In Zweden rijden we in biogas

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
razputin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/10/12, 16:24

In Zweden rijden we in biogas




par razputin » 30/11/12, 12:16

Deze week zag ik een ongebruikelijk rapport.
Om de stijging van de olieprijs en dus de brandstofprijs het hoofd te bieden, zouden de Zweden nieuwe energie hebben geïmplementeerd om zwart goud te vervangen.
Inderdaad, de Zweden zouden biogas hebben gemaakt, een gas waarmee je een ongelooflijke auto kunt besturen, toch? Bovendien kost het minder dan diesel of loodvrij.
Maar het meest ongebruikelijke is dat het biogas is ontworpen op basis waarvan?
Van onze uitwerpselen, tot slot die van de Zweden.
Dus iedereen is plas, toekomstige hernieuwbare energie in de wereld?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/11/12, 12:42

gas maken met m .... het werkt lang, maar het kost veel: het werkt nog beter met mest, gier of drijfmest van koe of varken

een ander voordeel: op de boerderijen zijn we zeker van pure ... pure ... in het gebruikte stadswater wordt de ... gemengd met allerlei producten die schadelijk zijn voor methanisatie: wasmiddel en vooral antibioticum

in een boerderij waar methanisatie plaatsvindt, moet je dieren opzij zetten die antibiotica nodig hebben, anders breekt het de methanisator af

geen illusie ofwel uitwerpselen bevatten geen enorme energie: groenafval bevat 2 of 3 keer meer, maar het gaat goed samen: groenafval alleen methaniseert niet goed: gemengd met uitwerpselen is veel beter
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mathew
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/05/11, 12:04
Plaats: Västerås, Zweden




par Mathew » 30/11/12, 17:30

Razputin, doe niet de moeite om de voorwaardelijke in je zin te gebruiken. Het heden is aangepast 8)
Hier rijden stadsbussen op biogas dat afkomstig is van de anaërobe vertering van etensresten, plantaardig afval, graanresten (tarwestelen ...), afvalwater (shit, wat), afvalbakken van organisch afval particulieren.

In Stockholm worden alle rioleringen verzameld om de inhoud te verbeteren, in plaats van het dwaas te behandelen zoals we dat in Frankrijk doen.

Voor wie wil rekenen: 1 ton vast afval levert 1 m3 biogas op 55% methaan (volume) De resterende 45% is CO2.
Een bus rijdt 360 dagen per jaar, legt 500 km per dag af en verbruikt het equivalent van 22 liter benzine per 100 km, een liter benzine heeft een PCI van 10.8kWh, het gas is gecomprimeerd tot 80 bar, wat zou de grootte moeten zijn van de tank?
Ik weet dat je kunt berekenen, het is om je het soort oefeningen te laten zien dat ik vorig jaar tijdens mijn licentie in hernieuwbare energie in Ierland had. Ik bespaar je de economische kant van het ding.

Een conditio sine qua non van dit systeem is
* sorteren van afval en plannen op stads- of regionale schaal: opzetten van een methanisator in plaats van een zuiveringsinstallatie
* openbare informatie, openbare vertoning (op elke bus staat grofweg geschreven: ik rijd biogas)
* verberg de faciliteiten niet (het buslaadcentrum ligt op 500 meter van het stadscentrum en is zichtbaar vanaf de weg)
* een ecologische visie op lange termijn.
Op deze manier zijn er hier ook veel warmtenetten die werken aan biomassa. Omgekeerd, wanneer we een nieuwe wijk of een nieuwe stad in Frankrijk bouwen, geven we de voorkeur aan elektrische verwarming.
* Bijgevolg wint de provincie Västmanlands vandaag 60% van al haar organisch afval terug om het om te zetten in biogas. Meer info over www.remowe.eu

Terug naar gas: als het gas voor 98% uit methaan is gezuiverd, kan het door een compressorstation in het netwerk worden geïnjecteerd.

Als het afval eenmaal is behandeld, zijn de vluchtige materialen verdwenen, er zijn alleen componenten die op elk moment van het jaar direct op de velden kunnen worden verspreid. Er zijn geen slechte geuren die we soms op het platteland hebben.

Ja, in Frankrijk is er veel vertraging.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten