wat een element tot een katalysator maakt

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Denys
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/03/07, 11:23

wat een element tot een katalysator maakt




par Denys » 07/03/07, 19:48

Ik heb een korte vraag voor onze chemicusvrienden. Ik vroeg me af wat een element als platina tot een katalysator maakte. : Idee: .
het christalin-netwerk?
En ook dat ze zijn als ze de andere elementen bevatten die het voor de elektrolyse zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/03/07, 11:03

0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 08/03/07, 11:03

Omdat je niet veel antwoorden hebt, wijd ik me aan een kleine link toe te voegen... : Wink: , geen pro van katalyse zijn, hehe!

http://fr.wikipedia.org/wiki/Catalyseur

Misschien zal het een discussie op gang brengen over dit onderwerp dat ik van mijn kant erg interessant vind...
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 08/03/07, 14:24

hallo

Bij het veroorzaken van de pantone-reactor zou de staaf dienen als ondersteuning voor de katalysator (waardoor de eigenlijke katalysator zich kan hechten)

Als ik het goed heb begrepen, is het in de richting van deze link:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Catalyseur_h%C3%A9t%C3%A9rog%C3%A8ne

De staaf (weekijzer, stomp, roestvrij staal 304, roestvrij staal 310, roestvrij staal 316, inconel, enz...) zou nodig zijn, zodat tijdens de "inbreken", kan het echte katalysatormateriaal daar worden afgezet (een soort isolerende bruine aanslag, die lijkt op een vernis)

Het bovenmateriaal zou alleen het vermogen hebben (het beste nemen :? materiaal) om de inlooptijd te verkorten of eerder te starten (minder warmte, stoomsnelheid, etc... nodig voor hetzelfde effect)

maar elk materiaal zou geschikt kunnen zijn als de omstandigheden van T°, depressie, snelheid, % stoom ideaal zijn

omgekeerd geeft het beste materiaal geen garantie op het goed functioneren van de reactor (als we iets doen met de overige condities)


De steel zou namelijk een katalysator zijn voor katalysator (bruin product, soort isolerende lak)

(het magnetische effect van de staaf kan ook nuttig zijn, maar dit moet worden bevestigd)

Maar nogmaals, de aanwezigheid van deze isolerende vernis is geen garantie voor de gegarandeerde werking van de reactor:
je hebt altijd de juiste voorwaarden nodig


Het uiterlijk van deze isolerende vernis is zeer snel wanneer:

1) er is een sterke doorgangsbeperking in het uitlaatgasgedeelte rond de reactor = grotere capaciteit voor de uitlaat om zijn calorieën over te brengen naar de buis (15/21) van de reactor

2) er is een zeer hoge T° van deze uitlaatgassen (hoge belasting en nog meer bij hoge belasting en licht gebrek aan inlaatlucht)

3) er is logisch gezien, gegeven 1) en 2), niet teveel onderdruk door de reactor, tot het punt om het niet te laten stijgen in T° door een te hoge dampsnelheid in de luchtspleet

Hoewel wanneer de "katalysator" in orde is (na inbraak), zijn minder gunstige bedrijfsomstandigheden acceptabel

bout
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten