Aardgas / CNG, een overgangsperiode alternatief?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Takata
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 04/11/13, 10:19
x 3

Aardgas / CNG, een overgangsperiode alternatief?




par Takata » 07/02/16, 21:24

Bonjour à tous,

Het lijkt mij dat ik geen recent onderwerp over CNG (gecomprimeerd aardgas) heb.

Hoewel het nog steeds een fossiele brandstof is, heeft het gebruik van alternatieve autobrandstof het voordeel dat het geen fijn deeltje en aanzienlijk minder Nox afgeeft.

Ik ben in België waar een aantal 300 CNG-stations in project zijn voor de komende 5-jaren.

Ik merk op dat veel fabrikanten (helaas, weinig Fransen) CNG-voertuigen in de catalogus hebben: bijna alle privévoertuigen / -hulpprogramma's bij Fiat, nieuwe CNG-chassis compatibel bij VW / audi / skoda, opel enz ...

Aardgas kan dus een overgangsalternatief vormen voor met name benzine en diesel, waarbij de laatste in oververtegenwoordigd België is en in de meeste gevallen niet gerechtvaardigd is (de meerderheid van de voertuigen die minder dan 20.000km / jaar afleggen).

Ik zou bijvoorbeeld tegen technische informatieverstrekker zijn

- de compatibiliteit van de nieuwe generaties benzinemotoren met meerpuntsinjectie met de CNG. Is dit type motor geen probleem?

- Hoe zit het met de potentiële prestatiewinst in het geval van een overstap naar rijk gas zoals gepland voor ons op korte termijn?

- Kent u de ambities van andere fabrikanten op dit gebied?

1000 bij voorbaat dank voor uw mening en verduidelijkingen! ;-)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: Aardgas / CNG, een overgangsalternatief?




par Remundo » 17/07/20, 23:27

een interessant artikel over 2000Watts.org

https://www.2000watts.org/index.php/ene ... space.html

satellieten proberen onze methaanemissies te meten

er zijn verliezen ... : Roll:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Aardgas / CNG, een overgangsalternatief?




par Christophe » 17/07/20, 23:33

Hier opnieuw posten kan zijn: de klimaatverandering, co2 / nieuwste cijfers-of-warming-klimaat-t13878-700.html # p405446 ? Het lijkt mij passender ...
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten