Idees

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
tryf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 08/01/06, 00:12

Idees




par tryf » 10/02/06, 13:40

welkom
de laatste 2 weken ben ik erg ingenomen met mezelf en daardoor minder met de pantonne-motor.
Ik heb de soleol-kit teruggestuurd en mijn geld teruggekregen.
Ik vind de basis van deze kit uitstekend (vooral het constant level systeem), maar het kan ook beter.
Ik denk dat de prijs niet wordt misbruikt als je niet zelf het voortouw wilt nemen.
Ik ga waarschijnlijk een systeem maken met carb + spons.
maar niet meteen.
Ik heb andere dingen te regelen.
Hier zijn echter een paar dingen die in me opkwamen:


het stijgen en dalen van de temperatuur van de reactor duurt een bepaalde tijd (traagheid).
de spons heeft wat tijd nodig om zich met water te vullen en uit het water te legen.
je zou precies dezelfde traagheid moeten hebben om altijd de maximale hoeveelheid stoom in de reactor te injecteren zonder dat deze aantrekt.

hoe dezelfde traagheid te hebben?
door de grootte van de spons aan te passen.
0 x
tryf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 08/01/06, 00:12




par tryf » 10/02/06, 13:44

idee voor turbomotoren d:
vervang de turbo door een elektromotor.
verwijder het deel van de turbo in de uitlaat
doe een doping in het water (het zal meer nrj herstellen aangezien er geen turbo meer is.


superexplosiemotor en oneindige compressieverhouding:
100% rendement.


tot later allemaal.
0 x
tryf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 08/01/06, 00:12




par tryf » 10/02/06, 13:48

haha ik ben het vergeten
een ervaring die ik op mijn maaier had gedaan:
trouwens, ik las hetzelfde over deze hitte in het rapport van c martz:

Ik heb deze week lang nagedacht over hoe ik stoom echt kan "guffen".
water naar mijn motor.

Ik heb een oude vaporetto van mijn werk opgehaald.
Ik heb een mob carb op de luchtinlaat (na de reactor) gezet.
verwijder de bubbler.
doe glaswol en vervolgens aluminiumfolie rond de reactor gewikkeld.
dus de motor werkt in de normale modus:
de menigte naast me versnelt de motor op de menigte, de kleppen bij de ingang van de reactor zijn dicht.
de vaporetto-stoomuitlaatslang is aangesloten op de luchtklep (momenteel gesloten)
voor de reactor

Ik versnel en wacht tot het warm is.
dan activeer ik de damp van de vapo. en opent de klep:
de motor loopt (ik geef het toe) wat minder goed.(en in + moet ik op volle toeren accelereren)
Ik denk dat het komt door een slechte lucht-benzine-stoom (waterstof+zuurstof) dosering.
aan de andere kant wordt de uitlaat iets ververst en na een bepaalde tijd de reactor
(onder de wol) wordt volledig gloeiend op het laatste derde deel zoals aangegeven op de
man kwantitatieve sites.
als ik nog 0,00001% twijfel had, hier zijn ze verpletterd.
de hitte van de uitlaat is niet voldoende om deze hitte te verklaren (zoals aangegeven door m.david op
de site).
vooral alleen op het laatste terts en echappement. niet te heet (minder heet).
natuurlijk verbruikt de vapporetto elektriciteit, maar het is gewoon om te proberen.
(een bubbler voorverwarmd door de uitlaat en gethermostatiseerd is een puinhoop om te bouwen)
ps
na deze ervaring heb ik de bougie verwijderd:
het was volledig gekalamineerd (te veel water denk ik, omdat de vaporetto-stroom op volle snelheid is)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/02/06, 17:51

Hallo Trif
Een reactor die volledig op brandstof draait en een reactor die alleen op water draait, zijn totaal verschillend,
Het enige dat ze gemeen hebben is een staaf en een reactorbuis, maar de accessoires en de bedrijfstemperaturen zijn heel verschillend.
Om brandstof door te laten is er water in dezelfde reactor, laat weinig water door, anders koelt de reactor te veel af en voor het draaien op bijzonder zware brandstof vormt dit een ernstig probleem.
Voor kleine experimenten gebruik ik een ultrasone vernevelaar
of een kleine bubbler voor het water..

De kalibratie van een Panton op brandstof is voor mij wanneer een exploderende motor goed loopt met stookolie zonder enige rook of wanneer hij goed loopt met een bubbler en alleen gebakken aardappelolie, evenals benzine.

Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten