Daling van de olieprijs van 2015 2016-Waarom?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 22/01/16, 14:54

Sommigen hebben vastgehouden aan hun oude voorspellingen van schaarste:

De wereld verdrinkt in olie

http://fr.express.live/2016/01/22/37344/

de wereld staat op zijn kop:

Te veel olie tot het punt waar het niet meer kan worden opgeslagen :

Negatieve rentetarieven

te veel geld:

Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 22/01/16, 16:24

De oude schattingen worden echter niet in aanmerking genomen, hun geldigheid wordt alleen beïnvloed door een verandering in verbruik en enkele nieuwe reserves.
Het belangrijkste punt dat u ter sprake brengt is:
-Te veel geld.
Een opeenstapeling van abstracte waarde op een zodanig niveau dat er niet langer de twee voorwaarden zijn die nodig zijn voor een verhoogde reproductie: een overvloed aan nieuwe producten die op de markt worden geïntroduceerd en de overeenkomstige hoeveelheid oplosbare consumenten (omdat massaal werkloos wordt) door nieuwe technologieën).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/01/16, 21:37

Het zal niet duren ...

Ik denk dat de prijzen op dit moment vrijwillig worden verlaagd om ook de IS te onderdrukken ... dat Iran dat terugkeert naar de markt iets anders is ...

We zullen er over 1 jaar over praten ok?

Deze spectaculaire val verdient een onderwerp ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Daling van de olieprijs van 2015-2016, waarom?




par Remundo » 13/03/16, 10:45

een interessant artikel van 2000W.org dat de orde van grootte toont van de kosten van vatwinning in verschillende delen van de wereld.

Dit laat heel snel zien wat economisch exploiteerbaar is en wat niet afhankelijk is van de prijs van het vat. En ook wat de robuuste landen zijn, en die de kleine spelers zijn in stroom van bepaalde rustgevende media-hype ...
Beeld
bron
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Daling van de olieprijs van 2015-2016, waarom?




par Ahmed » 13/03/16, 12:04

Wie zou er goed aan doen ISIS te "verstikken"?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Daling van de olieprijs van 2015-2016, waarom?




par sen-no-sen » 13/03/16, 12:29

Na de "crisis" die verband houdt met te dure olie, zijn we hier met de tegenovergestelde situatie ... ironie van het verhaal als je ons vasthoudt ...
Goed nieuws, deze trend heeft de wens van de lobby's om het Noordpoolgebied en Noord-Canada te plunderen sterk verminderd, het gaat altijd om winnen!
Interessant punt om op te merken: de instabiliteit van de wereldmarkt veroorzaakt een cyclus van versnelling / vertraging van de markt: lage olie = economie op energie, wat het 'herstel' bevordert en een licht 'herstel' mogelijk maakt (maar er is antagonismen) die snel wordt gesanctioneerd door een stijging van de prijs van het vat ... wat opnieuw leidt tot een vertraging van de economie waardoor een golvend plateau ontstaat waarop we ons moeten aanpassen, en om ons aan te passen moeten we de wereld aanpassen werkgelegenheid en een beleid van "flexibele arbeid of "flexi-beveiligingvandaar de wet Valls,Sorry El Khomri... :(
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Daling van de olieprijs van 2015-2016, waarom?




par Remundo » 13/03/16, 12:38

wat olie tegen lage kosten houdt, is Saoedi-Arabië, dat op vraag van de Yankees overprodukt (het aanvankelijke doel is om de inkomsten uit Rusland en in mindere mate uit Venezuela in te storten) en over te nemen hierboven in Syrië.

Voor Venezuela is het land failliet, goed gedaan Uncle Sam. Voor de Russische beer is het een beetje ingewikkelder ...

Aan deze toename van het aanbod werd een afname van de vraag toegevoegd, door de inkrimping van de Chinese economie en die van Europa, waarvan de groei bijna nul was.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Daling van de olieprijs van 2015-2016, waarom?




par Ahmed » 13/03/16, 13:12

Let op de semantiek! Flexi-security is een "filmomhuld" woord (zoals apothekers zeggen), de term "veiligheid" moet niet letterlijk worden genomen, het zou beter zijn om het te vertalen als "vaseline".
Ik ben er niet zo zeker van dat het dit 'golfplaten' is dat deze betreurenswaardige aanpassing impliceert, ik zie het eerder een opportunistische manoeuvre als gevolg van een machtsverhoudingen die blijvend gunstig zijn voor de heersende klassen en die ernaar streven om beetje bij beetje te winnen van de grond (te snel gaan zou te veel weerstand oproepen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Daling van de olieprijs van 2015-2016, waarom?




par sen-no-sen » 13/03/16, 15:45

Ahmed schreef:Let op de semantiek! Flexi-security is een "filmomhuld" woord (zoals apothekers zeggen), de term "veiligheid" moet niet letterlijk worden genomen, het zou beter zijn om het te vertalen als "vaseline".



flexicurity= flexibiliteit van werknemers en zekerheid van de winst van grote monopolistische bedrijven, hetgeen het tegenovergestelde is van wat officieel wordt aangekondigd.

Ik ben er niet zo zeker van dat het deze "golfplaten" is die deze betreurenswaardige aanpassing impliceert, ik zie het eerder een opportunistische manoeuvre als gevolg van een machtsevenwicht dat blijvend gunstig is voor de heersende klassen en die ernaar streven om beetje bij beetje te winnen van de grond (te snel gaan zou te veel weerstand oproepen).


Ik denk niet dat dit een machtsevenwicht is dat gunstig is voor de oligarchie, alleen een aanpassingsvariabele voor een onstabiel systeem.
Omdat meer flexibiliteit in werk synoniem is met meer precariteit, behalve dat financiële precariteit banken, noch consumptie op de lange termijn niet bevoordeelt, dus het is een zeer slechte berekening, (als er berekening is, wat Ik twijfel heel erg omdat het lang geleden is dat er geen mensen meer de leiding hebben. :| )

Door 's nachts ontslagen te worden, kun je niet zwaar in de schulden gaan om bijvoorbeeld onroerend goed te verwerven.
Sinds enige tijd zien we een daling van de huurprijzen, een logica die voortvloeit uit de toename van onzekere banen.
Evenzo biedt flexibele werkgelegenheid geen garantie voor de toekomst, die uiteindelijk grootschalige investeringen voor grote nationale projecten veroordeelt (bijvoorbeeld de Macron-wetgeving die zwaar op de SNCF drukt).
Ik denk het flexi-ass neuken komt precies overeen met de volledige afwezigheid van planning door onze elites die niet langer veel begrijpen van wat er aan de hand is.
Het is een ander gevolg van het effect van de rode koningin: de vermenigvuldiging van retro-acties leidt tot instabiliteit van het milieu, die we voortdurend moeten bijstellen, wat de onzekerheid van werknemers en de wals (sic!) van bedrijven, wetten en ministers bevordert!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Daling van de olieprijs van 2015-2016, waarom?




par Ahmed » 13/03/16, 17:31

Ik geloof niet dat het noodzakelijk is om te redeneren in de bewoordingen van de vorige operatie (hoewel een deel duidelijk geldig blijft). In werkelijkheid heeft de oligarchie sinds de jaren tachtig geleidelijk de voordelen overgenomen die aan werknemers en burgers worden toegekend vanwege een gunstiger machtsevenwicht: werkloosheid heeft in deze zin veel gedaan (in werkelijkheid is het in de eerste plaats een gevolg voordat oorzaak).
Staatsschulden zijn een goede investering voor institutionele en particuliere beleggers, omdat ze zorgen voor een hoog inkomen en zonder risico (de Heilige Graal!). Een enorme oriëntatie op de financiële sector maakt het mogelijk om (tijdelijk) consumenten te negeren ...
Een van de bewijzen van de paradigmaverschuiving is dat de werknemers en werknemers nooit in dienst waren van de bedrijven vanwege het medeleven van de bazen, maar omdat ze een bron van verrijking vormden. Tegenwoordig worden ze om dezelfde redenen ontslagen en automatisering verklaart niet alles ...
Het creëren van abstracte waarde krassen is uiteindelijke van de kapitalistische illusie, veel effectiever dan alle andere eerdere vormen, hoewel het zijn terminale fase betekende.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 343-gasten