Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen....

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen....




par phil59 » 19/06/22, 02:12

In mei heb ik in ieder geval meer dan 4000 km gereden met mijn Kona, laten we zeggen 12 kWh per 100 km, en mijn "EDF" "nacht" tarief krijg ik terug 13 cts inclusief belasting, alles inclusief, grossomodo 1.50 e voor 100 km, verlaagd tarief.

Of, laten we zeggen de 4000km, iets meer dan 60€.

Bij verbranding, aan 2€ per liter, met een klein verbruik van 5L, zou het minimum 10€ zijn voor 100km.
Om de 4000 km te doen, had ik 40*10=400€ minus het verbruik van 60€ moeten winnen

Ik ben op zoek naar de € 340 die ik heb gewonnen, maar niet alleen heb ik die niet, en erger nog, ik mis de € 60 die ik heb uitgegeven om de auto te laden...

In wiskunde is het ingewikkeld voor mijn kleine hoofd... Ik heb de indruk dat het een truc is om mensen te laten geloven wat we willen...

Hoe slechter, hoe meer brandstof u bespaart, hoe slechter u af bent....


:pijl: :D :pijl: :schok: :pijl: : Cry: : Lol:
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par Obamot » 19/06/22, 05:01

Bedoel je dan dat je gelukkig bent?
Je bent teleurgesteld, het is tevredenheid... : Idee:

Ja, het is de verspilling, ik weet niet wat ik je moet vertellen ( :D )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par Forhorse » 19/06/22, 08:45

Je verdient geen geld door het niet uit te geven. We verliezen gewoon minder...
1 x
Kapitein Radote
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/01/20, 20:47

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par Kapitein Radote » 19/06/22, 11:58

Hé, dat is nieuwsgierig!
Het is net als brandstofbesparing op auto's, het werkt soms, maar het meest vervelende is om elke 500 km benzine over te hevelen omdat het uit de tank stroomt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par Remundo » 19/06/22, 12:26

je moet je slag en je kosten berekenen...

De aanschaf van een nieuwe VE is nu al extreem duur.

Thuisterminals zijn ook duur, het is beter om indien mogelijk via een 5-10A-stopcontact te gaan.

In werkelijkheid is een man die een goede kans voor X000 € vindt en overstapt naar E85 veel zuiniger.

We moeten ook kijken of 100% VE de juiste optie is voor het gebruik ervan. Voor stedelijk / peri-urban, geen zorgen

Wees voorzichtig, krachtige ladingen kunnen te duur zijn en zelfs willekeurig op de hoofdwegen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par Forhorse » 19/06/22, 18:49

Ik herinner me alleen dat we nog nooit geld hebben verdiend met reizen met de auto, en het heeft niets te maken met de energie die we erin steken.

Geld verdienen met een auto kan wel, maar het blijven bijzondere gevallen, voor gewone stervelingen is een auto gewoon een geldput.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par Christophe » 20/06/22, 15:41

Gezien de tijd van het plaatsen van dit bericht, denk ik dat phil's zaterdagavondfeest een beetje dronken moet zijn geweest huh :)

Beeld

Gezondheid!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par Christophe » 20/06/22, 15:49

Forhorse schreef:Ik herinner me alleen dat we nog nooit geld hebben verdiend met reizen met de auto, en het heeft niets te maken met de energie die we erin steken.


De enige manier is om je auto niet te starten en een ander vervoermiddel te gebruiken: ik heb de afgelopen 1500 jaar meer dan 2 km op een elektrische fiets afgelegd om mijn zoon van school op te halen... (elke keer 13 km)

Met een reële gebruikskosten van 0.4 tot 0.6 € per km, heb ik dus ongeveer 750 € "bespaard"... dus een van mijn fietsen (ik heb er 2 gemonteerd als een kit) is al 100% winstgevend ...

Forhorse schreef:Geld verdienen met een auto is mogelijk


De malafide dealers of monteurs die x5 tot x10 de prijs vragen van de onderdelen die op internet te vinden zijn en die tegenwoordig uurtarieven hanteren voor advocaten (€100 tot €150 per uur...) je hebt het over het kan!! Maar dat is met andermans auto's! : Lol: : Lol: : Lol:

Ministers en politici zijn het eens met dit soort praktijken, aangezien het het BBP een boost geeft... : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par phil59 » 20/06/22, 16:24

Christophe schreef:Gezien de tijd van het plaatsen van dit bericht, denk ik dat phil's zaterdagavondfeest een beetje dronken moet zijn geweest huh :)

Beeld

Gezondheid!


Zelfs niet, gewoon een aperitief, maar terug rond 23:23 uur, dus aperitief om 15:XNUMX, licht "eten", en moe, maar niet mogelijk om te slapen.

Maar ik denk dat het geld dat ik aan elektriciteit heb verdiend virtueel is. : Cheesy: : Lol:

Maar met cijfers kun je alles zeggen en geloven.

Alles in de presentatie en de interpretatie.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Ik begrijp het niet, hoe meer ik rijd in VE, hoe meer ik "geld" zou moeten verdienen...




par Christophe » 20/06/22, 16:33

phil59 schreef:Maar ik denk dat het geld dat ik aan elektriciteit heb verdiend virtueel is. : Cheesy: : Lol:


Tenzij je goudstaven onder een matras hebt liggen... is het geld sowieso! : Lol: : Lol: : Lol:
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 277 gasten