De herkomst van de olie: abiotische of biologisch?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

De herkomst van de olie: abiotische of biologisch?




par lejustemilieu » 13/11/11, 06:32

Hallo,
Ik heb lang twijfels over de theorie van de geboorte van olie, die spreekt van transformatie van planten en dieren.
De Russen hebben een andere verklaring, waar ze misbruik van maken.
Bedankt DD voor de link waarin ik dit artikel heb gevonden.
http://www.mondialisation.ca/index.php? ... a&aid=7016
In 1956 presenteerde professor Vladimir Porfir'yev hun conclusies: "Ruwe olie en aardgas hebben geen intrinsieke relatie met biologische materie aan de oppervlakte van de aarde. Dit zijn primitieve materialen die zijn voortgekomen uit de diepte van de afgrond. Sovjet-geologen hadden de orthodoxie van de westerse geologie geschud. Ze noemden hun theorie van de oorsprong van olie "abiotische theorie", dat wil zeggen niet-biologisch, om het te onderscheiden van de westerse theorie over biologische oorsprong.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 13/11/11, 10:53

Zeer interessant artikel. Ik had al van deze theorie gehoord, maar met veel minder details. Het is waar dat dit een beleid voor de minst agressieve VS zal verklaren.
Om compleet te zijn, moeten we hieraan toevoegen dat ik denk dat een andere theorie (niet onverenigbaar met die van de Russen) het gebruik van specifieke bacteriën voor de productie van olie mogelijk maakt. Een zekere Dr. Legrait zou geslaagd zijn tijdens werkzaamheden in Tunesië. Als het geluk het zou hebben, grote zwarte stroom op het ding. Het maakt meer handel om ons agrobrandstoffen en andere kerels te verkopen, hoe langer de productielijn, hoe meer mensen op onze rug mesten.
In ieder geval zullen industrieën die zijn gebaseerd op de exploitatie van fossiele brandstoffen binnenkort dezelfde kwalificatie verdienen.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/11/11, 11:09

De Russen zijn ervan overtuigd dat de aarde is gevuld met methaan (zoals Titan) en olie en zij zullen het ons bewijzen door gas en olie voor altijd af te leveren zonder piekolie!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/11/11, 11:15

DD, de Russen zijn niet in tegenspraak met de piekolie of het gas, ze zeggen dat de réseves veel groter zijn dan we denken ...
We kalmeren alsjeblieft :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 13/11/11, 11:54

Wat is in elk geval de belangrijkste vraag?
A) de hoeveelheden gas of olie die kunnen worden geëxtraheerd?
(B) de hoeveelheden gas of olie die kunnen worden verbrand voordat ze zijn gestikt?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De oorsprong van olie




par moinsdewatt » 13/11/11, 12:18

lejustemilieu schreef:Hallo,
Ik heb lang twijfels over de theorie van de geboorte van olie, die spreekt van transformatie van planten en dieren.
De Russen hebben een andere verklaring, waar ze misbruik van maken.
Bedankt DD voor de link waarin ik dit artikel heb gevonden.
http://www.mondialisation.ca/index.php? ... a&aid=7016
In 1956 presenteerde professor Vladimir Porfir'yev hun conclusies: "Ruwe olie en aardgas hebben geen intrinsieke relatie met biologische materie aan de oppervlakte van de aarde. Dit zijn primitieve materialen die zijn voortgekomen uit de diepte van de afgrond. Sovjet-geologen hadden de orthodoxie van de westerse geologie geschud. Ze noemden hun theorie van de oorsprong van olie "abiotische theorie", dat wil zeggen niet-biologisch, om het te onderscheiden van de westerse theorie over biologische oorsprong.


Dit verhaal is grote bullshit.

En dan zien de Russen er niet zo sterk uit om overal ter wereld olie te vinden, ondanks deze rokerige theorieën.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/11/11, 12:50

Gezien het methaan op Titan en in het zonnestelsel, vrees ik dat dit een realiteit is, de aarde vol methaan, koolstof, met chlatataten op de bodem van de oceanen die zich kunnen vermenigvuldigen met 10 atmosferisch CO2 want er zijn 56 miljoenen jaren, !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 13/11/11, 13:25

Sovjet-geologen hadden de orthodoxie van de westerse geologie geschud. Ze noemden hun theorie over de oorsprong van olie "abiotische theorie"

Nog steeds een enorme Lysenko-achtige humbug, vind anti-bourgeois of antiwesterse theorieën.
Sporen van het mariene leven zijn overvloedig aanwezig op de oliemaatschappijen.
Op een dag zal er meer zijn, het kost miljoenen jaren voor zijn training.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 13/11/11, 19:45

dedeleco schreef: ...... met de chlatarates op de bodem van de oceanen ...!


de methaan chlatatatas worden heel goed verklaard door theorieën die niets te maken hebben met de ongefundeerde speculatie van de Russen.

Er is inderdaad '' vol '' methaan in deze vorm, maar voor nu zijn de hersteltechnieken nog onbekend.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/11/11, 20:48

Nogmaals, zekerheden die naar objectieve feiten moeten kijken om zeer sterke twijfels te laten !!

Waar komt methaan uit chlataraten vandaan, vooral op zeer grote diepte, die zeer reëel en niet theoretisch zijn ????
Hun hoeveelheid is enorm, zelfs als ze moeilijk te herstellen en zeer gevaarlijk is, als we een beetje opwarmen op de bodem van de oceanen, want er is 56 miljoen jaar, CO2 vermenigvuldigd met 10 en veel warmer !!!
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 229 gasten