GP: kwaliteit van het water!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
hubertm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 03/09/08, 12:08
Plaats: Israël

GP: kwaliteit van het water!




par hubertm » 09/12/08, 14:20

Hallo,
Nadat we er eindelijk in geslaagd zijn om alle nodige informatie te verzamelen (met dank aan alle actieve deelnemers van deze site en aan Quanthomme voor de contacten) voor de constructie van onze eigen "kit", is deze klaar voor montage (op een Case 135). Bubbler (22 liter) + 2 reactoren.
Bewerken binnen een week, maar hier is al een andere vraag:
Ik denk dat ik er velen heb teruggetrokken forums dat het de voorkeur verdient, zelfs essentieel, om het een beetje aan te zuren (zie Andre en zijn lepel azijn per 5 liter water) om een ​​PH dicht bij 6 te hebben (ik verwijs daarom naar Juliens theorie over ionisatie). Maar mijn vraag is de volgende: kraanwater staat op +/- 7.8 PH maar is erg hard! en dat maakt ons bang! Hier in Israël regent het helaas niet genoeg (dus geen regenwater het hele jaar door beschikbaar).
Je kunt je afvragen of calgon een oplossing zou zijn; Dit lost ons het probleem van kalksteen op en het verlaagt de PH van 1 naar 6,8 (een beetje azijn toevoegen zou voldoende moeten zijn). Het probleem is dat ik in het diagram van Andre en Christophe las dat de kalksteen zou functioneren om de staaf van de reactor te isoleren ????
kortom, als iemand een mening heeft over het onderwerp, calgon, niet calgon, kalksteen, geen kalksteen ... dat zou leuk zijn
merci
hubert
Als er geen mening is, gaan we toch door :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 09/12/08, 14:35

Hallo,
in bubbler weet ik er niets van, maar in water toch een beetje.
Calgon, polyfosfaten en "magnetische weekmakers" hebben allemaal dezelfde eigenschap, ze voorkomen dat kalk bezinkt. Met hetzelfde probleem werken ze niet boven 60 ° C.
De enige manier om kalkaanslag te verwijderen is de echte waterontharder met zout. In het voorbijgaan verlaagt de ontharder de ph van het water.
Als het je kan helpen
Swift
0 x
hubertm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 03/09/08, 12:08
Plaats: Israël

Huisarts: Waterkwaliteit




par hubertm » 09/12/08, 15:48

Snel,
Allereerst hartelijk dank! Dit is erg praktische informatie.
Het water in de bubbler zal feitelijk + 60 graden zijn.
Wat betreft de waterontharder, dat zou "logistieke" problemen opleveren, maar ach, als je geen keus hebt ...
Het blijft om de balans te maken tussen de mogelijke problemen als gevolg van schaalvergroting (dit zou logischerwijs snel de ruimte van 1 mm in de reactor moeten blokkeren!) En de nuttige rol (essentieel?) In het isoleren van de staaf van de reactor ???
V Heeft iemand hier een mening over?
dank u
0 x
hubertm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 03/09/08, 12:08
Plaats: Israël

Huisarts: Waterkwaliteit




par hubertm » 09/12/08, 16:14

Ik specificeer als ik zeg dat er hier geen regenwater is, dan verwijs ik naar een oude post uit forum waarin wordt gesproken over het belang van water:

Andre schreef:Dag
Gilgamesj schreef:Dit is een zeer goed en zeer plausibele verklaring André. Wat is het water om vervolgens worden gebruikt. Is er een verband met de elektrische isolatie van de stang de afgifte van breuk en oxidatie van de steel ??


slootwater, regenwater, gesmolten sneeuw, water, aarde
Wanneer een bubbler is actief voor een jaar is er eigenlijk wat het nodig heeft. Het werkt het beste wanneer er bijna geen water.
Toen Bullhead in zijn stront. Wanneer verdampt een 100 liter water, op de bodem daar bouwt iets malgrés mijn bubbler is volledig in koper, ik zal niet drinken wat er aan de onderkant
Ook dit maakt gebruik van de verbeterde tijd als een acht (rest waarom?)
lang ik dacht dat was stoom gedestilleerd water zeer zuiver .. erreure een kijkje op de kleur van de uitlaat leidingen en reactor passeert meer dan water in.
Het is ook een van de redenen waarom ik persité met een carburateur om het water intergralité en alles krijgen in het ..
Ik heb lang gedacht dat het water het was iets puur en universeel .. we hebben verwaarloosd klein impurtés en hun invloed op stoom
De boer zeker niet de Perrier zet in zijn bubbler ...
de stang zodra deze warm wordt bedekt met een bekleding zoals een vernis dit neer op een van temperatuurstijging en een beter rendement.


Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/12/08, 16:45

Het is vooral de pH die de resultaten beïnvloedt.

Schroom niet om een ​​beetje azijn in uw water te doen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 10/12/08, 00:51

Bonsoir,
Heeft u "logistieke problemen" voor het plaatsen van een ontharder, dan is er een oplossing.
De kalksteen slaat (bijna) geheel neer bij + 63 ° C. Het is daarom noodzakelijk om het water eerst in een pan te koken, de kalksteen zal dan in vaste vorm (korst) op de bodem van de pan teruggevonden worden.
Het valt nog te bezien hoeveel water er nodig is ...
Afgezien van het watergedeelte, kan ik je niet helpen.
Swift
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/12/08, 08:56

Normaal gesproken is het in uw land heet.
Er zijn dus airconditioners (om de huizen te koelen)
Aan de uitlaat van de airconditioning stroomt gedemineraliseerd water ...
Dit is een goede bron van kalkvrij water :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
hubertm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 03/09/08, 12:08
Plaats: Israël




par hubertm » 21/12/08, 16:59

swift2540 schreef:Bonsoir,
Heeft u "logistieke problemen" voor het plaatsen van een ontharder, dan is er een oplossing.
De kalksteen slaat (bijna) geheel neer bij + 63 ° C. Het is daarom noodzakelijk om het water eerst in een pan te koken, de kalksteen zal dan in vaste vorm (korst) op de bodem van de pan teruggevonden worden.
Het valt nog te bezien hoeveel water er nodig is ...
Afgezien van het watergedeelte, kan ik je niet helpen.
Swift

Goedenavond!
Sorry dat ik net het bericht heb gelezen.
Dankjewel. Als het systeem goed genoeg werkt, wordt het op grotere schaal geïnstalleerd en is de benodigde hoeveelheid water te groot.
Voorlopig gebruiken we stromend water, met al deze mogelijke fouten, en concentreren we ons op de ph.
Overigens zijn er hier foto's van de montage: https://www.econologie.com/forums/dopage-a-l ... t6768.html
0 x
hubertm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 03/09/08, 12:08
Plaats: Israël




par hubertm » 21/12/08, 17:01

lejustemilieu schreef:Normaal gesproken is het in uw land heet.
Er zijn dus airconditioners (om de huizen te koelen)
Aan de uitlaat van de airconditioning stroomt gedemineraliseerd water ...
Dit is een goede bron van kalkvrij water :D


Bedankt voor het advies! Ik moest erover nadenken. Ik weet niet of ik het voor doping kan gebruiken, maar er is een kwestie van "graven" : Idee: Vanuit het oogpunt van recycling zijn we behoorlijk slecht in dit land. Het gaat niet alleen om recycling : Cheesy:
0 x
hubertm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 03/09/08, 12:08
Plaats: Israël




par hubertm » 21/12/08, 18:39

swift2540 schreef:Bonsoir,
Heeft u "logistieke problemen" voor het plaatsen van een ontharder, dan is er een oplossing.
De kalksteen slaat (bijna) geheel neer bij + 63 ° C. Het is daarom noodzakelijk om het water eerst in een pan te koken, de kalksteen zal dan in vaste vorm (korst) op de bodem van de pan teruggevonden worden.
Het valt nog te bezien hoeveel water er nodig is ...
Afgezien van het watergedeelte, kan ik je niet helpen.
Swift

Goedenavond Swift,
Kan ik uit wat je zegt afleiden dat de kalksteen op de bodem van de bubbler terechtkomt en niet in de pijp aangezien de temperatuur daar +/- 90 graden zal zijn?
Dankje welterusten
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten