Kaart van radioactiviteit in Frankrijk (IRSN maatregelen)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Kaart van radioactiviteit in Frankrijk (IRSN maatregelen)




par Christophe » 25/03/11, 10:24

Aangezien veel mensen op zoek zijn naar de actuele kaart van radioactiviteitsmetingen in Frankrijk, is hier een bijgewerkt door IRSN:

http://www.irsn.fr/FR/Documents/france.htm

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 25/03/11, 11:09

Bedankt voor de kaart.
Integendeel:
Gemiddelde waarde 2010 +/- 30% het is bijna nutteloos...
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/03/11, 12:34

Uh ja en lees ook deze tirade van Criirad:

Woede en verontwaardiging – DEEL 1

Er zijn luchtverontreinigingscijfers
maar ze zijn in beslag genomen door de Staten!

De publicatie van gegevens van het CTBTO1-netwerk en van Noord-Amerikaanse nucleaire faciliteiten zou ons nauwkeurige informatie hebben gegeven over de niveaus van vervuiling in de lucht en ons in staat hebben gesteld om de risiconiveaus betrouwbaar te beoordelen lang voordat de massa's vervuilde lucht arriveren in Europa.

CRIIRAD lanceert een internationale oproep en nodigt burgers, verenigingen, wetenschappers, gekozen functionarissen ... uit alle landen uit om samen te mobiliseren om te eisen dat de resultaten met betrekking tot de besmetting
straling uit de lucht, verkregen met overheidsgeld, worden ter beschikking gesteld van het publiek EN DIENEN TER HAAR BESCHERMING.


https://www.econologie.info/share/partag ... k9ofLT.pdf
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 25/03/11, 15:44

Hallo,

Nou, ik ben het eens met CRIIRAD en ik ben het ermee eens!
Ik kan je vertellen dat deze kaart "erg" onvolledig is en dat de meest "interessante" "tags" zijn weggelaten.
Alleen de "koe" -tags worden beschreven. Dergelijke bakens zijn zo ongevoelig dat ze alleen detecteren wanneer het gevaar al aanwezig is!
Ik weet dit omdat ik (bescheiden) heb deelgenomen aan de ontwikkeling van een generatie bakens die betrouwbaar zijn en radioactieve anomalieën zijn al gedetecteerd (verbranding van naalden van radiologisch materiaal in Spanje) terwijl het "officiële" netwerk helemaal niets kon zien . Afstand tussen "officieel" baken en puntig baken ongeveer 2 km.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/03/11, 17:32

Ze meten niets totdat je ze kunt tegenspreken met je zakgeigerteller, zoals de mijne die niets ziet!!!

Anders meet niets of je een deeltje van een paar nano- of microgram plutonium of iets anders uit de reactorkern in je longen hebt gezogen, zolang het 20 tot 30 jaar later geen kanker veroorzaakt!!

Anders heeft reactor 3 vandaag een zeefbak!!!

Japan nadert Tsjernobyl, 30km rondom geëvacueerd!!.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 25/03/11, 18:38

nummer 3 is mox!

***
Ik observeer elke dag, om niet te zeggen onzin.

Op de irsn Orleans-kaart zijn er altijd 0,08 tot 0,09 microsievert/h
Maar met mijn waardeloze radex (zie mijn eerste maten hierboven),
geplaatst op de betonnen vensterbank, 2 m op het westen.

Op 22 maart had ik 0,15 tot 0,17
23 maart 0,2 om 00 uur en 15 om 0,26 uur
24 maart 0,23 tot 0,47 om 10 uur en 0,27 om 12 uur
25 maart 0,4 om 10 uur en 15 tot 0,6 om 0,64 uur

De ochtend is vrij koel maar door het in de handen te knijpen verandert de meting niet veel (naar beneden).
In de middag een zacht zonnetje

of het is de inbraak van het apparaat, of de batterijen die versleten zijn...

Ik herinner me dat het apparaat dat plat op het midden van de plaat van 9 wolfraam-thorium tig-elektroden van 2% is geplaatst, 6,4 microsievert aangeeft.

Misschien moet Dede, als hij nog fietst, zijn meter in de richting van de wind zetten en dan meer vastleggen.
Grapje, hè!
Zou moeten ervaren bij het raam van een rollende auto,
of voor je huis, door een ventilator voor het detectieapparaat te plaatsen?
Dernière édition par gegyx de 26 / 03 / 11, 01: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/03/11, 01:32

25 maart 0,4 om 10 uur en 15 tot 0,6 om 0,64 uur


lijkt me veel, want ik vind met mijn 15 jaar oude Voltcraft dosimeter en meer eerder 0,14 microsievert fluctuerend van 0,07 tot 0,19 onveranderd 15 jaar later iets meer dan de 0,08 tot 0,13 (le Vesinet) microsievert op de kaart in de Regio Parijs.
Metingen kunnen fluctueren afhankelijk van kosmische straling (hoogte), radon luchtstromen, (sterker op Puy de Dome of Aiguille du Midi of St Laurent des Eaux of Limousin graniet), etc.

Tenzij er een vrijgekomen radioactieve wolk is gepasseerd, Frans of Japans, omdat kerncentrales tritium en andere lozingen vrijgeven die geautoriseerd zijn en die hogere waarden op de kaart kunnen verklaren in de buurt van bepaalde energiecentrales die afwijken van de gemiddelde waarden, Saint Laurent wateren ?? ???!!

Je moet dan continu opnemen en kijken naar de releasesprongen??

Maar de buien van kosmische straling, soms enorm, kunnen dit verklaren.

Tot slot, door een goed fijn filter van de natte stofzuiger te nemen dat 10 tot 15 minuten buiten loopt, vangen we al het radioactieve stof op en moeten we dan een hoger niveau dicht bij dit filter hebben dat veel stof uit de omgevingslucht heeft verzameld. ..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Kaart van radioactiviteit in Frankrijk (IRSN-metingen)




par Christophe » 15/03/23, 07:23

Bouffon verwijdert de IRSN? Is dit weer een grap?

Emmanuel Macron legde persoonlijk de verdwijning van het Instituut voor Stralingsbescherming en Nucleaire Veiligheid op. (De geketende eend).

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten