Flexblauw, nucleair minicentrum

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6

Flexblauw, nucleair minicentrum




par cortejuan » 21/01/11, 19:47

Bonsoir,

als je het onderwerp al hebt besproken, vergeet dan mijn bericht, maar ik vraag me af of dit voorstel hier zichtbaar is:

http://www.lepost.fr/article/2011/01/21/2378346_flexblue-mini-centrale-nucleaire-pres-de-chez-vous.html

Ongeacht hoe goed of slecht hij is, ik vraag me af wat de technologie is: is het een Stirlingmotor? De oceaan is een ideale koudwaterreserve.

Wat en uw mening over het project?

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/01/11, 20:02

Leuke video, prachtige muziek, er ontbreekt meer dan dolfijnen! : Lol:
Het concept van mini-kerncentrales aan boord van schepen is niet nieuw; de Russen denken er al lang over na.

Deze pseudo-innovatie van een onderwaterkerncentrale (in feite een stationaire onderzeeër) is echter zielig.
Waar zit daar de duurzame oplossing?
Waar gaat het afval naartoe? en het terroristische, ecologische risico?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 21/01/11, 20:30

Bonsoir,

Ik bewonder altijd de menselijke verbeeldingskracht, we hebben de planeet geruïneerd, maar als het om de oceanen gaat, zijn er nog steeds mogelijkheden...

Maar wat heeft het voor zin als het niet de mogelijkheid was om te profiteren van de thermische put van de oceanen en het probleem op te lossen van mensen die vijandig staan ​​tegenover de charme van onze prachtige elektriciteitscentrales op het land...


Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/01/11, 20:43

cortejuan schreef:Bonsoir,

Maar wat heeft het voor zin als het niet de mogelijkheid was om te profiteren van de thermische put van de oceanen en het probleem op te lossen van mensen die vijandig staan ​​tegenover de charme van onze prachtige elektriciteitscentrales op het land...

Hartelijk


Uiteraard geen!
Al was het maar om het gevaar van kernenergie voor ieders ogen te verbergen.
In de praktijk levert een dergelijk apparaat veel meer problemen op dan het oplost.

NB: Ik heb zojuist de nieuwe (des)informatieadvertentie van Areva gezien (het energie-epos!!!), ik weet niet of ik erom moet lachen of moet overgeven!
De laatste scène van de video vat het Franse pseudo-ecologische beleid absoluut samen: windturbines en een paar zonnepanelen om mensen kernenergie (die driekwart van onze energie levert) te laten ‘vergeten’.
Slaap zacht Frans Frans!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 21/01/11, 21:40

Bonsoir,

ja, de advertentie is behoorlijk indrukwekkend, ik heb hem getimed, het zou binnen ongeveer 30 seconden moeten zijn. Voor de prijs van de tweede zorgt dat voor vrij dure advertenties.


meer
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten