Verbeterde efficiëntie elektrolyse van water door 2.6 naar 4.5

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Verbeterde efficiëntie elektrolyse van water door 2.6 naar 4.5




par jean.caissepas » 23/07/14, 23:16

Hallo,

EPFL-onderzoekers vonden een oplossing voor elektroden: afschilfering

Lijn: http://www.enerzine.com/603/17528+le-stockage-de-lenergie-renouvelable-bientot-rentable+.html

Veel leesplezier ...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/07/14, 14:10

Damn, ik begrijp niet eens waar ze het over hebben.

klassieke elektrolyse met vernikkelde ijzerelektrode en kaliloog geeft 80% rendement met niet al te dure apparatuur: het is dus beschikbaar zonder iets uit te vinden... maar elektriciteit is nog niet duur genoeg om bruikbaar te zijn, maar het komt

voor de opslag van elektriciteit geeft de simpele loodzuuraccu een beter rendement dan elektrolyse dan de brandstofcel... ook daar is het verkrijgbaar, net te duur, maar op korte tijd wordt het rendabel om elektriciteit op te slaan in lood batterij fabrieken

op individuele schaal zijn de batterijen duur en hebben ze een beperkte levensduur, maar op de schaal van een fabriek die daarvoor is gemaakt, wordt lood eeuwig gebruikt om nieuwe platen in de opslagfabriek te bouwen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 24/07/14, 15:30

A priori (hoewel het artikel niet echt duidelijk is), gaat het niet om elektrolyse, maar om een ​​gekatalyseerde dissociatie van water (onder invloed, neem ik aan, van licht).

En de onderzoekers verbeterden de prestaties door de katalysator terug te brengen tot "nanoplaten".

Het grote nadeel van dit proces is dat er een zuurstof-waterstofmengsel ontstaat dat erg gevaarlijk is om op te slaan (ook al is pure waterstof gevaarlijk...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/07/14, 15:38

als het licht als energiebron moet gebruiken, bestaat het al! fotosynthese ! en in plaats van een waardeloos zuurstof-waterstofmengsel te maken, vangt het ook CO2 op uit de lucht om biomassa gemakkelijk op te slaan... en zelfs eetbaar!

nog een voordeel van fotosynthese zonnecollectoren: ze groeien vanzelf!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 24/07/14, 20:00

Het gaat niet om elektrolyse maar om fotolyse.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 24/07/14, 20:08

Nog een voordeel van fotosynthese zonnecollectoren: ze groeien vanzelf!

Economisch gezien is dit een groot nadeel!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
navel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 22/11/10, 08:53




par navel » 23/08/14, 23:34

Voor elektrolyse zijn er nieuwe verbindingen voor de elektroden: http://news.stanford.edu/news/2014/august/splitter-clean-fuel-082014.html
nikkel-metaal / nikkel-oxide mengsel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/08/14, 16:33

Ik verwijs u naar alles wat hierover is gezegd forums en nog veel meer over de cel van Meyer.

Het leek bewezen dat de opbrengst aanzienlijk werd verbeterd door de voorbereiding van de elektroden, dat wil zeggen door ze in feite "dendritisch" te maken door elektro-oxidatie.
Wat ons ook verwijst naar dingen die zijn gezegd over het nauwe contact van waterstof met sterk gefragmenteerd nikkel (Piantelli, Rossi en alle anderen)

Van daaruit naar de terugkeer naar de oude ideeën om de verbrandingsefficiëntie van verbrandingsmotoren te verhogen door VOLDOENDE hoeveelheid HHO te injecteren, is er slechts één stap.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten