Total lobbyt op de Ripoublique-school!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Total lobbyt op de Ripoublique-school!




par Christophe » 04/10/13, 16:55

Is dat legaal?

Een oliemaatschappij die schaliegas promoot en belastingontduiking beoefent, heeft van de onderwijsautoriteiten toestemming gekregen om op scholen les te komen geven: een gangbare praktijk, zo blijkt uit Reporterre.

Lobbyen vindt niet alleen plaats in de wandelgangen van de ministeries, de Nationale Assemblee, de Brusselse Commissie of zelfs binnen het Elysée. Het is ook op scholen dat grote bedrijven erin slagen zichzelf te insinueren door leraren 'pedagogische hulpmiddelen' aan te bieden om hen te helpen het onderwijsprogramma te voltooien. Maar ze krijgen de steun van de autoriteiten van het Ministerie van Onderwijs, zoals blijkt uit het document dat we publiceren en naar ons sturen door een geschokte lezer – zelf docent – ​​op het adres planete (at) reporterre.net.

Dit is een brief die door de academisch directeur van de Academie van Bordeaux op briefpapier van de Franse Republiek is verzonden aan de hoofden van middelbare scholen en basisscholen binnen zijn jurisdictie. Hij nodigt hen uit om het bedrijf Total van harte welkom te heten, waarvan de "medewerkers" zullen kunnen tussenkomen in de lessen van 1u30.

Beeld

(...)


Suite: http://www.reporterre.net/spip.php?article4798

:schok: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Total lobbyt bij de Ripoublique-school!




par Hic » 04/10/13, 18:18

0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 04/10/13, 21:48

En dan?
Dat het legaal is, wil nog niet zeggen dat het moreel is!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Total lobbyt bij de Ripoublique-school!




par Christophe » 05/10/13, 09:44



Kunt u de passage citeren die betrekking heeft op deze zaak? Ik wil daar niet graven...

Toen ik jong was hoorde ik vaak 'geen politiek op school' (behalve bij Geschiedenis natuurlijk...)...dus als we industriële propaganda gaan tolereren...

:schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 273 gasten