Modificatie van de basisstructuur van de pantone

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 26/01/08, 23:19

hello André

Andre schreef:Een 3-liter motor stroomafwaarts op 100km 1 k water voor 250kg lucht
een kilo stoom, zelfs bij 200c, heeft geen invloed op de 250kg lucht bij kamertemperatuur.


de kilo water waarover u spreekt, voegt u via uw pantone-systeem toe aan de 250 kg lucht die door de motor wordt ingeslikt

in deze 250 kg lucht is er al meer of minder damp afhankelijk van de T ° en RV aanwezig in de omgevingslucht

voor 250 kg kan dit variëren van 1 kg (indien lucht bij -10 ° C en 50% RV) tot ca. 22 kg (indien lucht bij 30 ° C en 80% RV)


in jouw geval (vaker koud) geeft het je 2 kg water (inclusief pantone) vergeleken met 250 kg lucht

In de mogelijke verbeteringen op jouw niveau, zou het niet precies zijn om het tweede scenario te creëren: 2 ° C en 30% RV :?

en wetende dat als u de inlaatlucht alleen verwarmt zonder deze te bevochtigen, uw lucht dat ook zal zijn 30 ° C en ca. 4% relatieve vochtigheid (beginnend bij -10 en 50% RV willekeurig genomen)

dus je moet een zeer grote bubbler toevoegen die alle inlaatlucht passeert en die vervolgens moet consumeren 21 liter water per 100 km

voor info: in dit geval zou je in dezelfde situatie zijn als Zac in Reunion: warme sfeer en vooral nat

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/01/08, 23:40

Ik blijf ervan overtuigd dat het basisfenomeen van pantone de elektrificatie van de damp is, die over de buis en de staaf wrijft.
Volgens André zijn zijn testen met zeer geleidende materialen minder overtuigend. Het zou mijn theorie kunnen bevestigen.
We moeten naar mijn mening zelfs het tegenovergestelde proberen: maak een zeer isolerende reactor, keramiek of iets dergelijks. Het zou elektrificatie kunnen bevorderen, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/01/08, 00:04

Hallo NLC
NLC schreef:Volgens André zijn zijn testen met zeer geleidende materialen minder overtuigend. Het zou mijn theorie kunnen bevestigen.
We moeten naar mijn mening zelfs het tegenovergestelde proberen: maak een zeer isolerende reactor, keramiek of iets dergelijks. Het zou elektrificatie kunnen bevorderen, toch?


Het "probleem" is dat de goede geleidingseigenschappen van elektriciteit en warmte voor een grote meerderheid van de materialen samengaan. Keramiek isoleert goed elektrisch en warmte. Er zal dus rekening gehouden moeten worden met een lagere verwarming. :frons:

Er zijn mogelijkheden om te verkennen met keramische katalysator-honingraten. Als we de doorgang van de uitlaatgassen in bepaalde cellen zouden kunnen mengen met de damp in de aangrenzende cellen, zou dat misschien een interessant compromis zijn. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/01/08, 00:13

Hiervoor moeten materialen zijn. In de elektronica bijvoorbeeld, om een ​​transistor elektrisch te isoleren van zijn koellichaam, wordt een kleine micaplaat tussen de 2 geplaatst. De transistor wordt dan elektrisch geïsoleerd, maar niet thermisch van het koellichaam.

Of een andere oplossing: een 1e standaardreactor om de waterdamp te verwarmen, en een 2e die volgt, die elektrisch isolerend is.
Ik denk dat de elektrificatie alleen beter kan als er wrijving is op een isolatiemateriaal.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/01/08, 04:13

Dag
Bolt schreef:hello André

Andre schreef:Een 3-liter motor stroomafwaarts op 100km 1 k water voor 250kg lucht
een kilo stoom, zelfs bij 200c, heeft geen invloed op de 250kg lucht bij kamertemperatuur.


de kilo water waarover u spreekt, voegt u via uw pantone-systeem toe aan de 250 kg lucht die door de motor wordt ingeslikt

in deze 250 kg lucht is er al meer of minder damp afhankelijk van de T ° en RV aanwezig in de omgevingslucht

voor 250 kg kan dit variëren van 1 kg (indien lucht bij -10 ° C en 50% RV) tot ca. 22 kg (indien lucht bij 30 ° C en 80% RV)


in jouw geval (vaker koud) geeft het je 2 kg water (inclusief pantone) vergeleken met 250 kg lucht

In de mogelijke verbeteringen op jouw niveau, zou het niet precies zijn om het tweede scenario te creëren: 2 ° C en 30% RV :?

en wetende dat als u de inlaatlucht alleen verwarmt zonder deze te bevochtigen, uw lucht dat ook zal zijn 30 ° C en ca. 4% relatieve vochtigheid (beginnend bij -10 en 50% RV willekeurig genomen)

dus je moet een zeer grote bubbler toevoegen die alle inlaatlucht passeert en die vervolgens moet consumeren 21 liter water per 100 km

voor info: in dit geval zou je in dezelfde situatie zijn als Zac in Reunion: warme sfeer en vooral nat

bout


Er moet een verband zijn met de relatieve vochtigheid van de lucht die door de motor wordt ingeslikt, ik heb lange tijd gedacht dat de slechte prestaties in de winter afkomstig waren van koude lucht, maar zelfs door de lucht te verwarmen, verbetert de prestatie Ten tweede is dit een van de redenen waarom ik ben gestopt met meten bij koud weer.
l, zomer is het soms meer dan 30c en de lucht is vochtig bij stormachtig weer, de opbrengst is goed, maar het is in de lente en in de herfst dat ik mijn beste resultaten behaalde, temperaturen
rond 22c tot 25c.
Als we nu alleen kijken naar het binnendringen van vochtige lucht in de motor Wat we met de reactor sturen en een verwaarloosbare hoeveelheid, zowel in lucht als in damp, vergeleken met de vochtige lucht die wordt ingeslikt.
bovendien ongeacht de buitentemperatuur en relatieve vochtigheid
het waterverbruik dat voor een goede opbrengst zorgt, ligt altijd rond de 1 liter water.

Als het voornamelijk de elektrificatie van stoom is, moet er een andere manier zijn om het te doen.
er moet ook worden vastgesteld dat het rendement varieert naargelang de elektrificatiemaatregel gemeten op de uitlaatpijp van de reactor
Wat ik heb gemeten is in AC in millivolt, op de DC-waarde, niets significant, de metingen zijn variabel en moeilijk te gebruiken om te beweren dat wanneer ze het hoogst zijn, de prestatie beter is.
Ik had iets tastbaarder verwacht .. geen millivolt.
Als het alleen was dat de vochtige lucht die de motor binnenstroomde veranderingen aanbracht, zouden we verschillen hebben waargenomen afhankelijk van de weersomstandigheden, rijden in mist zou 30% besparen, rijden in de woestijn en we zouden overconsumptie hebben. Ik denk dat we ergens anders moeten zoeken waarom we winst hebben met zo weinig water en waarom we rond de 30% kapen ondanks de onnauwkeurigheden van de metingen van elke assembly.
(wat me momenteel kwelt, is dat je niet meer dan 32% kunt halen als je de opbrengst niet meer kunt verhogen
je stelt jezelf vragen, als we de limiet van het systeem hebben bereikt ..)
Sommigen denken dat het gemakkelijk te meten is, maar het meten van een variatie van 30% tot 32% vereist herhaling om er zeker van te zijn dat er geen andere parameters zijn die invloed hebben gehad, we hebben het over het maken van een kleine wijziging aan de 2% verschil moet worden gecontroleerd om te weten of de wijziging winst heeft opgeleverd

Momenteel op de benzine Chevrolet probeer ik over een langere periode alleen waterdamp door te laten
Ik heb gewoon de luchtinlaat van de bubbler aangesloten die bij de uitlaat wordt verwarmd, zodat de stoom die in de bubbler wordt gemaakt alleen in de reactor en de motor kan gaan, maar we zijn in de winter, dus de resultaten zijn neem onder voorbehoud vooral bij de benzinemotor de vermogens niet zo goed als bij de diesel.

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 29/01/08, 23:42

hello André

Andre schreef:Als het alleen was dat de vochtige lucht die de motor binnenstroomde veranderingen aanbracht, zouden we verschillen hebben waargenomen afhankelijk van de weersomstandigheden, rijden in mist zou 30% besparen, rijden in de woestijn en we zouden overconsumptie hebben. Ik denk dat we ergens anders moeten zoeken waarom we winst hebben met zo weinig water en waarom we rond de 30% capituleren


(wat me momenteel kwelt, is dat je niet meer dan 32% kunt halen als je de opbrengst niet meer kunt verhogen
je stelt jezelf vragen, als we de limiet van het systeem hebben bereikt ..)


om een ​​betere verbetering te hebben dan de "30%", is het nodig om bij het starten een minder goed afgestelde motor te hijgen

waardoor sommigen misschien 50% of meer hebben bereikt

1)
heb je ooit geprobeerd om meer voorschot te geven aan de injectie: tussen met en zonder pantone (altijd met dezelfde "te veel voorschot") moet er meer verschil zijn maar met overconsumptie zonder pantone

2)
een andere oplossing is om de compressieverhouding te verhogen (gebruik een dunnere cilinderkoppakking)

Ik denk dat de 2e oplossing de beste is om je 30% te overschrijden

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/01/08, 02:12

Dag
heb je ooit geprobeerd om meer voorschot te geven aan de injectie: tussen met en zonder pantone (altijd met dezelfde "te veel voorschot") moet er meer verschil zijn maar met overconsumptie zonder pantone


Ik ga 5 injectoren voorbereiden met een gewicht van 150 bar in plaats van 135 bar
het zal al verbeteren voor olielopen. Met waterdoping, met olie meer dan 1 liter per 100km meer dan met diesel.
Maar ik breng de aanpassingen aan de olieleiding aan, de verbeteringen worden precies op de diesel omgezet, de laatste tests door elke test die ik met diesel doe.

Verhogen het voorschot niet moeilijk te doen, maar de cilinderkoppakking vervangen niet erg geprobeerd, tenzij je dit moet doen door een probleem

Ik realiseer me dat we volgens de onderzoekers verschillen hebben in de reactoruitlaattemperaturen (afgezien van ZAC waar ik ongeveer zoals hij ben) en de tractoren als we kijken naar de kleur van de koperen leidingen op de foto's

De interne kleur van de uitlaatbuis van de reactor (voor een diesel met turbo)
Beeld

De thermometer wordt in de uitlaatbuis van de reactor geplaatst, vlakbij de inlaat van de trubo, hij stijgt rond 140c bij 110kmh
op 150kmh is het dichtbij 200c
Beeld

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/01/08, 10:59

hallo mechanica,
heb je het chemische aspect van de OH-ionen-reactor besproken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 30/01/08, 13:56

Hallo,
NLC schreef:Ik denk dat de elektrificatie alleen beter kan als er wrijving is op een isolatiemateriaal.

Dat dacht ik ook, totdat ik merkte dat een MET-montage met een PVC-slang minder goede resultaten geeft dan met een metalen slang.

Heb je mijn proza ​​hierover gelezen? (gratis pub : Cheesy: )
https://www.econologie.info/share/partag ... on_air.pdf

Schematisch beschouw ik een isolator als een "reservoir" van elektronen, die kunnen leeglopen (donor) of vullen (acceptor). In tegenstelling tot metaal, dat zich gedraagt ​​als een ‘pijp’ die ‘deze reservoirs’ door geleiding kan verbinden, maar zelf geen elektronen kan leveren.

Maar de elektrificatie wordt beperkt door de "capaciteit van het reservoir", duidelijk het volume en vooral het oppervlak van contact met de vloeistof ... De enige "oneindige" elektronenreservoirs zijn lucht, aarde of water .

Om bijvoorbeeld de aangezogen lucht in contact te brengen met de omgevingslucht is het gebruik van metaal nodig. Maar terwijl de neutralisatie door geleiding van de aldus gegenereerde ladingen wordt vermeden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 30/01/08, 14:04

Ik zal dit vanavond lezen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten