De Fransen en energie: dat zijn er twee ... tenminste ...

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

De Fransen en energie: dat zijn er twee ... tenminste ...




par Christophe » 30/11/11, 03:16

Hier is een mooie verzameling idioten ... volgens een Franse peiling ...

Vetgedrukt "het ergste"! In het rood, de beste ...

Elektriciteit is te duur maar blijft de nummer 1 verwarmingsbron in Frankrijk

PARIJS - Meer dan 60% van de Fransen vindt elektriciteit te duur om te verwarmen, maar voor 45% blijft het de veiligste modus, volgens een onderzoek van de milieuvereniging Via sèva met de steun van de Environment and Energy Management Agency (Ademe).

Gas trekt 43% van de ondervraagde mensen aan vanwege de prijs, maar deze energiebron voor verwarming is eng met 40%, volgens de woensdag vrijgegeven enquête.

Hoewel ze kritiek hebben op de hoge prijs van hun verwarming, kan bijna een derde van de Fransen het bedrag van hun rekening niet opgeven en bijna een op de twee respondenten weet niet dat de energieprijzen tussen augustus 12 en augustus 2010 met 2011% zijn gestegen volgens cijfers van INSEE.

Voor de toekomst zijn de Fransen grotendeels voor zonne-energie (78%) boven aardwarmte (54%) en terugwinning van afval voor warmte (49%).

Aan de andere kant weten zeven op de tien Fransen niet wat het is als ze naar warmtenetten worden gevraagd. Het is waar dat deze verwarmingsmethode, die lijkt op centrale verwarming op de schaal van een stad, momenteel slechts 6% van de bevolking aangaat, vergeleken met meer dan 50% in de Scandinavische landen.

Deze verwarmingsnetten gebruiken hernieuwbare energiebronnen (geothermische energie, terugwinning van afval, hout), die 31% van de gebruikte energiemix vertegenwoordigen. Het kabinet wil dit aandeel in 50 verhogen tot 2020%.

De voormalige minister van Ecologie Jean-Louis Borloo had hem ten doel gesteld om tegen 6 het equivalent van 2020 miljoen huishoudens te voorzien van warmtenetten, tegen 2 miljoen momenteel.

Het onderzoek werd uitgevoerd door het MV2-instituut voor de Via sèva-vereniging met de steun van Ademe tussen 17 en 31 oktober 2011 met een representatieve steekproef van 1.000 mensen in stedelijke gebieden met meer dan 30.000 inwoners.

De vereniging Via sèva zet zich in voor hernieuwbare energiebronnen.

(© AFP / 29 november 2011 15:43 uur)


Bron: http://www.romandie.com/news/n/_L_elect ... 111511.asp
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/11/11, 09:37

Christopher zei:

Hoewel ze kritiek hebben op de hoge prijs van hun verwarming, kan bijna een derde van de Fransen het bedrag van hun rekening niet opgeven


Ik praat vaak met mijn klanten over energiebesparing: dit is absoluut waar. En ze negeren bijvoorbeeld ook de prijs van water: ze zeggen dat die constant stijgt, maar negeren dat ze nu een zuiveringsbelasting betalen van 1,54 € / m³ (Wallonië), dat is 3,89 / m³
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/11/11, 11:15

Om op het water te stuiteren.

De SWE (Société Wallonne des Eaux) smeert goed: + 10% voor water tussen 2010 en 2011 ... en 4 € / m3 terwijl het een van de regio's in Europa is met de meeste drinkwaterbronnen. .dat is nogal beschamend!

Als gas of elektriciteit in Frankrijk met 2% toeneemt, praten we erover met het nieuws (alsof het overigens een schandaal is ...) ... als het water in België met 10% toeneemt: we zeggen niets ... .

Het zou nog steeds nodig zijn om het juiste midden te vinden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/11/11, 11:59

Het was inderdaad erg verraderlijk: rond 1986 betaalde ik 150 euro voor water (geïndexeerd, het vertegenwoordigt 256 euro.

Vorig jaar: 450 euro.

Maar in feite is het deze zuiveringsbelasting van 1,54 / m³ vanaf de 30 ste m³ die alles weegt.

en het meest komische : Mrgreen: is dat nu ik regenwater voor het toilet gebruik, ik deze belasting nauwelijks meer betaal
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De Fransen en energie: dat zijn er twee ... tenminste ...




par Did67 » 30/11/11, 13:01

Christophe schreef:Hier is een mooie verzameling idioten ... volgens een Franse peiling ...


Mensen lezen niet genoeg econologie, wat denk je!

U begrijpt dat Besson ze kan laten slikken zonder terug te deinzen dat als er een risico is dat ze deze winter geen overspanning krijgen, dit komt door de sluiting van kerncentrales in Duitsland ... En 80% van de mensen gelooft het ... Het is zo logisch!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1

Re: De Fransen en energie: dat zijn er twee ... tenminste ...




par sherkanner » 30/11/11, 14:01

Did67 schreef:Mensen lezen niet


Je kunt daar stoppen, denk ik : Mrgreen:
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/11/11, 19:57

Nee, de Fransen lezen goed ... maar veel trivia ...

Het bewijs, 2 echt "interessante" onderwerpen in de Top 10 onderzoeken 2011:

Beeld

Ik laat je raden welke ...

De rest is hier, gala ...

Grappig 2011 is nog niet klaar dat het klassement al uit is ... Mogelijk dat Iran in december een goede score haalt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 01/12/11, 12:23

: Cheesy: OM - PSG natuurlijk
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 07/12/12, 19:49

Statistieken voor het FRANKRIJK :

Beeld

Beeld

bron: http://www.statistiques.developpement-d ... re2012.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 07/12/12, 20:04

Dus als ik het goed lees, zien we een lichte daling van het bruto energieverbruik.
Ter correlatie denk ik aan de afname van de groei van het land.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten