Straffeloosheid van een killer: diesel

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel

Straffeloosheid van een killer: diesel




par Bibiphoque » 10/03/06, 15:10

Hallo,
Bij toeval kwam ik deze bestanden tegen:
http://fractales.inria.fr/~louchet/perso/diesel.html
Wat te denken? :schok:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/03/06, 15:22

EDIT aangezien de andere gesloten is.
Dernière édition par houthakker de 11 / 03 / 06, 00: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 10/03/06, 17:31

Nee, het duplicaat is gesloten, het is goed om het hier verder te bespreken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 10/03/06, 17:37

Over het door Bucheron voorgestelde parlementaire rapport hier Ze hebben het over het generaliseren van FAP naar alle diesels, omdat dit echt effectief zou zijn.
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 10/03/06, 18:16

Welnu, hierover heb ik nogal bekrompen meningen en oogkleppen, zoals ze zeggen over de forum van de toekomstwetenschap.
Ik kwam dezelfde discussie tegen met hetzelfde artikel waarin de schade van diesel aan de kaak werd gesteld.
En daar zag ik mezelf tegen fervente verdedigers van diesel die op alle mogelijke manieren probeerden diesel te promoten.
Ze hebben mij niet overtuigd, en ik ook niet.
Voor mij blijft en blijft diesel schadelijk. : Mrgreen:
dat zou kunnen, en ik vertrouw op mijn neus, het is de beste analysator.
Kortom, ik houd niet van de manier waarop sommige Fransen systematisch slikken wat de regering aankondigt.
Het plaatsen van filters en dergelijke, potten etc...dat verandert niets aan het probleem, het echte probleem is dat we alternatieve oplossingen voor olie moeten vinden, zoals bijvoorbeeld hvb.
Ik zeg: je moet niet geloven wat de Senna zegt.
Alle middelen zijn goed om te voorkomen dat er andere, betere middelen ontstaan.
de katalysator was zogenaamd uitstekend, enz... bla bla bla
Kortom, het heeft de situatie niet veel verbeterd.
Dus zelfs als ik overkom als iemand met oogkleppen op, maakt het mij niet uit.
Ik heb nog steeds mijn neus, en mijn neus, zegt hij, hij stinkt naar gasolie, dus als mijn neus zegt dat hij stinkt, is dat niet voor niets, en ik vertrouw liever op mijn instinct, het lijkt misschien stom, maar ik laat het zo op dat.
De koolzaadolie in de wagen ruikt naar frituren en mijn neus zegt niet dat het zou kunnen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/03/06, 22:32

twee-zegel :pijl:

Het is heel grappig, als jij het bent die dit onderwerp voorstelt, zijn er niet dezelfde reacties als wanneer ik het ben! (zie het onderwerp:: "DIESEL: wat als we het er nog eens over hebben").

Zelfs deze nogal goedverzonden zin lokt geen reactie uit:

Voor mij blijft en blijft diesel schadelijk.
dat zou kunnen, en ik vertrouw op mijn neus, het is de beste analysator
...door paldeolisch. : Mrgreen:

voormalig oceano :pijl:

In het parlementair rapport staat dit:

Voor dieselmotor het is voorzien een deling door vijf van de deeltjesuitstoot. Dit kan tot enige overconsumptie leiden, ook al is de heer BELOT optimistisch over de prestaties van de technologie van PSA.

Er is ook een verschil tussen benzine- en dieselmotoren vanuit het oogpunt van NOx-emissies. Er bestaat een verhouding van één op drie tussen de maximaal toegestane emissies voor diesel en benzine. De tekst stelt dat deze situatie kan niet blijven durenop dit moment echter toegegeven wordt dat technologieën van het type DeNOx in 2010 technisch nog niet ontwikkeld zullen zijn. Wat de dieselmotor betreft, kunnen we, naast de vorige presentatie van de heer André DOUAUD, zien goed gedrag op het gebied van de CO2-uitstoot, maar aan de andere kant moeten er nog inspanningen worden geleverd op het gebied van de uitstoot van verontreinigende stoffen.


Voor deeltjes zei een onderzoek dat de zeer fijne deeltjes die door de FAP gaan ook erg gevaarlijk zijn omdat ze niet worden gefilterd door natuurlijke menselijke "filters" en diep in de longen terechtkomen.

Het is gepland......nog niet klaar in 2010.......inspanningen worden gedaan op het gebied van de uitstoot van verontreinigende stoffen...veel "moeten".

Voor CO2 hebben we vanaf het begin afgesproken dat de uitstoot lager is, maar is dit werkelijk voldoende reden om te accepteren dat we op de grond verstikt worden?

En tot slot: waarom weigert Frankrijk de HVB-oplossing voor diesels, terwijl Europa akkoord gaat? :? :? :?

Ik vond ook dit dat ik in een bestand had bewaard:

De ECOMOBILE-show in Lyon is de show die demonstreert de vertraging die Franse fabrikanten hebben opgelopen bij het op de markt brengen van ecologische voertuigen zonder olie of bijproducten van olie zoals LPG. Naast elektrisch ondersteunde fietsen en elektrische scooters is het een stofzuiger.
Gedurende deze tijd werd op de autoshow van Lyon het merendeel van de illegale voertuigen tentoongesteld, die ver boven de toegestane snelheden reden en steeds meer vervuilden. We vervangen een auto uit hetzelfde assortiment door een nieuw model dat groter, groter en zwaarder is en daardoor meer vervuilt... ook van fabrikanten van hybride voertuigen. Om dit te realiseren hoeft u alleen maar de etiketten met de Co2-uitstoot per kilometer te lezen Vergeet niet dat diesel in Frankrijk verantwoordelijk is voor de dood van bijna 10000 mensen per jaar als gevolg van fijne deeltjes die worden uitgestoten door HDI-ontwikkelingen. De FAP was er alleen om een ​​probleem, zoals een verband om een ​​houten been, op te lossen. Bedenk ten slotte dat Frankrijk het enige (rijke) land ter wereld is dat slachtoffer is van stedelijke geluidsoverlast door dieselauto's. Een dieselauto die zo ver gaat dat hij buiten de cabine meer lawaai maakt dan erin, "het toppunt van egoïsme".
Ondertussen, Het geld dat in de dieselsector wordt opgeslokt als gevolg van het afleiden van absurde belastingen, weerhoudt Frankrijk ervan nieuwe technologieën te ontwikkelen zoals elektrische tractie waarbij gebruik wordt gemaakt van de nachtelijke productiecapaciteit van EDF en het gebruik van brandstofcellen om de autonomie aan te vullen.
We verwachten van de regering de strikte toepassing van de wetten die op het gebied van ecologie zijn gestemd (bijvoorbeeld: mate van uitrusting van de overheid met ecologische voertuigen) en van onze afgevaardigden om snel het vermogen van auto’s te reguleren en voertuigen te belasten op basis van hun werkelijke vervuiling (bouw , gebruik, recycling) in het kader van de regel ‘de vervuiler betaalt’.
Tenslotte is het tijd om een ​​einde te maken aan Europa met de door Duitsland opgelegde regel om grote sedans te verdedigen waarvan de constructie zogenaamd gerechtvaardigd wordt door de niet-snelheidsbeperking op Duitse snelwegen, een positie die een taak is in een Duitsland dat zogenaamd wil wees Groen.


Zelfs LPG staat in dit artikel op de eerste plaats!
Dernière édition par jean63 de 10 / 03 / 06, 23: 14, 3 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

straffeloosheid van een moordenaar: diesel




par denis » 10/03/06, 23:11

een arts-epidemioloog (niet zeker van wat het schrijft) zei: katalysatoren zijn een grote stap voorwaarts, ze voorkomen infecties en longkanker; helaas raken deze schadelijke deeltjes niet langer de wanden van de longen, maar komen ze in het bloed terecht en veroorzaken leukemie... :? Hallo vooruitgang!!! dit geldt voor diesel maar ook voor benzine.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/03/06, 00:12

jean63 schreef:twee-zegel :pijl:

Het is heel grappig, als jij het bent die dit onderwerp voorstelt, zijn er niet dezelfde reacties als wanneer ik het ben![...]
Ik heb niet de neiging om over te praten forums overal hetzelfde herhalen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/03/06, 00:16

Paldeolien schreef:[...] Voor mij blijft diesel en zal schadelijk blijven. : Mrgreen:
[...]
De koolzaadolie in de wagen ruikt naar frituren en mijn neus zegt niet dat het zou kunnen : Mrgreen:
Een beetje schizofreen je spraak, toch? :?

Wetende dat het dezelfde motor is die diesel en / of olie verbrandt, vind je het aan het einde van je denken goed of niet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/03/06, 00:22

jean63 schreef:[...] Voor deeltjes zei een onderzoek dat de zeer fijne deeltjes die door het DPF gaan ook erg gevaarlijk zijn omdat ze niet worden gefilterd door natuurlijke menselijke "filters" en diep in de longen terechtkomen.[... ]
Blijkbaar is dit punt discutabel, aangezien de filters een fractie ervan tegenhouden toutes deeltjes, en niet alleen boven van een bepaalde grootte.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten