Olie: comparatieve voordelen van de olie VS Total andere industrieën 2001

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Olie: comparatieve voordelen van de olie VS Total andere industrieën 2001




par Christophe » 22/02/16, 10:59

Tijdens mijn afstudeerproject heb ik een klein inleidend gedeelte gedaan over het geld dat olie genereert.

Ik heb simpelweg de winstcijfers van Boursorama genomen en gedeeld door het aantal medewerkers, oftewel: hoeveel iedere medewerker van de groep opbrengt voor de aandeelhouders.

Dit deed ik voor 5 Franse multinationals.

Dit beviel de docenten niet erg, dus dit deel verschijnt niet in de .pdf die op internet wordt verspreid.

de-voordelen-van-de-totale-elf-fina-petroler-pic457.jpg.gif
les-benefices-du-petrolier-total-elf-fina-pic457.jpg.gif (16.63 KB) 3322 keer bekeken
1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Betreft: Olie: vergelijkende winsten van de Total-oliemaatschappij versus andere industrieën in 2001




par moinsdewatt » 25/05/19, 14:55

TOTAL: “De volgende groeigolf van Total zal tegen lage kosten zijn”

INVEST.FR | 24/05

Voor de volgende algemene vergadering blikt Patrick Pouyanné, CEO van Total, terug op zijn laatste succesvolle offensief en licht hij zijn strategie toe.


Lang interview hier te lezen
https://m.investir.lesechos.fr/actualit ... 51278.html

Inclusief dit:

De aandelenkoers van Total is vrij laag. Hoe leg je het uit?

Ik vind eigenlijk dat de titel niet hoog genoeg is en niet de kwaliteit van de resultaten van de groep weerspiegelt. Ik denk dat de waarde dichter bij € 59 dan € 49 zou moeten liggen. Op het huidige niveau is het aandeel een koopje. Dat gezegd hebbende, is het waar dat er de afgelopen maanden een verkoopstroom heeft plaatsgevonden die op onze aandelenkoers heeft gewogen: Maersk besloot de Total-effecten te verkopen die we hadden uitgegeven om Maersk Oil te kopen. Maar deze verkopersstroom zal stoppen en we zouden dan dichter bij het gemiddelde van de analistendoelstellingen moeten komen, dat eerder op €58-60 ligt.

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 205 gasten