Waterkraken door thermolyse?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

Waterkraken door thermolyse?




par nlc » 23/11/05, 17:45

Door op de pagina te vallen http://fr.wikipedia.org/wiki/Eau Ik zie dat er wordt aangegeven dat thermolyse wordt significant rond 750°C.

In een goed gemaakte pantone-opstelling, op een benzinemotor, zullen we waarschijnlijk deze temperatuur bereiken, toch?
Als dat zo is, zou dit betekenen dat we bij de uitlaat van de reactor echt een beetje waterstof kunnen hebben!

Bovendien weten we dat het water bij een lagere druk kookt op een lagere temperatuur. Zou het niet hetzelfde kunnen zijn voor de thermolyse temperatuur, omdat de reactor onder vacuüm staat?

Cyril
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/11/05, 18:53

Juist !!

Deze hypotheses zijn volledig geldig en ik denk dat we deze waarde nog steeds kunnen verlagen met katalysatoren (roestvrij staal, chroom ...) aan de andere kant is de ervaring van lavoisier in ons geval niet geldig (teveel consumptie van ijzer vergeleken energie uit water ...). Er is een post over het onderwerp op de forum :

https://www.econologie.com/forums/fonctionne ... t1069.html

Voor de druk heb je ook gelijk, ik had bochten onder de ogen met betrekking tot het kraken van waterstof. Maar je moet echt onder druk gaan (van 1 / 100 naar 1 / 1000 atm) om het gekraakte / ongescheurde aandeel echt te laten toenemen ...
is vrij ver met de aspiratie van een motor (1 / 10 atm).

Wat mij verbaast is dat het kraken tijdens de olieraffinage altijd (voor zover ik weet) gebeurt onder druk (enkele tientallen atmosfeer)... Is dit om het proces beter te kunnen controleren? Ik denk het wel (anders barst het te snel en zijn de moleculen misschien te klein en dus gasvormig...)
Dernière édition par Christophe de 05 / 11 / 07, 18: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
christ59000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/10/05, 21:40




par christ59000 » 23/11/05, 20:55

maar we hebben niet per se een pomp nodig om een ​​vacuüm te hebben, met een T-venturi kunnen we een zeer geschikt vacuüm hebben door er water doorheen te laten gaan, het is interessant om over na te denken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten