Cumulus gasverbruik monitoring

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 02/11/22, 00:43

cumulus verbruik 2022.JPG
conso cumulus 2022.JPG (14.17 KiB) 2868 keer geraadpleegd


Ik heb een gascumulus, ik heb niet langer de capaciteit in gedachten, maar het is meer dan 110L en minder dan 150L.

Er zijn nog maar 2 van ons thuis, behalve heel vaak de kleine meisjes op woensdag, en een paar weekenden als een van mijn vrienden die 200 km van huis woont thuiskomt.

HET gasverbruik ligt rond de 300 kWh, en wetende dat we in juli-augustus niet veel waren, kunnen we gemiddeld 1 dag op twee zeggen en dat ik van 24 tot 29 oktober ook weg was, het lijkt erop dat de aanwezigheid thuis, verandert niet veel.

De vaatwasser is direct aangesloten op warm water, maar als je er niet bent, geen afwas.

Omdat mijn ketel eind april of begin mei kapot is gegaan, is het inderdaad alleen een verbruik voor warm water.

De ketel die ik begin september probeerde te repareren, werkt niet, en ik heb een andere die ik opnieuw moet monteren, die warmwaterproductie heeft....

Het is echt vreemd dat het qua verbruik zo stabiel blijft, van maand tot maand, daar of niet, er is 15% verschil... En toch...

Betekent dit dat de cumulus ongeveer 250 kWh "eet" alleen maar om het water bij TP te houden?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Cumulus gasverbruik




par izentrop » 02/11/22, 01:12

phil59 schreef:Betekent dit dat de cumulus ongeveer 250 kWh "eet" alleen maar om het water bij TP te houden?
Een standaard elektrische cumulus van 150 l verbruikt 1.794 kWh/dag om de temperatuur op 65° te houden zonder water te gebruiken.
Je lijkt 5 keer meer te consumeren :? :schok: https://www.apper-solaire.org/Pages/Fic ... /index.pdf

Ik heb gemeten met mijn ballon van 200 l, ik meet 2 kWh/dag zonder water te zuigen bij 20°.
Sindsdien heb ik het overgeïsoleerd met 6 cm polyurethaan, maar nog niet de mogelijkheid gehad om een ​​meting uit te voeren (van de wereld naar het huis).

En wat is de kWh van gas, want bij elektrisch is dat nachttarief?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Cumulus gasverbruik




par phil59 » 02/11/22, 01:57

Geen nachttarief, nu is de kWh gas iets minder dan 9 cts lijkt mij, voorheen was het meer in de 6 cts lijkt mij.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Cumulus gasverbruik




par izentrop » 02/11/22, 08:18

Vreemd dat dit verbruik buiten gebruik is...
Het exacte verbruik van uw gaspilot in één jaar is bijvoorbeeld 100 m3. Het equivalent van dit getal in kWh is: 100 m3 x 9,9 kWh/m3 = 990 kWh. Dit cijfer moet u vervolgens vermenigvuldigen met het tarief dat op uw contract staat vermeld (voorbeeld € 0,06/kWh), d.w.z.: 990 kWh x € 0,06/kWh = € 59,4. Dit eindcijfer geeft dus de kosten weer van het verbruik van uw waakvlam.
https://www.happ-e.fr/actualites/commen ... t-son-cout Het is minder dan 100 kWh/maand, moet je ergens anders kijken?
Aanzienlijk vast onderdeel?
Slecht geïsoleerde watertank?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Cumulus gasverbruik




par Christophe » 02/11/22, 10:16

izentrop schreef:
phil59 schreef:Betekent dit dat de cumulus ongeveer 250 kWh "eet" alleen maar om het water bij TP te houden?
Een standaard elektrische cumulus van 150 l verbruikt 1.794 kWh/dag om de temperatuur op 65° te houden zonder water te gebruiken.
Je lijkt 5 keer meer te consumeren :? :schok: https://www.apper-solaire.org/Pages/Fic ... /index.pdf

Ik heb gemeten met mijn ballon van 200 l, ik meet 2 kWh/dag zonder water te zuigen bij 20°.
Sindsdien heb ik het overgeïsoleerd met 6 cm polyurethaan, maar nog niet de mogelijkheid gehad om een ​​meting uit te voeren (van de wereld naar het huis).

En wat is de kWh van gas, want bij elektrisch is dat nachttarief?


"Zonder water te tappen"...verbruik hangt af van wat je erop tapt!

Een tiener eet je 5 kWh per douche (wanneer ze één... : Mrgreen: )
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par izentrop » 02/11/22, 10:28

Christophe schreef:"Zonder water te tappen"...verbruik hangt af van wat je erop tapt!
Een tiener eet je 5 kWh per douche (als ze er een nemen...)
maar ook het warmteverlies van de isolatie tussen 2 "opladingen".
Het was terwijl we een weekend weg waren, gemeten met een energiemeter.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par Christophe » 02/11/22, 10:42

Natuurlijk zijn thermische verliezen onsamendrukbaar "achtergrondgeluid" -verbruik, we hebben er nogal wat over gesproken over dit onderwerp: waterpomp-filtratie / ombouwen-een-zonne-SWW-tank-in-thermodynamische-waterverwarmer-met-een-klein-zwembad-t17035.html

Ter herinnering, vorig jaar zat ik met de warmtepomp rond de 1 kWh netto stroom per dag (met onderstroom) volgens de wattmeter op de stekker... voor een 300L tank...

Binnenkort heb ik nauwkeurigere dagelijkse verbruiksgegevens, zie het laatste bericht dat ik zojuist heb gepost.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par izentrop » 02/11/22, 10:50

Christophe schreef:Natuurlijk zijn de thermische verliezen het onsamendrukbare "achtergrondgeluid" -verbruik.
Tenzij er de mogelijkheid is om de dikte van de isolatie te vergroten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par Christophe » 02/11/22, 10:53

Ja, natuurlijk, maar 99% van de mensen niet.

Ik had de thermische balans van de oude mijn van 300L berekend en gemaakt, weet je nog?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Cumulus gasverbruik




par phil59 » 02/11/22, 10:55

Christophe schreef:
"Zonder water te tappen"...verbruik hangt af van wat je erop tapt!

Een tiener eet je 5 kWh per douche (wanneer ze één... : Mrgreen: )


Als ik zeg zonder water te putten, zijn we in juli augustus veel vertrokken, voor perioden van 3-7 dagen per keer, en we kunnen zeggen dat we in juli augustus niet meer dan 15 van de dertig dagen thuis waren.

In juni vertrokken we bijna elk weekend, en in september niet, misschien een weekend.... En oktober geen weekend, maar vertrokken tussen de 24e en 29e.

De cumulus bevindt zich in de kelder, 2 onder de gootsteen en 5 van de douche op de begane grond en 3 van de wastafel in de badkamer beneden.

Voor de bovenste badkamer is er veel lengte, maar bovenaan is het een ligbad, en weinig gebruikt in vergelijking met de douche.

Ik heb de afvoerklep lang geleden geïsoleerd van de cumulus, omdat ik vind dat de "neus heet was", maar ik heb de "buis" -tank niet langer gemaakt dan hij oorspronkelijk was.

Om te koken is het elektrisch, dus het gasverbruik is, weet ik zeker, alleen de warmwatertank van juni tot september, omdat er geen ketels meer zijn geïnstalleerd, en een 2-daagse test in oktober met een ketel die niet is gestart. ... en daar wacht ik op 2 paar armen die de "nieuwe" ketel aan mij zullen bevestigen ....
De "nieuwe" ketel heeft een warmwaterproductie, maar zonder echte reserve.

Ik ben in een zeer kalkrijke regio....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 320-gasten