EPR: de toekomst van Tsjernobyl?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

EPR: de toekomst van Tsjernobyl?




par denis » 15/04/06, 21:26

geweldige demonstratie tegen de nieuwe EPR-fabriek in het Kanaal, deze nieuwe machine produceert meer, met meer veiligheid om minder afval te produceren..., we zullen het geloven!! : Cheesy: .Over Tsjernobyl: zondag om 22 uur op M50, ook op F6 om 5 uur voor wie de zenders heeft. Ter info, naar aanleiding van de gebeurtenissen, in de fokkerij (Charolais vleeskoe) van mijn ouders in de winter van 21/45 86% misvorming bij geboorte!! we zullen zeggen dat het gewoon toeval is :x Ik zou graag willen weten of er andere waarnemingen zijn gedaan, vooral in de mat. . Het is waar dat de periode april de tijd is van voortplanting van de dieren en dat ze in grote hoeveelheden besmet gras aten, voor ons waren het salades, paddenstoelen!! als we het hadden geweten ... in de regio Grenoble kregen we! maar op dat moment leek het erop dat we nergens bang voor waren!!.Ik heb nog steeds niet begrepen wat het nut is om burgers te misleiden door ze te besmetten: massabeweging? zeker niet! (er was nergens om heen te gaan) aan de andere kant zouden we risicovolle voedingsmiddelen vermeden hebben :pijl: vallen van het lopen? nog afwachten wat "ze" doen met de vogelgriep...misschien weten we er zondagavond meer over.
0 x
Avatar de l'utilisateur
JKG
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 26/02/05, 21:22
Plaats: Rodez




par JKG » 15/04/06, 21:36

Hallo,

Op een dag vertelde een inwoner van de omgeving van Marseille me dat de gendarmerie een alarm voor hen had geïnstalleerd, ze hebben het losgekoppeld omdat het de hele tijd ging :schok:
Mijn ouders hebben deze winter hun eerste "grote" misvorming gehad.

Voor de EPR is het een auto met ABS. Het is een normale PWR-reactor, behalve dat hij een gesmolten kernvanger heeft.

Het zou nodig zijn om naar generatie IV te springen (hervatting van het oude concept)

@+
0 x
De aarde is niet van ons dat we lenen van onze kinderen
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

EPR: toekomstig "Tsjernobyl"?




par denis » 15/04/06, 23:09

we zagen de superphenix, een economische ramp, het zou de toekomst worden.... En hoe zit het met deze centrale in het noorden van Frankrijk, gepland voor een levensduur van 20 jaar, die deze 30 jaar activiteit viert! ! :!: :schok: alles is gepland, zelfs de zelfmoordvliegtuigen. : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC

Toekomstig "Tsjernobyl"?




par bojourvous5094 » 16/04/06, 00:03

"denise"

Ik zou graag willen weten of er nog andere opmerkingen zijn gemaakt...

________

Onze apparatuur in CANADA:

Elke CANDU-reactor stoot grote hoeveelheden radioactieve waterstof uit in de lucht en het water. Deze radioactieve waterstof, of "tritium", gemakkelijk op te nemen in watermoleculen, zowel in vloeibare als in dampvorm. De bevolking rond een kerncentrale, degenen die in benedenwindse of stroomafwaartse gebieden wonen, evenals consumenten van lokale landbouwproducten (waaronder melk en vlees), nemen allemaal tritium op in hun lichaam. Kortom, om aan tritium te worden blootgesteld hoeft men alleen maar besmette lucht in te ademen, besmette melk of water te drinken, besmet voedsel te eten of deze stof rechtstreeks via de huid op te nemen. (Volgens Hydro-Quebec gaat de helft van het tritium in de lucht dat door mensen wordt opgenomen door de longen, terwijl de andere helft rechtstreeks door de huid gaat.)
__________

In 1990, het vijfde Comité voor de biologische effecten van ioniserende straling (BEIR-V) van de National Academy of Sciences van de Verenigde Staten publiceerde een zorgvuldige analyse waaruit blijkt dat de Straling met lage intensiteit had zeven tot tien keer meer kans om kanker bij mensen te veroorzaken dan eerder werd aangenomen. Sindsdien is de Internationale Commissie voor Radiologische Bescherming (ICRP) gezien onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs gedwongen om een ​​verlaging van de toegestane stralingsniveaus voor zowel nucleaire werknemers als het publiek aan te bevelen. Van zijn kant begint de Atomic Energy Control Board of Canada (traditioneel terughoudend om strengere controles te bepleiten) strengere normen op te leggen.
________
Als het om veiligheid gaat, moet de bewijslast bij de nucleaire industrie liggen en niet bij het publiek. :!:
_______
Artikel om te lezen: http://www.ccnr.org/Nuke_Quebec_f.html
0 x
We oogsten wat we zaaien ...
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC

Lijst van nucleaire ongevallen




par bojourvous5094 » 16/04/06, 00:37

Lijst van nucleaire ongevallen
Een artikel uit Wikipedia

Dit is een lijst van zware ongevallen met nucleair materiaal (zie Nucleair ongeval). Vanwege overheidsgeheimen is het moeilijk om met zekerheid de omvang van sommige van de onderstaande gebeurtenissen vast te stellen, of soms zelfs om er zeker van te zijn dat ze daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. :schok:

ZIEN : http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_ ... C3%A9aires
0 x
We oogsten wat we zaaien ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6990
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 16/04/06, 00:45

Momenteel worden hallen, scholen en straten ingehuldigd ter nagedachtenis aan de "grote wetenschapper", Hubert Curiën, stierf op 6 februari 2005, aan wie Frankrijk veel programma's te danken heeft.
Resistance, een van Ariane's vaders, directeur van CNES van 1976 tot 1984 en tegelijkertijd directeur-generaal van ESA, van 1979 tot 1984, benoemd tot minister van onderzoek, tot 1986, daarna van 1988 tot 1993. Daarna zal hij leiding geven aan CERN, de Fondation de France, daarna de Academie van Wetenschappen tot 2003.

Jean-Pierre Raffarin, premier, "groet de nagedachtenis van de belangrijkste vakman van het Franse ruimtevaartbeleid", terwijl Laurent Fabius hulde brengt aan "een groot minister van onderzoek, een groot onderzoeker en een vriend".

"Zijn bekwaamheid, zijn diplomatie, het succes van de complexe projecten die hij heeft kunnen uitvoeren en zijn voorbeeldige toewijding aan openbare aangelegenheden hebben hem van de staat welverdiende onderscheidingen opgeleverd... Een door zijn collega's gewaardeerde geleerde, een wijze beheerder van het onderzoek, een politicus gerespecteerd door alle ..."
Einde verbod!…

Ja ! herinner ik me vooral Tsjernobyl in 1986, toen hij minister was, en zijn onhandige tussenkomsten op tv, om min of meer te zeggen dat de wolk Frankrijk niet heeft geraakt, en dat later..., onder druk van de ondervragingen, waar de wolken in feite alleen doorheen waren gegaan, zonder schade aan het grondgebied.
Sterker nog, gekroond met zijn wetenschappelijke medailles, loog hij bij verschillende gelegenheden tegen de Fransen, en ik ben van mening dat hij zich in deze periode gedroeg als een bewezen moordenaar ... :onheil:

De dag dat de wolk boven ons hoofd trok, hadden we als gezin de hele dag buiten doorgebracht, want het was erg mooi weer. Er vielen regen in het zuidoosten van Frankrijk en de bodem was vervuild. Voor hem is het nauwelijks nodig om de salades uit de moestuin te wassen.
Als het een politicus is die dit soort uitspraken doet, zeggen we dat hij dom is, dat hij niet op de hoogte is, dat hij een politicus is...
Als hij een groot wetenschapper is, kent hij de gevaren die deze wolk vertegenwoordigt. Hij liegt tegen de Fransen (die het zelfs beseften), en herhaalt, zonder te waarschuwen voor de risico's, de te nemen voorzorgsmaatregelen, het weer, om zichzelf niet onnodig bloot te stellen...
Des te ernstiger is het dat hij verantwoordelijk was voor de regering, dat hij over wetenschappelijke kennis beschikte (dus een groter vertrouwenspotentieel) en dat hij miljoenen Fransen misleidde.
Hoeveel zieke schildklieren? Kanker? Misvormingen sinds?
Het gaat nog steeds door, met paddenstoelen, en zelfs met wild dat zich voedt met besmette plannen.
Hoe kunnen we ook maar het minste vertrouwen hebben in onze leiders als ze hun informatieplicht niet vervullen, precies op het moment dat we dat het hardst nodig hebben...
Het argument om de bevolking niet in paniek te brengen gaat niet op, gezien de duizenden slachtoffers die volgden.
---------
JKG / We hadden het ook over een brandweerkazerne op Corsica, waar het alarm bleef rinkelen en waar de prefect verklaarde dat er niets te vrezen was.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 16/04/06, 12:21

Concreet voorstel aan iedereen ANTI NUCLEAIR:


1-fase:

Voor elke kwh elektriciteit die u aan EdF betaalt (dankzij kernenergie) 5 cts, zet u 15 cts van € (of meer) op een spaarrekening (om virtueel de echte prijs van een "schone" kwhe te betalen)

2-fase:

Als het bedrag op deze rekening voldoende is, rust u dan uit met apparatuur voor hernieuwbare energie (huishoudelijke warmtekrachtkoppeling op stookolie).

Dus jij :

- de kernenergie waar u zo tegen vecht niet meer (of veel minder) zal financieren...(een beetje paradoxaal gedrag, niet?) en heb vrede met je geweten.

- je werkt mee aan de ontwikkeling van decentrale productieoplossingen en keurt dus het misbruik van een gecentraliseerd systeem niet langer goed (bijvoorbeeld: de EDF CE-affaire)

- u betaalt de "eerlijke" prijs van schone energie (brandstof + onderhoud) in de orde van grootte van 20 cent. Deze "brute" kostenstijging zal fysiologisch grotendeels zijn afgezwakt door fase 1.

- u houdt uw vervuiling en verbruik onder controle (afhankelijk van de olietoevoer die u kiest)

ps: Tussen fase 1 en 2 kun je ook een klein deel van je spaargeld geven voor de ontwikkeling van deze site : Cheesy: in ruil voor het geven van dit geweldige idee :?



Ik zou graag de mening willen hebben van een anti-atoombom die al 20 jaar tegen EdF "spreekt" terwijl hij ze financiert (+ of - knap ... : Mrgreen: ).

Misschien is het tijd om te raken waar het pijn doet? ( portemonnee )

Uw demonstraties en diverse praatjes hebben nooit iets veranderd aan het Franse energiebeleid....Stop met de financiering ervan en ze zullen sterven...vroeg of laat.

Econologie is dat ook!
Dernière édition par Christophe de 16 / 04 / 06, 19: 31, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC




par bojourvous5094 » 16/04/06, 18:27

"Econology"
Concreet voorstel aan iedereen ANTI NUCLEAIR:



- de kernenergie waar u zo tegen vecht niet meer (of veel minder) zal financieren...(een beetje paradoxaal gedrag, niet?) en heb vrede met je geweten.

- je werkt mee aan de ontwikkeling van decentrale productieoplossingen en keurt dus het misbruik van een gecentraliseerd systeem niet langer goed (bijvoorbeeld: de EDF CE-affaire)


Misschien is het tijd om te raken waar het pijn doet? ( portemonnee )

Uw demonstraties en diverse praatjes hebben nooit iets veranderd aan het Franse energiebeleid....Stop met de financiering ervan en ze zullen sterven...vroeg of laat.

__________

Ik bekijk het onderwerp van buitenaf als je wilt, omdat ik uit Quebec kom ....

Maar ik ben het eens met "econologie". Soms moet je actie ondernemen... Het is een individuele verantwoordelijkheid... Stop met financieren, ze zullen zich moeten aanpassen...
0 x
We oogsten wat we zaaien ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 16/04/06, 21:54

Ik bevestig de realiteit van de waarschuwingen van de brandweerkazerne op Corsica.

Ik zeg gefeliciteerd met het voorstel van Christophe is interessant, omdat je hiermee je toekomstige installatie beetje bij beetje kunt financieren. Er is vastberadenheid en moed voor nodig om dit soort dingen te doen. Zoals het nemen van de fiets voor de meeste van uw reizen terwijl het zo gemakkelijk is om uw auto mee te nemen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 16/04/06, 22:58

Wie heeft het onderwerp en de pkoi verplaatst?

"Er is vastberadenheid en moed voor nodig om dit soort dingen te doen."


En ja, maar bovenal heb je SAMENHANG nodig in je ideeën aangezien dit bedoeld was voor anti-nucleaire klagers (voor mij zijn ze precies dat)...

Maar blijkbaar zijn dit 2 waarden die in onze huidige maatschappij niet meer beloond worden...

Nu zou iedereen dit kunnen beseffen...(ik heb het gevoel dat EdF ons steeds meer de mond zal maken...:D )
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 257-gasten