De nucleaire risico's in Frankrijk door Greenpeace ... eng!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20

De nucleaire risico's in Frankrijk door Greenpeace ... eng!




par kumkat » 28/11/11, 10:03

Klik op, voert u uw afdeling nummer, post en bidden ...

http://www.greenpeace.fr/nucleaire/ppi/
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/11/11, 11:25

De waanzin van de Fransen, die al 60 jaar nucleair bezig zijn, die geloven dat het onmogelijk is om deze waanzin niet voort te zetten, terwijl ze al 60 jaar veel geluk hebben gehad dat ze geen Fukushima-Tsjernobyl in Frankrijk hebben gehad, een hele regio die eeuwenlang is geëvacueerd, leeggemaakt en gesteriliseerd.

Ze vergeten het herhaal dat deze gebieden zullen worden geëvacueerd, ontdaan van hun bevolking, eeuwenlang onbebouwbaar, na overmatige vervuiling willekeurige luipaardvorm, helemaal niet rond!!!

Ze hebben er niet van gehoord www.dlsc.ca voor altijd de elektrische verwarming vervangen zonder vervuiling of niet!!
Spijtig!!

Ze hebben nog nooit gehoord van de mogelijkheid om zonnewarmte ondergronds op te slaan bij 300°C, zoals een vulkaan doet, om deze energie van dag tot nacht, van zomer tot winter vast te houden, en hebben met een thermische zonne-energiecentrale, continue energieproductie 24 uur per dag, ook tijdens bewolkte periodes, goedkoop in opslag!!! (te patenteren)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/11/11, 11:38

Interessant maar zo pessimistisch...

De schatting van de bevolking op 300 km lijkt me wat overdreven, niet?

Neem het centrale Paluel in de 76, dat geeft 57.8 miljoen inwoners op 300 km? :schok:

Het is fijn om Parijs en Brussel in de buurt te hebben, dat lijkt me veel. Heb ik het fout?

Wat betekent PPI-zone?
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 28/11/11, 12:13

Ongeacht het precieze aantal, het idee om zich te verspreiden is dat niemand veilig is voor straling als het ontploft, ongeacht waar je woont in Frankrijk...
We bevinden ons allemaal binnen een straal van 100 tot 300 km van een kerncentrale met het risico een fukushima- of Tsjernobil-situatie te zien gebeuren, punt uit.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/11/11, 12:22

Als precies, integendeel, ik denk dat het ertoe doet.

Liegen door de bevolking te overdrijven zegt veel over de andere cijfers die ze kunnen bekendmaken en hun methoden... en het brengt Greenpeace als geheel in diskrediet!!

In Chooz zou het 80 miljoen zijn??? We tellen koeien en konijnen mee???

Dan ben ik het misschien die slecht is in aardrijkskunde?

: Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/11/11, 12:27

met het risico een fukushima- of chernobil-situatie te zien gebeuren, punt uit.

risico waarvan het zeker is dat het zich vroeg of laat onvermijdelijk voordoet omdat wij mensen niet eeuwig onfeilbaar zijn, we zijn geen onfeilbare supermensen, zoals goden, zoals onze leiders ons willen laten geloven, zeggend dat we het verleden moeten voortzetten, terwijl we in deze 60 jaar verschillende keren dicht bij rampen zijn gekomen!!

Deze redenering is nooit geschreven, zelfs niet door ecologen, hoewel het de basis is van waarschijnlijkheden.
En de echte ongelukken in Fuushima-Tsjernobyl bewijzen dat deze kans niet te verwaarlozen is, zoals ons al 60 jaar is voorgelogen!!

Het is hetzelfde dat we niet onfeilbaar zijn om te ontsnappen aan een auto-ongeluk op de weg, zelfs niet door hypervoorzichtig te zijn!!!
Voor kernenergie willen ze ons laten geloven dat dit nooit zal gebeuren!!
Dernière édition par dedeleco de 28 / 11 / 11, 12: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16125
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240




par Remundo » 28/11/11, 12:29

Christophe schreef:Wat betekent PPI-zone?

Specifiek interventieplan.

Hier waken in het blauw geklede heren over in het wit geklede heren, die ofwel jodium verstrekken of piepers dragen. : Cheesy:
Dernière édition par Remundo de 28 / 11 / 11, 12: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 28/11/11, 12:29

Als we toe te voegen aan de IDF België (vol?) En Duitsland (Bohn?) Het moet serieus coderen ...
Voor Cattenom Moselle is idem 80 ... miljoen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16125
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240




par Remundo » 28/11/11, 12:32

het lijkt erop dat de minst verveelde afdeling Cantal is. Het is een aangename afdeling, hoewel een beetje koud in de winter.

Zonder Finistère te vergeten, een beetje vochtig... :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/11/11, 12:39

Nou, ik weet het niet... laten we schatten:

De IDF zit in de 10 miljoen toch?
België is 11 M
Heel Nederland (het is niet helemaal binnen 300km) 17 M

+ ongeveer 20 grote steden met 500 inwoners, d.w.z. 000 miljoen meer...
(waarschijnlijk minder in het echte leven)

Daar zitten we op 50 miljoen... door de andere populaties toe te voegen, zie ik niet dat het boven de 60 miljoen begint te komen?

Totaal Frankrijk is 65 miljoen!

Maar zoals gezegd: ik ben ook geen maat in geo...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 360-gasten