen en voorstelt om het bestand morgen op P2P te gooien. Ik heb de deal op de forum en ik hou je op de hoogte.

Als we er allemaal aan beginnen, zal het bestand vrij snel downloaden en verspreiden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 09/05/06, 00:48

Natuurlijk hebben we iets meer geleerd, maar de discussies waren onvruchtbaar en te veel hoofdrolspelers hebben het debat gedood, en het lot van olie en vervuiling in de handen van politici leggen is niet de juiste oplossing, de oliecrisis en de opwarming van de aarde zijn niet nieuw, arme mensen en geweld creëren, ze weten hoe ze het beter kunnen doen, het maakt het mogelijk om sociale en veiligheid te doen.
Voor energiebesparing wordt het net als belasting heffen, we vallen altijd dezelfde mensen aan, er is niet echt een discussie geweest over het post-olietijdperk en alternatieve oplossingen.

Meer tijd en energie besteed terwijl de info met de juiste nummers op het net circuleert.

Maar ach, het blijft televisie-"informatie", het is nemen en laten, en wanneer durft het (publieke) decor naar voren te komen? Sterk de terugkeer van de uitstoot heeft de 'Michel Pollack'.

GEO : Idee: .
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten