Brief aan M Besson en NKM: nieuwe verbruiksmodus

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jf98
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/03/11, 10:52

Brief aan M Besson en NKM: nieuwe verbruiksmodus




par jf98 » 15/03/11, 09:07

Brief aan de heer Besson en zijn collega NKM,

Ik zag je terneergeslagen gezicht afgelopen vrijdag toen ik ons ​​vertelde dat er een klein radioactief lek had plaatsgevonden in de kerncentrale in Japan.

Deze ontevreden mijn was niet eerder het begin van een grote tragedie die nog zou komen, en omdat het nu veel moeilijker zal zijn om ons uw ideeën over schone kernenergie te verkopen, en uw lobby een grote klap zal krijgen!

Dus hier is wat ik u te bieden heb voor een schone oplossing.

Verbied voor alle nieuwe woningen elektrische verwarming en bied in plaats daarvan dit aan:

1 Versterkte isolatie, werkt bij lage temperaturen en thermische zonne-energie zoals op deze link: waarmee u 270 M2 kunt verwarmen met slechts 600 liter brandstof in plaats van 1700 liter / jaar

http://www.manumarguet.com/etcamarche/index.html

2 Ter vervanging van de 600 liter brandstof verbruikt het gebruik van een houtvergasser in combinatie met een warmtepomp slechts: (2,5 x600)/4 = 375 kg hout per jaar!

In dit voorbeeld kan namelijk 1 liter brandstof vervangen worden door 2.5 kg hout.
http://freeweb.deltha.hu/zastava.in.hu/wood-gas.htm

Als deze houtvergasser een motor aandrijft die de compressor van een lage temperatuur warmtepomp aandrijft (7-12°C bij koude bron en 28-35°C bij warme bron) zal de prestatiecoëfficiënt (COP) ongeveer 4 zijn.

Voor 1 kW mechanisch vermogen geleverd door de houtvergasser, zal het thermisch vermogen van de warmtepomp 4 kW zijn.

Dit vereist dat er te allen tijde een koudebron van 10-12°C aanwezig is.
Om dit te doen, gaat u eenvoudigweg 2 of 3 m diep de aarde in en haalt u deze energie uit het natuurlijke of kunstmatige grondwater dat u heeft gecreëerd.

Een spoel van enkele honderden meters zou voldoende moeten zijn met een opslagput voor de kunstmatige oplossing.

Dit voorbeeld, waarvan de berekeningen bij benadering zijn, geeft nog steeds een oplossing die het mogelijk maakt een huis van 100 M2 te verwarmen en sanitair warm water te produceren voor minder dan 150 kg hout per jaar!

In het geval van een individuele woning moeten deze verbruiken zeker worden verhoogd, omdat deze niet als brandstof kunnen worden beheerd, maar voor collectieve woningen zijn deze verhoudingen zeker mogelijk!

Stel je eens voor wat we kunnen besparen voor een ecowijk van 100 woningen!
En waarom zou je bij deze houtvergasser in een collectieve woonsituatie niet aan warmtekrachtkoppeling doen, dat wil zeggen je eigen elektriciteit opwekken! (Zoals in de stad Vauban in Freiburg, Duitsland)

Uiteraard levert dit niet veel inkomsten op voor de staat en grote industriële groepen, die er de voorkeur aan geven ons windturbines door te verkopen die 2 tot 4 maanden per jaar zullen draaien en die zullen moeten worden aangevuld met aardgascentrales! (G-FS--Z).
En stel je dan deze ecodistricten voor waar we ons met de fiets verplaatsen, geen behoefte aan een tweede auto, het is niet goed voor onze nationale fabrikant, noch voor T - - - - L!

Het is een hele consumptiefilosofie die we moeten veranderen!

Waarom niet doen zoals in München, en 2000 ha reserveren zodat het water dat uit het grondwater wordt opgevangen niet vervuild is, zodat we leidingwater kunnen drinken in plaats van gedwongen te worden “mineraal” water te drinken? » crist van lage kwaliteit....., zoals als er niet genoeg plastic afval was.

Maar je denkt er niet over na, het houdt de economie draaiende!! (belastingen en DAN-winsten...)

Waarom we in Bretagne met 60 ha land 4 landarbeiders kunnen ondersteunen, terwijl ze dat in Beauce met 250 ha niet kunnen doen!
http://www.lafermedesgrandspres.com/motivation.html

Dit stimuleert de economie en belastingen (meststoffen, pesticiden, materialen).

En stel je dan voor dat deze kleine producenten hun producten rechtstreeks zouden verkopen, dan zou dit minder belastingen opleveren voor de staat en minder voor deze grote agro-industriële groepen die waarschijnlijk onze verkiezingen zullen subsidiëren!

Deze boerderij van 60 ha zou echter zelfs elektriciteit kunnen produceren en terugsturen naar het netwerk dankzij de productie van methaan. (enkele duizenden installaties in Duitsland, enkele in Frankrijk)

Dit zou de verwoestijning van ons platteland voorkomen en de sociale banden herstellen.

Maar je denkt er niet over na, minder mensen dringen de buitenwijken binnen, het is een dalende prijs per M2 en daarom minder belastingen en winsten voor hetzelfde!!

Als polytechnicus zou je dit toch moeten kunnen begrijpen?

In sommige landen is er een revolutie tegen de corruptie, maar in Frankrijk zou een revolutie tegen de lobby's zeer noodzakelijk zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/03/11, 09:12

Ah heel goed, ik zie dat we sneller waren dan ik!

Is het van jou? Ik was ook van plan een artikel te schrijven... over de algemene analyse van de situatie...

Ik ben het volledig met je eens wat evolutie en revolutie betreft :)

ps: Ik heb nog steeds twijfels over je energieschattingen... we kunnen het later opnieuw bespreken als je wilt. Dit zou uiteraard gelden in een zogenaamd passiefhuis... maar verder...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/03/11, 14:18

In deze brief ontbreekt de Canadese bronoplossing die zonnewarmte in de zomer opslaat om de winter te verwarmen, wat werkt:

http://www.dlsc.ca/DLSC_Brochure_f.pdf
http://www.dlsc.ca/borehole.htm

Creëer grote Canadese bronnen in de PACA-regio die zomerse zonnewarmte ondergronds opslaan voor verwarming in de winter, veel gemakkelijker in de PACA-regio dan in Canada op 1000 meter hoogte, veel kouder en verder naar het noorden!!

De winstgevendheid is zeker omdat deze eeuwigdurend is, zonder de minste vervuiling. in tegenstelling tot kerncentrales PAC's en houtketels!!

Verdomd, het is moeilijk om gezond verstand in de hersenen van mensen te krijgen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 15/03/11, 15:21

Ook de verplichte hoogteproef van 200 meter op de fiets ontbreekt...

Voor mij....Wat vooral ontbreekt is een geboorteregeling van 1 kind voor 10 vrouwen...Met systematische vermindering van het overschot...
En een voucher voor 1000 liter gratis diesel bij elke vasectomie

: Cheesy:

Zolang je maar actie onderneemt...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 15/03/11, 16:08

Ondanks wat je op het eerste gezicht zou denken (in de eerste plaats mezelf) met betrekking tot de impact van elektrische verwarming, lijkt het erop dat dit niet zozeer verantwoordelijk is voor alle kwalen.
elektrische verwarming vertegenwoordigt ongeveer 10% van het Franse elektriciteitsverbruik. niet zo groot.
bovendien zou het andere argument dat consumptiepieken zouden leiden tot een scherpe toename van CO2 als gevolg van thermische centrales ook onjuist zijn. zien hier
mediteren.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/03/11, 16:16

Het probleem komt niet voort uit de vector (elektriciteit), maar uit de productiewijze ervan (kernwapens, gas, enz.).
Het is mogelijk om op korte termijn 100% elektriciteit te produceren met hernieuwbare energiebronnen (nee, is dat waar?).
Wat ontbreekt is innovatie, en surtout een zekere politieke eerlijkheid tegenover het risico dat onze samenleving loopt.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/03/11, 18:56

Dirk Pitt en Macro zouden een verblijf in de energiecentrale van Fukushima moeten maken om de Japanse reddingswerkers te helpen die lijden en als bonus gesteriliseerd, ze zouden de vasectomie van Macro niet nodig hebben!!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 15/03/11, 18:57

dedeleco schreef:Dirk Pitt en Macro zouden een verblijf in de energiecentrale van Fukushima moeten maken om de Japanse reddingswerkers te helpen die lijden en als bonus gesteriliseerd, ze zouden de vasectomie van Macro niet nodig hebben!!


ga er zelf heen!
Je doet bij de Nuk je lampen aan, net als iedereen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 16/03/11, 09:04

Geen speciaal pedaal op een Gégènne om uw pc van stroom te voorzien...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/03/11, 10:02

Macro schreef:...Voor mij....Wat vooral ontbreekt is een regeling van geboorten tot 1 kind voor 10 vrouwen...Met systematische slachting van het overschot...

Het systematisch afslachten van het overschot zou een hoop rommel opleveren! Heb je ooit een renderstation bezocht?

Nee, ik stel voor om kannibalisme te legaliseren omdat het de enige oplossing is om alle problemen op te lossen, te beginnen met overbevolking en honger in de wereld!

: Lol:

ML
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten