Barentsz-zee: eerste verkenningen olie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Barentsz-zee: eerste verkenningen olie




par freddau » 27/06/11, 11:51

Barentszzee: de eerste olie-exploraties zijn begonnen

Het nieuwe olie Eldorado? De eerste exploratieboringen voor de kust van Finnmark in de Barentszzee zijn gestart. Het Noorse bedrijf North Energy is net begonnen met werken aan de Norvarg-zone, beheerd door Total. Dit is de eerste van een reeks van drie putten die voor 2011 gepland staan. Direct daarna volgen Heilo en Zapffe. Een echte technische uitdaging voor boormachines, zowel wat betreft de diepte als het aantal verschillende te boren rotslagen. Het boren zal tot 4000 meter diep gaan, dat wil zeggen dat het honderd rotsen uit het Perm-tijdperk zal bereiken, die sedimenten van meer dan 250 miljoen jaar oud bevatten, ten tijde van Pangaea, het unieke continent. Door tot deze diepte te boren, kunnen ook alle sedimentaire lagen in het gebied, waarover momenteel alleen seismische gegevens beschikbaar zijn, beter worden geanalyseerd. Hoewel wetenschappers en geologen optimistisch zijn over het vinden van koolwaterstoffen in deze weinig bekende en onontdekte lagen, kunnen ze niet garanderen dat er genoeg zijn om commerciële volumes te garanderen. Het West Phoenix-platform, dat eind april in het gebied is geplaatst, zal tijdens de Arctische zomer honderd dagen lang boren. De werkzaamheden dienen daarom bij daglicht en in correcte weersomstandigheden plaats te vinden. Eind dit jaar moeten de eerste resultaten van de boring bekend zijn.


http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=116143
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 27/06/11, 12:06

Bedankt voor de info. Wij zullen nooit stoppen...

Diepzeeboringen, we kijken weer, een Mexicaanse olieramp? https://www.econologie.com/forums/louisiane- ... t9659.html
0 x
Addrelyn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 166
Inschrijving: 16/07/10, 11:28




par Addrelyn » 27/06/11, 15:12

Diepzeeboringen, we kijken weer, een Mexicaanse olieramp?


Het is exploratie, geen exploitatie. Geen risico op olielekkage. Als er olie is en ze besluiten het te exploiteren, daar aan de andere kant... Maar ach, Total investeert veel in de veiligheid van zijn boringen.

Bovendien is het voor schaliegas in Frankrijk hetzelfde, wat Total vandaag wil doen is exploratie, dus geen breuk of wat dan ook, alleen een gat om de geologie te zien en zeker te zijn van de aanwezigheid van gas. Als dat zo is en niemand wil dat Total het exploiteert, kunnen ze R&D starten om een ​​veiliger proces te vinden.

Maar zonder exploratie kunnen we niet zeker zijn van de aanwezigheid van gas en daarom doen we niets...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 27/06/11, 16:00

Addrelyn schreef:Maar zonder exploratie kunnen we niet zeker zijn van de aanwezigheid van gas en daarom doen we niets...


Nou heel goed, ze vervuilen mijn grondwater niet nog meer...
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 27/06/11, 16:46

we weten allemaal dat het meer opdroogt en dat we binnenkort niets meer zullen hebben, maar toch zoeken we naar manieren om nog meer en sneller te pompen :? :?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten