Pantone / Doping water, wat details?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
yakakliker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 01/09/05, 19:12
Plaats: Calvados

Pantone / Doping water, wat details?




par yakakliker » 21/08/08, 07:10

Na een tijdje waterdoping te hebben bestudeerd, besloot ik actie te ondernemen op mijn voertuig (dit zal zeker het onderwerp zijn van enkele berichten als ik wat feedback heb).

Er zijn echter enkele grijze gebieden op de verschillen tussen Pantone en waterdoping:

Als ik naar het Pantone-systeem van de beroemde maaier kijk, zie ik een systeem dat een deel van het uitlaatgas recyclet dat teruggaat in een bubbler met een mengsel van water en benzine en vervolgens door de reactor gaat om terug te gaan naar de motorinlaat.
(Corrigeer me als ik het mis heb)

Wanneer ik naar het waterdoping-systeem kijk, neem ik omgevingslucht, die door de bubbler stroomt om zichzelf met vocht op te laden, de reactor doorkruist om de motorinlaat binnen te gaan.

Op het eerste gezicht lijken de 2-systemen erg op elkaar.

En toch spreken we nooit van iets anders dan het water in de bubbler of het recyclen van de uitlaatgassen voor "waterdoping"? (Ik denk o.a. aan het water / afvoeroliemengsel bijvoorbeeld)

Om welke redenen zijn er deze verschillen en hebben we niet gewoon hetzelfde principe overgenomen voor dieselmotoren (recycling van deze gassen in een water / koolwaterstofmengsel)?

Zijn er testen geweest met, in de bubbler, bijvoorbeeld alleen olie aftappen? (efficiëntie / vervuiling)

Ja, ik zie er een beetje zwaar uit, maar ik stel je gerust, wanneer mensen mij kennen, is het erger! :P
0 x
yakakliker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 01/09/05, 19:12
Plaats: Calvados

Ik keer terug naar de aanklacht ...




par yakakliker » 23/08/08, 08:00

Ik zie dat mijn vraag helaas niet is nagebootst ...

Dus ik ga mijn denken een beetje verdiepen:

Ik las ergens op de site dat dieselmotoren met gas kunnen worden "gedoteerd".

Dit systeem is momenteel echter weinig interessant gezien de prijs van genoemd gas.

Tegelijkertijd kan de Pantone (denk ik aan de maaier) werken met bijvoorbeeld water en olie aftappen (daar wil ik een bevestiging, misschien is het een fout)

Als dit het geval is, betekent dit dat de Pantone de gebruikte olie (afval) "omzet" in een gas dat voldoende efficiënt is om de maaier te laten draaien.

Kunnen we dit systeem dan niet aanpassen aan Diesel waardoor:

1) Om de afvoerolie te recyclen
2) Een bijdrage van ontvlambaar gas bij verminderde blaas die interessant kan zijn.
3) Een toename van de efficiëntie van doping

Ik ben echter verrast om geen discussie hierover te zien, maar misschien zag ik er slecht uit ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/08/08, 08:35

Dag
Om welke redenen zijn er deze verschillen en hebben we niet gewoon hetzelfde principe overgenomen voor dieselmotoren (recycling van deze gassen in een water / koolwaterstofmengsel)?

Er zijn experimentele opstellingen, gewoon om erachter te komen of het werkt.
en er zijn de samenstellingen die operationeel zijn op de weg, zonder een gereedschapskist in de koffer te hoeven slepen. met een minimum aan vaardigheden.

In een waterdoping-assemblage op een diesel, testte ik als de assemblage van (MMM) om de oliedampen van de ontluchting te passeren, na een paar duizend km wordt het een aangroei van de staaf als we laat oliedampen, koude reactor (rijden in de stad, bergafwaarts, slow motion) door terwijl water eenmaal heet verdampt zonder de staaf te vervuilen.
wat betreft de uitlaatgassen in de reactor van een diesel die uiteindelijk ook de stang vervuilt, en ik kan niet bevestigen, zonder enige twijfel, dat het vervuilen van de stang met koolstofroet dit nadelig voor de goede werking van het systeem (het kostte een 1000 km toen ik terugkeerde naar het water en de lucht, om mijn goede resultaten te vinden ..

Voor de maaimotor die op olie werkt (of liever oliedamp) zijn er maar heel weinig die functionele assemblages hebben gemaakt.
koude motor moet je hem starten met benzine om de reactor te verwarmen en dan een krachtige bijverwarming voor de olie-bubbler hebben .. Dus een laboratoriumfabriek ..
de enige resultaten die ik heb gehad zijn met een zeer verwarmde bubbler, en in dit geval is het moeilijk om voldoende water door dezelfde reactor te leiden zonder het te veel te koelen (in olie moet je hitte hoog genoeg om de reactor te laten draaien
Ik betwijfel of we op een turbodiesel deze hitte hebben)
Hoe dan ook, een diesel werkt goed met olie rechtstreeks in de injectoren.

Andre
0 x
yakakliker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 01/09/05, 19:12
Plaats: Calvados




par yakakliker » 23/08/08, 11:08

Bedankt André voor je antwoord.

De discussie is gesloten (althans voorlopig ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 23/08/08, 12:12

en als we de bubbler vervangen door een ultrasoon systeem om een ​​mist te produceren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/08/08, 12:29

Niet voldoende doorstroming en niet gereguleerd.

We hebben er al tien keer over gesproken ... https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/08/08, 14:40

Hallo yakakliker

Tegelijkertijd kan de Pantone (denk ik aan de maaier) werken met bijvoorbeeld water en olie aftappen (daar wil ik een bevestiging, misschien is het een fout)


Voor de afvoer van olie, hier zijn we een "ecologische" site, branden olie aftappen zoals brandstof is een totale ketterij. :onheil: :onheil: De veroorzaakte vervuiling is verbluffend. Normaal olieverbruik op een normale motor is belachelijk, maar is al verantwoordelijk voor de 1 / 3 van afgekeurde roetdeeltjes ...

Arghhh! Ik vind meer de mooie "camenbert" die de verschillende vervuilende stoffen gaf ... Kortom, de oliën zijn additief met veel chemicaliën, en al deze toevoegingen zijn krachtige verzwarende factoren voor de productie van roet en andere rotzooi in de uitlaat.

Als je een gebaar naar de planeet wilt maken, verbrand dan alleen natuurlijke olie of recycle gefrituurd voedsel. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yakakliker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 01/09/05, 19:12
Plaats: Calvados




par yakakliker » 23/08/08, 15:16

Flytox schreef:Hallo yakakliker

Voor de afvoer van olie, hier zijn we een "ecologische" site, branden olie aftappen zoals brandstof is een totale ketterij. :onheil: :onheil: De veroorzaakte vervuiling is verbluffend. Normaal olieverbruik op een normale motor is belachelijk, maar is al verantwoordelijk voor de 1 / 3 van afgekeurde roetdeeltjes ...

A+


Sorry, ik dacht dat ik las dat de Pantone het gebruik van alle soorten koolwaterstoffen (inclusief afvoerolie) toestaat met de bijzonderheid van het bijna niet afwijzen van verontreinigende stoffen, maar blijkbaar is de info onjuist.

Teleurgesteld.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/08/08, 15:26

Ja, vals en heel vals.

Je moet onzin gelezen hebben, geschreven door slimme kleine jongens die de onzin van de pantone zelf kopiëren / plakken ... zonder te experimenteren :onheil:

Wat mij bedroeft is dat er, met name op Wikipedia, een wil is om deze onzin "up-to-date" te houden ... terwijl er eindresultaten zijn met de doping met water uit de pantone.
Laatste voorbeeld: https://www.econologie.com/moteur-propre ... -3889.html

Het kan een lobbyist zijn om onzin online te houden ...
0 x
yakakliker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 01/09/05, 19:12
Plaats: Calvados




par yakakliker » 23/08/08, 15:29

Als doping niet wordt bevorderd, heeft deze discussie op zijn minst de verdienste om bepaalde punten te verduidelijken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten