Natuurlijke energie die hunkert!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Natuurlijke energie die hunkert!




par Grelinette » 08/08/15, 18:00

Bonjour à tous,

Het is lang geleden dat ik je lastig gevallen had met mijn favoriete onderwerp ... : Cheesy:

Video van een energie die stampt (bron: de site nijlpaard)

Deze video van de fabrikant van de machine is nog overtuigender, gezien het aantal toepassingen ... https://www.youtube.com/watch?v=2kV1nJwWNos
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/08/15, 18:21

op het moment dat de loopband werd gebruikt, was er ook de draaimolen waar de paarden in cirkels rennen ... en de loopband werd bekritiseerd omdat hij de paarden veel meer vermoeide dan de draaimolen

Ik zie een tekortkoming in het principe van deze loopband: de helling is constant, dus bij constante snelheid moet het paard constant vermogen leveren: als de machine een lager vermogen maakt, neemt de snelheid toe, tenzij er een regelaar is met rem

als we een horizontale loopband zouden maken door een halsband om het paard te trekken alsof het een kar zou trekken, zou dit probleem niet langer bestaan: het paard zou gewoon de inspanning leveren die de machines nodig hebben: het zou eindigen als wanneer het een kar trekt: mits een vrij weinig inspanning wanneer genoeg en forceer alleen wanneer nodig

om alleen de helling zonder kraag te gebruiken om te trekken, zou het nodig zijn dat de loopband van de loopband langer is met een variabele helling: als het vermogen zwak is, blijft het paard beneden waar het bijna horizontaal is, en als het vermogen toeneemt, gaat het omhoog de helling is steiler: zoals in een eekhoornkooi
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 08/08/15, 18:45

chatelot16 schreef:... als we een horizontale loopband zouden maken door een halsband om het paard te trekken alsof het een kar zou trekken, zou dit probleem niet langer bestaan: het paard zou alleen de inspanning leveren die de machines nodig hebben: het zou eindigen zoals wanneer het een kar trekt : leverde een vrij lage inspanning wanneer genoeg en forceer alleen wanneer nodig ...


Het is interessant als opmerking, maar ik denk dat de ontwerpers van de loopband erover moesten nadenken en waarschijnlijk de 2 systemen moesten testen.

Alleen al het feit dat het paard vooruitgaat op een hellend vlak, maakt het mogelijk om het op zijn plaats te zetten zonder het uit te rusten met al zijn harnassen (we zeggen 'garnering'), en het is al een tijdwinst voor de man en ongetwijfeld meer comfort voor het paard.

We kunnen onszelf ook de vraag stellen bij appartementswandelaars (die zeker een motor hebben ...): maar is het efficiënter om op een hellend vlak te lopen of aan een vast punt te bevestigen? ...

Kale of vlakke helling met riem? ... Dat is de grote vraag!

Op het eerste gezicht denk ik dat de helling het al mogelijk maakt om de wrijvingskrachten als gevolg van het gewicht van de rollator te compenseren. (Ik zou in de verleiding komen om te experimenteren met een oude berger, maar het is nog steeds een substantiële doe-het-zelfzaak).
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 08/08/15, 18:50

Sterker nog, ik denk dat de helling het paard eenvoudigweg kan dwingen om zelfstandig te bewegen: het zal op de bar ervoor stallen en lopen om in de buurt te blijven.

Op de flat stopte het paard zonder te stoppen ... als ik mag zeggen, zonder op woorden te spelen!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/08/15, 10:10

Ik had al ervaring met een loopband en een dynamo, en dat bevestigt wat ik beschreef

als het paard niet vastzit aan een constante helling, moet de helling voldoende zijn om het door de machines gevraagde maximale vermogen te halen, en wanneer het vermogen van de machines afneemt, neemt de snelheid toe en zou het paard naar beneden vallen als het niet gaat niet snel genoeg

als het vermogen van de machines afneemt, is de enige eenvoudige oplossing om de snelheid met een rem te beperken: helemaal dom

als het doel is om elektriciteit te maken, zou een andere oplossing een variabele snelheid zijn: wanneer de behoefte aan vermogen afneemt, verlaagt het regelsysteem de snelheid: het paard blijft een constante kracht maken, maar rust terwijl het langzamer oprukt. .maar er is geen eenvoudige mechanische oplossing van die tijd om deze variabele snelheid te maken

de loopband werd niet ontwikkeld omdat hij te laat arriveerde: de locomotieven namen de plaats in

als het nodig was om dit idee verder uit te werken, denk ik dat een langere mat met variabele helling, anders zou het paard de juiste positie op zichzelf vinden, goed zijn

een andere oplossing om een ​​niet te lang tapijt te hebben, variabele helling door een snelheidsregelaar: als het vertraagt ​​omdat de markten meer kracht nodig hebben, verhoogt een krik de helling ... als het vermogen afneemt, verkleint de regelaar de helling zodat het paard rust

dit soort regelaar bestaat al heel lang voor de hydraulische turbine in de fabrieken: een centrifugaalregelaar meet de snelheid en bestuurt een hydraulisch systeem dat voldoende kracht heeft om het inkomende water te openen of te sluiten
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 09/08/15, 10:16

Ik betwijfel of dit een erg leuke activiteit is voor onze viervoeters ...Beeld
Werk is een uitvinding die specifiek is voor een enkele diersoort, die er erg onder lijdt: waarom zou je je druk maken over soorten die niet pretentieus zijn voor een cent, maar die de intelligentie hebben om hun energie alleen te besteden aan noodzakelijke of amusante dingen ?
Dernière édition par Ahmed de 09 / 08 / 15, 10: 28, 3 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 09/08/15, 10:17

je paarden zijn aardig ...

gelukkig weten ze niet dat ze voor niets sterven! Omdat er een paar trappen verloren gaan! : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: een natuurlijke energie die stampt!




par Hic » 09/08/15, 10:35

Grelinette schreef:Bonjour à tous,

Het is lang geleden dat ik je lastig gevallen had met mijn favoriete onderwerp ... : Cheesy:

Video van een energie die stampt (bron: de site nijlpaard)

Deze video van de fabrikant van de machine is nog overtuigender, gezien het aantal toepassingen ... https://www.youtube.com/watch?v=2kV1nJwWNos

hi Grelinette
het mist een vliegwiel en regelaar!

Wanneer is honden tractie?

honden hebben beweging nodig, zoals mensen,
en het is nuttiger dan uw hond beweging te geven door hem achter zijn auto te laten rennen! : Mrgreen: wanneer hij je kon neerschieten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/08/15, 10:57

Ik passeerde onlangs voor een hypodrome in Montignac sur Charente: we zien een draaimolen aangedreven door een elektromotor Ik stel me voor dat het is om op te warmen ... arme paarden, wat laten we ze doen?

voor de stoommachines waren er draaimolens om bepaalde machines te bedienen

zodra de stoommachines beschikbaar waren, realiseerden we ons dat het winstgevender was dan paarden

we bleven paarden gebruiken om de karren te trekken omdat de stoommachines het niet konden ... maar een paard in cirkels rennen was zonde

Een paard op een loopband zetten is een nog ergere verspilling als de treader erg in de war is
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 09/08/15, 11:22

Hic, Je schrijft:
Hoe zit het met de tractie van honden?
honden hebben beweging nodig zoals mensen

Weet je wat ze tegen je honden zeggen? : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten